I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Dags att skaffa ny klocka, en smart klocka dvs

Övrigt - Webbsidor

2011-08-11 11:53

[Webbsida] Dags att skaffa ny klocka, en smart klocka dvs

Ja det är verkligen på tiden att de shapar up i klock världen :D

Har själv letat efter en fet klock men alltid backat.. Men denna klocka ser jäkligt intressant ut. Vad tycker ni? Still analog?

Här är sidan till klockorna

http://www.imwatch.it/en/smartwatch/imcolor/

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Hangaround

2011-08-11 15:09
Rolig sak. Men jag är mer för de traditionella klockorna:) Ett riktigt urverk skall det vara. Tick tack.

2011-08-11 19:49
Vad gör klockan som är så speciellt? min dator segar till när jag går in på hemsidan så jag kommer inge vart.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-11 20:06
Lollarn

Den är kopplad till din smartphone (funkar med alla Android telefoner, Iphone 3gs/4, och Blackberry) via bluetooth så att du får upp samtal, sms, kalender, musik, väder, etc direkt i klockan. Den har också touchscreen och Android.

(Inlägget ändrat av Gogaku 2011-08-11 20:07:29)

För övrigt den största nerdgasm ever. Jag vill så jävla gärna ha en :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-12 10:43
Gogaku P25

jag säger det samma, äntligen har det kommit en värd klocka.. Men detta är nog endast början i klock världen...

SpT.. Personligen har jag aldrig förstått mig på analoga klockor i en digital värld, jag har inte haft klocka sedan mobilen trillade ner i min ficka för första gången. och då hade jag en digital klocka som tålde att ligga i vatten :D
Hangaround

2011-08-12 10:57
CRIBBE. Jag är med på din tes och jag är inte främmande einför den. Men personligen så föredrar jag analoga klockor för att de helt enkelt är snyggare:)

2011-08-12 11:23
SpT P24

Aa med tanke på att du valde ordet urverk så antar jag att det handlar om farfar 1920tals klocka med läder rem :D.

Men låt oss säga att smartklockorna kommer i sådan design? steampunky.. vad säger du då?

2011-08-12 17:42
CRIBBE

Yep, jag har sett andra liknande klockor, men ingen som är så pass stilren eller funktionell som denna. Det enda jag undrar är hur pass bra den verkligen funkar. Jag har läst några recensioner på andra klockor och det största problemet är att dom har tappat uppkopplingen till telefonen med jämna mellanrum. Man vill ju ha en som är konstant connectad, annars känns det rätt värdelöst. Mitt råd är att vänta och se tills det kommer ut några recensioner på den här.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-12 20:01
Fan va cool sida, såg den igår och blev riktigt överraskad! Så va tvungen att kolla upp om det va nått att ha och bestämde mig för att beställa en idag :) Tog en "i'm Black Gold", visst dem kostar en del men förmodligen värt, om inte annat va den riktigt snygg :)

2011-08-12 22:51
Nej fyfan, jag håller med SpT, det ska va vanliga klassiska.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Producent

2011-08-13 03:13
Men personligen så föredrar jag analoga klockor för att de helt enkelt är snyggare

gilla vanliga, softa, normala klockor som man fastnar för, på en gång DIRR. you know what im säging
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2011-08-13 15:52
Von-simon

Tror jag och gogaku förväntar oss en recension av dig senare :D
Rappare

2011-08-13 19:05
Cool grej, men jag håller med spt. Analoga klockor är sjukt stiliga! Dock har jag ett problem. Det kan ta mig upp till 30 sekunder att förstå vad klockan är, på en analog. Jag vet inte riktigt varför. På digitala klockor klickar tiden in i skallen direkt, och så vidare. Men jag har ofta analog klocka på mig, men kan få stanna upp och kolla på fanskapet ett bra tag innan min korkade hjärna ser vad tiden är. Ack så synd!
Wurrup?

2011-08-15 00:54
CRIBBE Absolut, den kommer i början av december så då fixar jag det:)

2011-08-15 16:18
Inget går upp emot kvalitetskänslan hos ett mekaniskt urverk. Jag lär aldrig sätta en iPod nano inspirerad klocka på armen till vardags.

Den här klockan väckte dock en intressant tanke. Det skulle vara bra om man kunde få en sådan utan att behöva koppla den till en smartphone. Perfekt att sätta på ungarna så att man kan skicka meddelande till dem. Nåt sånt vill jag ha.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-08-15 19:31
Tror detta kan vara början på något, klockan är ju det perfekta stället att läsa sms, se vem som ringer, styra musiken med mera.. Tror dock jag väntar några år tills det blir lite vanligare, just nu känns det lite för extremnördigt för mig
jag har alltid rätt.