I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Intressanta youtubekanaler

Övrigt - Webbsidor

   

2012-07-20 20:12

[Req] Intressanta youtubekanaler

På senare tid har jag fått mycket av min underhålning från youtube. Speciellt då från mindre kanaler, där folk delar med sig av sina kunskaper. Den här typen av kanaler finns det massvis av, men det inte inte ofta man stöter på verklig kvalitet. Därför tänkte jag att vi i den här tråden kunde tipsa varandra om intressanta och tankeveckande kanaler på youtube. Visserligen beror vad som är "intressant" på vad man själv är intresserad av, men jag känner själv att jag skulle behöva vidga mina vyer en del.

Nedan är några jag själv gillar. Jag tänkte att det kan vara ett bra format att säga några ord om kanalen, samt posta ett exempel på kanalens innehåll.

Professoranton
Snackar mycket om filosofiska konstruktioner och har en tenden att använda komplicerat språk, men kan ändå vara riktigt intressant ibland



chiefjusticecoke
Pratar mycket om "mysticism" som en som metod för att skaffa och behålla makt, samt hur detta sett ut genom historien



Aurini
Ett riktigt "högerspöke" som säkerligen skrämmer iväg merparten av whoa's användarbas, men jag gillar honom så mycket att jag tror någon annan även kan vara intresserad.

Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu