I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Få dina mp3-låtar som ringsignaler

Övrigt - Webbsidor

Moderator

2011-10-01 23:15

[Webbsida] Få dina mp3-låtar som ringsignaler

Ja, kort och gott en hemsida som gör om mp3:or till ringsignaler för Iphone/Android-lurar. Man slipper alltså göra om formatet på låtarna själv, det är bara att ladda upp, ladda ner och lägga in i telefonen. Supersmidigt!

http://audiko.net/

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-10-01 23:56
Men du kan ju ha en mp3a som ringsignal, sen när har man varit tvungen att göra om formatet?

Spam eller?
SMÅLAND!
Producent

2011-10-02 10:41
går det använda mp3or som signal på iphone? jag hittar inte iaf.

2011-10-02 16:21
Det funkar inte på iPhone, man måste klippa och konvertera låtarna för att det ska funka, vilket man kan fixa själv i iTunes, men jag antar att det är det den här sidan fixar åt en.

Vet inte hur det är på Android.
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Moderator

2011-10-02 19:06
Herr_Berg

Nej, på Iphone kan man inte ha musik från sin Ipod som ringsignal, man måste köpa låtarna från Itunes. Precis som Gogaku säger så kan man ganska lätt klippa och dona själv på datorn, men personligen tycker jag att sidan jag länkade gör jobbet betydligt snabbare och lättare.

Spam? Nej. Tips? Ja.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2011-10-02 22:23
den här sidan la in det jag klippte på itunes iaf. behövde inte göra någonting förutom att klicka på "download" när låten var färdigklippt

2011-10-03 20:51
bah! 4 real?

På min uråldriga HTC Hero med android 2.1 är det bara att öppna musikspelaren, välja låt och sen välja som ringsignal. Du kan även klippa i låten om du vill det.

Man kan ju ha spotifylåtar som ringsignal med har jag för mig.
SMÅLAND!

2011-10-04 15:07
Ville verkligen inte att tjejen skulle ha några av apples kassa
ringsignaler så jag hittade den här hemsidan.
Bara att välja låt, klippa ut ditt favorit parti och lägga in via itunes.

2011-10-04 17:42
Herr_Berg P24

Det är dåligt, men det är en business-grej. Ringsignaler är en stor marknad och Apple + artister tjänar sjuka pengar på att folk laddar ner just ringsignaler istället för att använda mp3or som signaler. Det finns ju vägar runt det, t.ex. den här hemsidan, men meningen är att man ska ladda ner en låt som just en ringsignal om man vill att den ska spelas när någon ringer. It's all about the cash :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery