I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Ett Bråk utanför Söderhallen Biljard, Hornsgatan, spårar ut totalt

Övrigt - Webbsidor

2011-05-29 10:41

[Video] Ett Bråk utanför Söderhallen Biljard, Hornsgatan, spårar ut totalt

Någon som har mera info om själva bråket, och varför?

Tycker PolisVikingen är KUNG :D

2011-05-29 11:30
Alltså dom grabbarna måste vart bra sugna på att spela biljard. haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-05-29 13:09
haha kul att ja känner "pappan"..

2011-05-29 13:30
vaktjävel slå i sönder han asso.. tror han är nåt med sin jävla batong...

han som blöder får ju skylla sig själv också men jävla vakt.. HATAR ER JÄVLA VAKTER NI ÄR SÄMST!
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-05-29 13:35
Det är i sådana här lägen man önskar att polisen hade haft auktoritet att skjuta mot knäskålen.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-05-29 13:40
Den skalliga snuten var jävligt tung alltså!
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-05-29 14:44
vidrig jävla horvakt...

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/grov-misshandel-mot-dorrvakt_6204967.svd

klippet visar ju klart och tydligt att det är vakten som stog för den grova misshandeln och ingen annan.

2011-05-29 15:13
hatar vakter.. svin är dom, allihopa. Sedan var ju killarna som ville in riktiga tröga, men det var ju vakten i svart tröja som stod för misshandeln.

Bara jag som känner att det var jävligt mycket poliser för denna situation? När jag ringde in för misshandel samt hot med kniv/vasst föremål kom det bara 4-5 poliser. Iof laddade 4 av dom pistolen/rna hehe.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-05-29 15:25
Fan, oavsett vad jag tycker om snuten och väktare så måste jag ändå säga att största felet var hos de där jävla dräggiga fulla asen. De förtjänar fan stryk i min bok. Hade jag varit i en situation där några ska tvinga sig in på ett privat ställe, t.ex. en fest och de blir hotfullare och hotfullare (dessutom i överläge) och börjar greppa och svinga. Fuck dom då, de har förverkat sitt get out of jail freecard. Helt legitimt att knocka asen.

2011-05-29 15:27
haha, jag gillar när han blodskallen ba "klipp mig rå, klipp mig rå" runt 4:10.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-05-29 15:38
jag är väl lite inne på GAIAs linje... oavsett vad man må tycka om snutar och vakter så ser ni väl förihelvete att dom där dräggen förtjänar precis all stryk de kan få. vakten är inte the bad guy i det här klippet
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Skivsamlare

2011-05-29 15:40
LIGG NER DU SITTER NER NU!!!!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Rappare

2011-05-29 15:55
Dryga eller inte så kan man ju inte bete sig sådär som tjänsteman. När han väl slår så handlar det inte om någon form av försvar utan han matar ju iskallt iväg batongen för att statuera exempel. Typiskt att han inte åker på ett skit för det också.

2011-05-29 16:00
Klart man kan? När luffarna vägrar ge sig och bara trycker på vidare, håller honom om halsen, är hotfulla. Vafan ska han göra tänker du? Tycker videon visar att han visst är återhållsam och inte leker allan. Han står ju och försöker prata med dem, pushar undan dem, backar, får flera käftsmällar av dem. Nej alltså, luffarna förtjänade ordentligt med stryk och det är dagens sanning.

2011-05-29 16:00
det är väl klart att han svingar när dom vägrar att lämna och istället fortsätter vara hotfulla.
Groupie

2011-05-29 16:46
Helt rätt av vakterna, killarna jiddrar ju

2011-05-29 16:46
hur kan man försvara ett svin som det där?

2011-05-29 17:39
hur kan man försvara ett svin som det där?

Vem är svinet menar du?

Det är ju de fulla idioterna som är svinen, de kan väl bara gå därifrån istället för att börja bråka och slåss? Får ju för helvete skylla sig själva.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-29 17:52
Men skämtar ni eller, vakten blir ju för fan påhoppad av tre söderdrägg. Jag tycker snarare han verkar vara återhållsam med batongen.

