I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Grandsmack.se Svensk Hiphop blogg

Övrigt - Webbsidor

Skivsamlare

2011-10-21 22:44

[Webbsida] Grandsmack.se Svensk Hiphop blogg

GrandSmack.se – Platsen där vi samlar det senaste inom Hiphop, Soul, RnB, TV/Film, Streetwear och andra intressanta nyheter/klipp. Vi fokuserar på att erbjuda ett alternativ till dagens kommersiella medier. GrandSmack.se drivs helt oberoende, där vårt mål är att skapa en plats där ni kan hålla er uppdaterade och samtidigt finna något nytt.

Checka sidan! http://www.grandsmack.se

Besök oss på www.GrandSmack.se
Battlerappare

2011-10-22 01:53
Ser ganska vettig ut, lite rörigt men innehållet var pepp.

Skivsamlare

2011-10-22 12:45
Empire P27

Kan vara rörigt första gången du går in i sidan, men allt är uttänkt och sidan ger en hel överblick på våra senaste inlägg. Ta bara 1 minut och titta hur saker och ting är placerade så förstår du ;)

2011-10-22 15:52
Håller med Empire avseende rörigheten på förstasidan, blir jobbigt att titta på. en tumregel inom interaktionsdesign är "högst 7 saker" om jag inte missminner mig helt ;) man har undersidor av en anledning...

men men, kul satsning å en relativt bra idé måste jag ändå säga, samt ett extra plus för namnet på sidan såklart!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-10-22 21:18
http://hiphopdx.com
Jag gillar deras design så er funkar väl. Inget-bitande-regeln kanske inte gäller för hemsidor. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-10-24 14:51
Bjäär,

Jag förstår ditt resonemang, men vi har haft en enklare layout tidigare. Det funkade inte för oss eftersom vi har så många olika ämnen som vi väljer att bevaka. Tanken är att ge en större överblick och det get det nya layouten. Som jag nämnde innan det är inte rörigt ifall du tar dig en kort stund o ser hur vi har lagt upp allt. efter 3e gången så känns allt som hemma ;)

Golgata,

Bite'a är inget vi gör. Utan om man håller sig till några enstaka hemsidor så kan jag förstå att kan tro att vi kopierar en hemsida, Men vi har gjort våran studie och det finns bara vissa olika modeller man kan följa efter. HiphopDX som är en av världens främsta hiphop hemsidor har en modell som många andra även använder sig av. Vi har en mix av blogg/hemsida. Anledningen till det är på grund av att vi vill att våra läsare ska se The Big Picture, vi täcker trots allt mer än bara musik.

Tack för era svar, uppskattas!

2011-10-24 15:16
Men vi har gjort våran studie och det finns bara vissa olika modeller man kan följa efter.

Jag tänkte skriva: Tur att inte rappare/producenter tänker så... Sen kom jag på den bistra sanningen... Att det är det största problemet inom svensk hip hop.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2011-10-24 16:18
Golgata, det är det vi inte gör. Vi har blandat både blogg och hemside aspekterna i våran layout. Men oavsett så att följa en mall är inte allt dåligt. Ett vinnande koncept är ett vinnande koncept. Men layouten spelar inte världens roll, innehållet är det som är viktigast.
Admin

2011-10-24 17:23
Det finns nog inte allt för många sätt att ha en sida som också ska vara läsbar. Jag gillar den breda bloggdelen. Har läst lite till och från och ni uppdaterar bra på videos, låtar och annat intressant framför allt från staterna. Sånt jag kanske missat annars. Är positivt överraskad av avsaknaden av bling och lättklädda brudar, kanske är det som gör att jag tittat mer än en gång. Är så jävla less på sånt på sidor, bloggar, i tidningar etc som ska vara inriktade på hiphop...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Skivsamlare

2011-10-31 12:56
Tack för din feedback Evo, jo vi är mestadels rotade inom den amerikanska musik scenen, men vi försöker även täcka fler genre som bl.a. Streetwear, Breakdance, Graffiti/streetart osv. Sedan har vi börjat skriva mer om svensk hiphop, men inte i någon större utsträckning, men det kommer komma så småningom. Vi växer hela tiden och kommer bredda vårat koncept ytterligare.
Admin

2011-10-31 14:29
Så länge ni inte börjar skriva om stora rumpor och guldkedjor är jag nöjd :)
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Skivsamlare

2011-10-31 16:28
Du behöver inte oroa dig, sånt är inget vi vill representera ;)

2011-11-29 22:25
tyngaste!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>