I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Jon Stewart VS O'Reilly ang Common i Vita Huset

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2011-05-17 12:50

[Video] Jon Stewart VS O'Reilly ang Common i Vita Huset

(Denna borde ligga i politik men den är värd en bredare publik. Så den hamnade här)

För er som missat hela Fox News headhunt på Common så se detta först. http://Pt.1 & http://Pt.2

John Stewart gjorde sedan sin grej, som han så vanligt gör äckligt jävla bra: http://Här.

Nu har djävulen, i for utav O'Reilly bjudit in Jon Stewart och jag ser inget annat än att Jon äger upp honom totalt. För mig är detta ren och skär njutning i högsta grad. Njutningen hade dock varit total om den konservative och självgoda rövhålet O'Reilly för en gångs skull kunde erkänna att han haft fel. Men det kommer aldrig att hända. Detta är nog det närmaste man kommer. BOOYA!

Hangaround

2011-05-17 12:52
Första viden. Blev nått fel:

Poet

2011-05-17 13:16
Nu vet jag att jag är väldigt afrocentrisk av mig, men så mycket som jag läst på om Assata Shakur och vad COINTELPRO höll på med på sin tid, så tror jag också att Assata är oskyldig.

Bush, Cheney och Rumsfeld skulle alltså vara mer "oskyldig" än Common (som förövrigt inte begått ett brott) ?

När ska någon sätta en kula i huvudet på O'Reilly? Ta gärna Rush Limbaugh också i samma veva.

At the gates of Eternity...

2011-05-17 14:51
Asså hahahah! Kom igen nu! Pretty Boy Common??
Folk som inte ser igenom O'Reillys BS har jag väldigt lite respekt för. Att Fox ska tala om Common som kontroversiell (lägg märke till hur mkt dem nämner det) är bara löjligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2011-05-17 15:12
BC99.
Jag är själv inte helt insatt i Assata-fallet och har därför svårt att bilda mig en uppfattning om vad som hände, eller inte hände. Men som jag uppfattat det som fanns det aldrig riktigt några konkreta bevis, och att den överlevande polisen först ljugit i förhör om att Shakur skjutit mot honom. Vilket han tog tillbaka och till och med sade att hon aldrig skjutit. Men iom all rasism och förtryck inom poliskår och dyl under 70-talet så skulle det inte alls förvåna mig att "vi kan lika gärna sätta dit allihopa för mordet när vi ändå håller på" för att formulera det lite enkelt.
Hangaround

2011-05-17 15:24
Persia F21: Haha ja, precis. Han är ett proffs på att göra skillnad på människor och människor den mannen. Det är enbart sorgligt att se.
Poet

2011-05-17 15:52
SpT: Ja exakt. Läs gärna om vad COINTELPRO gjorde för roligt på sin tid. Bland annat att döda svarta aktivister med just intentionen att röja de undan, frama de för saker de inte gjort i form av falska vittnesmål och bevisplantering, på sätt spärra in de på livstid.

Tror inte på 5 öre att Assata skulle ha mördat någon snut.
Poet

2011-05-17 16:04
Jag beundrar annars Jon Stewart att vilja vara i O'Reilly factor, för O'Reilly har den fula vanan att skrika och överrösta sina gäster som inte håller med honom och på sätt få det att se ut som han själv vunnit. Ett av de vidrigaste fallen är detta.

Väntar bara på att Sverigedemokraterna ska börja köra samma stil.

2011-05-17 17:22
BOOYA! Snacka om konservativ.. tar en snabb gissning och säger att han är republikan och älskade Bush-administrationen

UPDATE; satt och såg den där attacks 9/11 victims.. alltså HERRE JÄVLA GUD KAN GUBBJÄVELN LYSSNA PÅ VAD HAN SÄGER ELLER?! Den där snubben som hade en farsa som dog där har ju huvudet på rätt ställe och O'Reilly är ett GAAAAH.. arg..

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Hangaround

2011-05-17 17:39
Väntar bara på att Sverigedemokraterna ska börja köra samma stil.

Ja, de kör ju redan med att förvrida sina argument så att de skall nå ut till fler än bara de som redan sympatiserar med dem. Ingen skillnad på det och Delar utav O'Reillys debatt-teknik.
Hangaround

2011-05-17 17:41
DMAt: Stämmer. Enda sättet för honom att t.ex godkänna homoäktenskap vore om just Bush skulle friade till honom.
Poet

2011-05-17 20:17
SpT: Ja fast skillnaden är att SD istället tiger i debatter och blir därmed "offer". Annars det här med förvrida fakta och tänja på sanning är de ju mästare på!
Hangaround

2011-05-17 20:48
Ja, men "det är så synd om oss" linjen börjar bli uttjatad. Normalt begåvat folk ser igenom det nu, tack och lov. Så snart måste de ju ta till med annat.
Rappare

2011-05-18 09:37
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-05-18 10:50
SpT: Det är sant, vi som ser igenom skiten fattar. Men folk som Bilingual här på Whoa, anser att SD är mästare i att debattera. Trots att de blir uppätna most of the times.

2011-05-18 13:48
hahahaha Jon Stewart är så jävla skön. Älskar när man till och med hör O'Reilly's arbetskamrater på "The Factor" garva ihjäl sig bakgrunden. Alltid så när han är där.

Jag tycker smarta människor ska sluta bli så arga på O'Reilly, det är mer än uppenbart att han är en karaktär och han spelar sin roll väldigt, väldigt smart och han har i princip gjort en karriär av att vara ett oerhört etablerat troll med en TV Show. Ta lite tips från Stewart, han vet exakt vad O'Reilly håller på med och skrattar åt hur absurt det är medans han dissikerar alla hans argument på Bill's egen TV Show och ser ut att ha väldigt roligt.

Ja det är synd att många dummies tar O'Reilly på allvar och tror på allt han säger, men om man ser det ur ett annat perspektiv så är O'Reilly oerhört jävla underhållande, något som Stewart själv pratat om och tycker.

När han gör folk arga så har han vunnit, det är halva poängen med hans show.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-05-18 14:03
OCH VAD TYCKER BILL O'REILLY OM DET HÄR!??!!!? En känd skådespelare stödjer försäljningen av CRACK!?!?

Det bästa är att vita människor sitter i tv och säger att dom är upprörda för att Common använder "the N-word".

Jon Stewart är inte min favorit i hela världen men han tar ju Reilly på en åktur här. Kan man inte se det så är man en toka!