I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk hiphop - för lite jams?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-07-20 17:17

Svensk hiphop - för lite jams?

Nu när det debatteras mycket om svensk hiphops vara eller icke vara (gud vet varför) kom jag på en sak jag är lite sur på faktiskt.
För några år sedan såg svensk hiphop ut att verkligen blomstra när det gäller liveframträdanden, det ordnades Jams med respekterade artister i mycket större utsträckning än idag och hela livemomentet verkar ha tagit ett steg tillbaka. Är det medvetet? Varför drar sig hiphopen in i ett litet skal av obskyra klubblokaler med halvdanna lokala förmågor? Finns det inte längre en ambition att utveckla hiphopen och göra den större. Jag vägrar tro att det är någon sorts "stay underground forever" rörelse som ligger i våra bakhuvuden. Jag menar det som är underground som är riktigt bra stannar inte underground i någon längre utsträckning. Det säger ju sig själv att sånt som folk vill ha säljer, hur dumt det än må låta.
Frågan är dock fortfarande, Varför så få jams?

*minns Lund -98 , Common Sense (US), Rascals (CA), Looptroop, Timbuktu, Chords n Scissors m.fl ..those were the days*



http://www.myspace.com/dirtydonline