[Video] Demonstranter i Danmark får stryk av poliskåren
fyfan vad vidrigt att se, en tjej i videon får ett anfall av slagen gör polisen någon koll, nej.. Okej att videon kan vara vinklad, men hur jävla mycket skit dom gjort gör det fortfarande inte okej att slå dem sönder och samman när dem väl lugnat sig och sitter ned.. vad i helvete blir fullständigt tokig på kommentarerna på youtube också.. äcklad av detta samhälle, vad tycker ni?
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Ser hemskt sjukt ut. No doubt. Mina föräldrar känner ett par vars son är några år äldre än mig och jobbar som snut. Jag brukar alltid fråga ihjäl honom om snutrelaterade frågor. Och han nämnde det här med demonstrationer och upplopp. Han säger att folk blir lite som förbytta när de är i större massor eftersom de tror att de får en sorts anonymitet. Många gånger gör en demonstrant något (vandalisering oftast), snuten fångar denna på film/bild, sen så identifieras denna när den springer tillbaks in i folkmassan. Och då blir det lätt hänt för de övriga demonstranterna att tycka att den personen inte gjort något när snuten väl ska haffa honom/henne.
At the gates of Eternity...
Producent
2011-05-11 16:12
tröttnar inte folk på att lägga upp denna video på whoa?
I.C.T.W Ill be heading out soon
Okej att videon kan vara vinklad, men hur jävla mycket skit dom gjort gör det fortfarande inte okej att slå dem sönder och samman när dem väl lugnat sig och sitter ned .. vad i helvete Men haha, de försöker ju flytta dem EFTERSOM de sitter ner mitt i vägen. Det är deras demonstration, att de sittstrejkar mitt i vägen.
Min största reaktion när jag ser det här är bara enorm förvirring över hur jävla efterbliven och repetitivt vårt samhälle är. Vad trodde dem skulle hända?
Det är den mest efterblivna cirkeln någonsin. Aktivister gör sin grej och demonstrerar, polisen gör sin grej för att få dem ur vägen och sen går aktivisterna och lipar sen händer samma sak igen och igen och igen och igen. Herregud..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
En grupp aktivister sittstrejkar alltså på ett sådant sätt att viktiga samhällsfunktioner (i det här fallet en väg) inte kan användas. Därför har de naturligtvis inget demonstrationstillstånd, d.v.s. ingenting som ger dem rätt att ockupera platsen. Därmed bryter de mot dansk lag. Polisen ger dem ett ultimatum: antingen lämnar ni platsen självmant eller också kommer vi, som en sista utväg, tvinga er att lämna platsen. Trots dessa påtryckningar vägrar aktivisterna att lämna platsen. Vad som sedan följer är helt i enlighet med lagstiftningen. Polisen gör vad de kan för att få bort aktivisterna från platsen, och som tur är viker de sig inte för dessa brottslingar. Ni ska bort härifrån och vi tänker inte sluta förrän ni har lämnat platsen. Sedan kan dessa aktivister förhoppningsvis ställas inför rätta för sitt laglösa beteende. Och så återgår allt till det normala igen.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
snutarna är så jävla vidriga, folk på whoa också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
rätta för sitt laglösa beteende och att man slår någon med batong tills personen får ett anfall är alltså helt korrekt behandling i dina ögon?
Vart fan försvann empatin för annat folk, jag anser att det är rätt att röja undan folkmassor och speciellt när det kommer till demonstranter, men poliserna gör ju fel här.. fullständigt onödigt våld i många scener, plocka bort folk en och en och tryck tillbaka dom..
och folk undrar varför det finns krig, ja..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
och att man slår någon med batong tills personen får ett anfall är alltså helt korrekt behandling i dina ögon? Ja, det var ju verkligen ett allvarligt anfall också!
Helt rätt behandling, dMAT.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
bilingual, ja det var nog ett rätt så allvarligt anfall om man ligger och krampar på marken.
Rätt grovt övervåld men samtidigt bryr man sig inte så mycket... De hade så lätt kunnat undvika få stryk av polisen om de ville... till skillnad från folket i Libyen osv osv... 2009 video från några trötta danska hippies som vill vara rebeller för en dag, min empati CANT SPARE ONE SQUARE :P
DMAt: De sitter ju och bara väntar på att polisen ska slå till mot dem. När det sedan händer får man ta lite eget ansvar. Den som är med i leken får leken tåla.