Ponera att ni hade fått en suckerpunch i skallen som han fick av blodskallen, hade ni bara puttat bort honom då eller?

Sen kan man ju fråga sig hur blodskallen började blöda från första början. Men jag tycker fortfarande dom tre dräggen ska åka på så jävla mycket mer än den där vakten.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2011-05-29 18:01
Hahhaah så jävla skön video....

Sen kanske nån säger "alltså fan vad sverige har blivit våldsamt och farligt"

niggaa pleeeeeeeeease... om man har IQ över 14 så kommer man aldrig hamna i ett sånt här idiotbråk. Är bara halvvägs in i videon ska poppa lite popcorn och se klart snart...

2011-05-29 18:11
wckcent har man över 14 iq så blir man inte väktare/ordningsvakt/polis. dessutom är inte den där snubben trevlig heller...

2011-05-29 18:18
Man kan tycka vad man vill om ordningsvakter och poliser, men det är väldigt osmart att ta den debatten på ett sådant sätt att man garanterat får smaka batong. Låg IQ och stort ego slutar med blåmärken.

Men som sagt den typen av våld kan vi övriga normala människor lätt undvika.

2011-05-29 19:02
det är inte alltid lätt att undvika det. dom skulle kunna hantera situationer på ett smartare sätt och undvika mycket av det

2011-05-29 19:18
så.... det här kunde hänt vem som helst? lol wut

2011-05-29 19:30
Helt legitimt att knocka asen.

2011-05-29 19:40
Hur fan kan man klandra vakten för det han gör?
Okej jag har varit i liknande situationer, flera mot mig, och inte slagit utan puttat undan...
Men då har det handlat om att jag varit shockad och dom inte slagit tillräckligt hårt för att jag ska fatta det är allvar(dvs har bara blivit attackerad utav svaga).

Som vakt är man med om dom där situationerna mer än någon människa borde behöva, och får fler törnar än någon borde få..
Även vakter har familjer att gå hem till, ett liv utanför tjänsten och en vilja att överleva.
Slag/armbågar mot ansiktet kan man dö av, han får flertalet slag och armbågar riktade mot fejjan. det finns folk som har dött av ett enstaka slag mot ansiktet.
Det finns folk som sticker knivar i ryggen på vakter, och han är i klart underläge.. tre mot en, och så ägaren av biljardhallen och ägarens kompis(som såklart inte vågar göra mer än hålla folk borta från ryggen på vakten, dvs putta lite på killarna)
Man kan inte sluta jobbet varannan helg med blåtiror, krossade ben i kroppen, värk, eventuell kniv i ryggen.
Vakter måste vara auktoritära för att överleva alla fulla jävla idiotdrägg som dom där killarna.
Vakten sköter det hela snyggt, han slår när han själv blivit slagen, inte annars, och tar sig tid att sikta så han träffar ryggen/axeln och inte huvudet.
Han sköter det inte perfekt, men det finns det fan inte många i det här landet som skulle kunna göra, och det behövs fler vakter än fyra.
Moderator

2011-05-29 21:37
Play pool or die tryin'!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-05-29 21:41
Helt rätt av vakten.

2011-05-29 22:08
Det ser riktigt oseriöst ut när poliser har såna trashiga tatueringar på armarna som ett par av snutarna i filmen har.
Bra footage på dom tre civila grisarna med rakade huvuden som kommer in vid 07.00 ungefär. En av dom ha riktig skön kroppshållning med armarna bakåt på något roligt sätt.
I övrigt måste man ju säga att vakten verkligen lyckades öppna upp skallen på den ena killen riktigt duktigt. Man får inte slå mot huvudet med expanderbatongen egentligen men dumskallarna kommer ju ändå att åka på misshandel så ingen kommer ju att bry sig.
Manager

2011-05-29 23:02
Med tanke på att killen är blodig redan när videon börjar är det väldigt svårt att uttala sig om vem som har rätt.

Det kan lika gärna vara så att Cornelis Vreeswijk-vakten har brukat övervåld på nåt sätt.

