I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Kina har muren och nu även bron

Övrigt - Webbsidor

2011-07-01 16:00

[Video] Kina har muren och nu även bron

En 4,2 mil lång bro har haft premiär.. Uhhhh.

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Poet

2011-07-01 16:19
The great bridge of China!
At the gates of Eternity...

2011-07-01 23:28
Ursäkta om jag hijackar din tråd lite men är det inte sjukt hur lite man egentligen vet om världens största land till befolkning och inom 10-15 år även världens största ekonomi? Jag menar hade detta varit i USA eller Europa hade man lätt känt till det INNAN den invigdes...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Poet

2011-07-02 02:20
Folk tar nog inte Kina på allvar, tyvärr.
At the gates of Eternity...

2011-07-02 10:41
Sjukt bygge. Den lär ju kostat 500 ziljarder att bygga men man såg typ 4 bilar på hela filmen, dom lär ju ha saftiga tullavgifter :)

Kineser är sjuka i huvudet (in a good way:))men oerhört intressanta.

Världens störssta hängbro byggs nu över Messinasundet som kopplar samman Sicilien med fastlandet ( on tuffa broar-topic)
Mabuhay!

2011-07-02 10:54
Såg nu att världens längsta bro finns i USA, the causeway i Louisiana

För att citera mannen i klippet : "that's a long bridge"

http://www.youtube.com/watch?v=WzdUse2Zli0&feature=youtube_gdata_player

Ot: kan man bädda in klipp via iphone, hur?
Mabuhay!

2011-07-02 13:47
Fake!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-02 23:32
Det har ju dock stått en del om bron, så det är ju inte jättemycket ur intet. Hört att den kostade runt en biljard, kan se mig runt lite efter källan.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2011-07-02 23:35
Haha, såg nu att jag hade fått det heeeeelt om bakfoten, den ska ha kostat ca. 1,7 miljarder dollar
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2011-07-03 02:25
jag vet ingenting om vad byggen kostar men jag tror att jag har för mig att 1,7 miljarder är SJUKT billigt för en 4,2 mil lång bro?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-07-03 02:25
"made in china" heheheheeheheh
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-07-04 12:51
planerat att bygga en egen eller? :D
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-07-06 18:53
Kina kommer gå åt helvete eftersom deras huvudsakliga m,otor i ekonomin de senaste åren har varit tokbyggen tveksam efterfrågan. För alla lokala politiker vill nå sina höga tillväxtmål är nödlösningen att smälla upp några skrytbyggen. Samtidigt lever den urbana arbetarklassen packade som råttor, då de inte kan betala de fantasipriser som deras fastighetsbubbla har skapat. Peggen mot dollarn gör även att handelsöverskottet måste matchas med sedelpressen, vilket har gjort att deras inflation skjuter i höjden.

Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

2011-07-06 19:00

Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu