I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Horrorcore.se 1 april!

Övrigt - Webbsidor

2013-03-19 20:04

[Webbsida] Horrorcore.se 1 april!

Den 1 april går http://horrorcore.se live som Sveriges ledande sajt för horrorcore på svenska.

När vi går live så kommer 2-3 feta intervjuer med de bästa inom scenen!

Vi var och hälsade på Avsmak i söndags.. Det var otroligt spännande. Han visade oss osläppta låtar och annat som var på gång. Video intervju med honom är under redigering och borde dyka upp kort efter att sajten gått live. Fans till Avsmak har mycket att se fram emot detta år.

Gilla gärna vår facebook sida här: http://www.facebook.com/pages/Horrorcorese/444146608996345

Peace!

2013-04-03 18:17
Intressant sida, hoppas på mer innehåll. pz
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2013-04-05 08:01
Tackar! Ja mer innehåll kommer. Då det är bara två stycken som jobbar med sidan just nu och som har mycket annat för sig så blir det slött på den fronten, men mer kommer. Spännande intervjuer är på väg!
Manager

2013-04-07 14:05
Hur mycket horrorcore finns det egentligen på svenska?

Bizzy Bone gör inte horrorcore. Eminem, haha?! Det märks att ni är okunniga inom området och har gjort hela den här sidan för att promota er egen musik. Kul att ni kör.
Redline!

2013-04-08 20:17
Det finns ett fåtal artister på svenska. Men känns som det blir mer och mer.

De artister vi tar med behöver inte vara 100% horrorcore, utan har någon gång gjort horrorcore.

Vi har sidan för att sprida horrorcore i Sverige. Vi brinner för den här genren och vill att den ska växa här för att få hit artister som annars aldrig skulle komma hit. Det är vårt uppdrag. Visst promotar jag personligen min egen musik en del, en artistsida och en nedladdningsbar EP, att säga att det är vad hela sidan går ut på är inte så lite fel.

Hade jag bara vilja promota min musik så hade jag gjort en artist sida åt mig själv, vilket jag har inte gjort, för jag skiter ganska mycket i att promota den. Min musik ser jag bara som en kul hobby och självklart är det kul om någon kollar upp mig.

2013-04-08 20:22
Några som kör horrorcore på svenska: Avsmak, Detested (vet inte hur aktiv, finns på myspace), Isolerad Dåre, De omutbara (har en del horrorcore, inte bara våldsironi).. Kan finnas fler, men det är dom vi känner till hittills.
Manager

2013-04-09 10:16
Jaja, men kan ni sluta kalla Bizzy Bone för horrorcore. Det ser bara efterblivet ut att ha honom där.
Redline!

2013-04-09 15:19
Vid närmare eftertanke så har du nog rätt om just Bizzy Bone. Att han är med där är baserat på en låt av honom "demons surround me", men hur mycket horrorcore den egentligen är går att diskutera. I framtiden så borde vi kanske ha ett krav på minst 2-3 horrorcore låtar av artisterna vi väljer att ta med. Bizzy är gone :)

2013-04-09 15:25
Eminem är dock en självklar kandidat att vara med. Kolla dessa låtar och säg att de inte är horrorcore:

Manager

2013-04-10 07:38
Demons Surround Me är inte horrorcore.

Varför har du inte Nip med på listan?
Redline!

2013-04-10 07:45
Aldrig hört talas om, kollar upp senare under dagen och lägger till, tackar för tipset!
Du får gärna ett redaktörskonto till sidan, ifall du vill lägga till fler artister som du tycker saknas eller bidra till sidan hur du vill, annars funkar tips här såklart. peace!
Manager

2013-04-10 08:22
Redline!

2013-04-10 16:45
haha, startar horrorcore-sida och brinner för genren men vet inte vem ganksta nip är. dagens ungdom azzåååååå
:D

2013-04-10 18:06
haters, haters everywhere :)
Poet

2013-04-11 12:44
3 låt krav och du länkar 2 eminem låtar och säger att han är självklar?

Horrocore rappare är väl dom som tar det seriöst att rappa om skiten? Medans Eminem rappar om allt, då kan han ju lika gärna vara emo rap pga vissa tidigare låtar.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2013-04-11 14:43
Det finns fler horrorcore låtar med Eminem. Dessutom i sin grupp D12 kör de en hel del horrorcore. Så därav är Eminem en självklar kandidat. När det kommer till Eminem så kan man inte bara dela in honom i en genre, han kör många olika stilar, och horrorcore är en av dom.

Vi som har gjort sidan har bestämt att vi ska ta med rappare som gör horrorcore, inte bara horrorcore rappare. Ifall ni inte håller med oss hur en horrorcore sida borde vara så är det inget som hindrar er från att starta en egen.

Vi vill hylla alla som gör horrorcore, inte bara dom som fokuserar sig på det med andra ord.

2013-04-11 18:02
Lite tips

Mr. Hyde

Jak Progresso

Goretex

De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2013-04-11 18:42
tackar!

2013-04-11 18:52
Sjukt längesen jag hörde Avsmak, va det runt 05 kanske..? Finns nya låtar uppe?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-04-11 19:05
Minns inte när han släppte de senaste, men var nog efter 05. Spana in honom på soundcloud soundcloud.com/avsmak

2013-04-11 19:07
För övrigt kan jag nämna lite om att vi fick höra en av hans kommande låtar när vi var och besökte honom :) Rysligt bra.. Sen bjöd han på en del härligheter under video-intervjun som kommer upp snart på sajten. Han är så otroligt kreativ.

2013-04-12 06:33

2013-04-12 21:11

2013-04-29 23:07
Två nya intervjuer! Sov inte! En med Psycho Jesus och en med horrorcore legenden Mars!

http://www.horrorcore.se/News.aspx?id=Intervju_med_Mars

http://www.horrorcore.se/News.aspx?id=Intervju_med_Psycho_Jesus
horrorcore.se