I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad svensk hiphop bettyt för dig???

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-07-18 23:52

Vad svensk hiphop bettyt för dig???

Började själv lyssna på hiphop allvarligt omkring 97-98, när de blev som störst i sverige. Köpte Petter första, som la grunden för mitt lyssnade till svensk rap. Fick sedan tag på latin kings "välkommen till förorten" som ja lyssnade på dag o natt.

Tycker dom har utvecklats otroligt bra sen den första plattan(den var skit bra den osså) som var me glad o spralligt funkig till " I skuggan av betongen" som var mer deppig o filosofisk. Till omerta som sluter triologin om ett fullendat band enligt mig.


Samma som Ken ring som också har utvecklats till en otrolig låtskrivare, beaten träffar vell ibland fifty&fifty. Men rappen sitter till 90% alltid där.

Hans plattor blir bara bättre o bättre. Från självbetitlade albumet "KEN" till "2 legender utan pengar".

Hans andra album "mitt hem blir ditt hem2 vissa han hur djupsining och mogna texter han kunde leverera. Till mellanspelet o Inblicken där de e både party låtar men också renodlad hardcore hiphop.

Så vad tycker ni gör svensk hiphop så bra???

motivera, o vilka grupper o artister.

Bring it on.

bitch please, you must have a mental deasise sum the position and get back down on your knees.