Hur som helst är vikingpolisen grym!
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2011-05-29 23:27
Haha.. Cornelis :)
Toastare

2011-05-29 23:54
Som sagt, dryga eller inte.. den situationen krävde absolut inte den mängd våld. Slag i huvudet med en teleskopbatong? Spark i magen? Även om han fått däng innan...hoppas videon kommer användas i rättegången.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2011-05-29 23:55
Även vakter har familjer att gå hem till, ett liv utanför tjänsten och en vilja att överleva.

Ja, och många måste sköta sina kriminella business eller heila framför spegeln.
Jag skyller allt på Emma!

2011-05-30 00:43
Jo för den vakten lär ju vara vitmakt supporter och kriminell eller varför inte båda?
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Battlerappare

2011-05-30 01:24
Gillar vikinga snuten som kommer traskande och styr upp skiten

2011-05-30 07:17
Snutvikingen är förjävla bra. Så ska de styras, skönt.
Rahamadjan av GU-PA!
Poet

2011-05-30 11:00
Hakar på Vikingsnuten här.
Jo han ingrep precis som jag gärna ser en snut göra vid allvarliga incidenter.

Förövrigt ett jävligt stort woooooooooooord till squirtle. xD
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-30 12:39
Vilken jävla pondus snuten har! AVBRYT!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-05-30 13:13
Lätt att den där vakten visste att snutarna var 10 sek därifrån och lyckades provocera fram slaget så att han skulle verka oskyldig.

Men det var juh inte det extremaste bråket direkt.. verkade mer som tjaffs.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Poet

2011-05-30 13:17
CRIBBE

Tror du på det där själv eller? Du ser väll att vakten mer eller mindre blir bortsläpad av snuten?

"Inte extremt"? Nej det är ju sant, konflikter måste sluta med att någon dör för att det ska vara extremt. 3 slag mot huvudet med batong räknas inte.

Slopa dina taskiga teorier.
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-30 13:48
shit...

2011-05-30 14:08
vad tror man ska hända om man armbågar o svingar mot en vakt?

2011-05-30 15:04
Vakten var väldigt lugn och skötte sig utmärkt givet den hotfulla situationen.
Rappare

2011-05-30 15:22
Hahaha fyfan när snuten skickar in ena snubben i väggen PANG å andra sidan kunde snuten bojat snubben som blödde o satt han i en snutbil till ambulansen kom. Dom har la förbandslåda i bilen.

Led fan med snubben som blödde, trots han vevade mot vakten. För vakter är generellt rötägg och jag drar alla över en kant :)
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Redaktionen

2011-05-30 16:46
och alltid ska det finnas nån random brud som skriker så halsen hoppar ur.
hur orkar dom?
som en liten bjäbbig cockerspaniel runt ett gäng arga schäfrar.
namaste

2011-05-30 17:15
skulle kanske varit fler som bruden där på plats så kanske det inte blivit så rött på gatan...kul med folk som filmar sånt här men kan man inte försöka stoppa skiten. folk kan skadas rejält. bryr sig ingen om det...?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Redaktionen

2011-05-30 18:21
så som jag ser den tjejen så skulle hon absolut bidragit till ökad frustration.

men jag förstår såklart vad du menar.
folk är puckade som bråkar sådär. och sen så ska man inte kasta för mycket stenar angående att ingripa eller inte. man vet säkerligen inte hur man själv hade reagerat, även om man vet hur man VELAT agera.
namaste

2011-05-30 18:47
Milk
Jag tror det iafalll.

Sen med tanke på rubriken hade jag förväntat mig typ nått
I denna stil, spårarur

Det är väl ganska vanligt med bråk som TS har film på.
Tycker att det är kefft att bråka men ibland händer det och den som är med i leken får leken tåla.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-05-30 20:48
slaget vid 1.50 är inte nådigt haha , "oh snap"
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Hangaround

2011-05-30 23:49
Med tanke på att killen är blodig redan när videon börjar är det väldigt svårt att uttala sig om vem som har rätt.

Precis, går ju inte att veta vad som hänt innan, går ju bara att spekulera.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Hangaround

2011-05-31 08:13
Alltså, fulla män. Idioter. Fan vad jag hatar fulla män. (Man får generalisera)