Producent
2011-05-12 18:52
förmodligen veganer som får smaka på kött =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Att hylla Ådalen 1931 är nog mindre lämpligt, : .
polisbrutalitet är fan äckligt oavsett varför de utövar det. precis som att de ska stå över lagen och missandla folk bara för att de har en batong i näven. förövrigt gör ju : sig bara dummare för varje inlägg han gör, kommunister ska hem till sina föräldrars villor på lidingö? Du kanske ska krypa tillbaka till den fascisthåla du kommer ifrån? man ska inte dalta med fascister och våldsverkare, lustig typ
bilingual, tror faktiskt du talar om en helt annan sekvens än den jag pratar om.. det är bara en snabb visning av en tjej som ligger brevid en bil(notera att hon inte är i "gruppen") och får ett kramp-anfall, och som det ser ut blir hon ignorerad av herr/fru konstapel :)
Vad är det dom demonstrerar mot? Övervåld är riktigt, riktigt vidrigt. Inte ok alls.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Övervåld är riktigt, riktigt vidrigt. Inte ok alls. Håller med. Men i den här videon förekommer inget övervåld alls. Polisen slår på demonstranterna därför att de har fått order om att få bort dem från platsen. Det fortsätter de med tills demonstranterna går därifrån. Det är ju ingen polis som håller kvar demonstranterna för att fortsätta slå på dem...
Btw, kolla på idioterna vid 0:22 . De får fan skylla sig själva när de vägrar att lyssna på polisen.
bilingual, fast man kan ju tycka att i just det läget att dom bara kan separera dom, jag menar herregud en liten kille och 3 tjejer.. javisst, dom lyssnar inte men slit iväg dom och så är den situationen ur världen
DMAt: Det var ju precis det polisen gjorde - slet iväg dem. Med batonger också såklart för att få det hela att gå snabbt och smidigt. I ett sånt här läge finns ingen anledning att slösa resurser. Det finns andra demonstranter som också måste bort.
Polisen slår på demonstranterna därför att de har fått order om att få bort dem från platsen. Det fortsätter de med tills demonstranterna går därifrån Så att få order om att slå någon gör det helt ok att slå tills nån krampar?
Du som är en sådan förkämpe för frihet visar ditt rätta jag. Svarta boots är det som gäller om man inte gillar "frihet".
Som nån sa, de borde plockat demonstranterna en och en eller använt tårgas eller nåt. Inte förrän demonstranterna uppträder hotfullt är det ok att använda sånt här våld.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Jävla Whoa-censur! Varför radera ni mitt inlägg? Jag skriver ett snarlikt inlägg, och låt det vara kvar. Stick tillbaks till flashback. Där kan du skriva så mycket dynga du vill.
Såg att de använder sig utav tårgas med, är det verkligen så svårt att slita bort dom utan att slå med batongerna?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
d-beck: Problemet är att det tar mycket längre tid. Varför ska man överhuvudtaget gå dessa laglösa människor till mötes? Få bort dem från platsen så fort som möjligt. Ett par batongslag mår de nog bara bra av.
bilingual, din syn på andra människor är lite smått läskig.. ett slag av en batong är knappast något man mår bättre utav.. lite som retoriken dem använde sig utav i psykvården back in the days, slå dom, ge dom elchocker så mår dem bättre! :)
Bilingual: Du tycker att Gandhi också var en brottsling då?
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
whoa goes flashback
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DMAt: Men suck... Att förvänta sig att polisen ska gå runt i den här folkmassan och dra bort demonstranterna en efter en är helt orimligt. Det är dessutom ett väldigt slöseri med skattepengar som jag tror att majoriteten av befolkningen inte är redo att ställa upp på. Användandet av batonger är definitivt berättigat. Efter ett par sådana slag är demonstranterna inte lika kaxiga, utan de lämnar platsen relativt omedelbart. Det är riktigt bra. Då kan polisen fokusera på sina viktigare samhällsuppgifter, t ex ta fast våldtäktsmän och annat pack. Fletch: Du tycker att de här demonstranterna är som Gandhi eller?
Ja, i hänseende av brukandet av icke-våld. Problemet är att du ser världen i svart och vitt. De brottliga demonstranterna osv.
Jag älskar faktumet att användning av våld mot en fredlig demonstration är en kostnadsfråga för dig bilingual.
Hade denna tråden dykt upp 2002 så hade diskussionen varit helt annorlunda. Kul att tiderna ändras.
Hatin' on crews.
Naturligtvis är poliserna svin men det är deras jobb att misshandla folk åt staten. Ifall man sätter sig ner får man räkna med att bli slagen tyvärr. Det man eventuellt kan vinna är sympati efteråt men det är inte riktigt såna stämningar i varken Danmark eller Sverige nu... Bättre att ta på sig lite armskydd, en hjälm och ett järnrör och veva loss på polisen eller ännu hellre driva bort dom med sten, molotovs och knallskott redan innan dom kommer nära. Palla sätta sig ner och få stryk när man kan vara den som skadar snutsvinen istället :) Minns nån Ungeren-grej i cph, när polisen sköt in tårgas i demon och massa unga danska aktivister började sätta sig ner på gatan när polisen kom vevande. Vi svenskar fick ju gå runt och skälla ut folk tills dom ställde sig upp och slapp få skallen inslagen...
Fletch: Vet du vad de demonstrerar mot?psyjunta: Det är i allra högsta grad en kostnadsfråga eftersom den här typen av demonstrationer förhindrar viktiga samhällsfunktioner. Polisen kan inte stå där hela natten och separera på dessa idioter en efter en. Det skulle kosta samhället alldeles för mycket. Nä, hårda tag krävs i sådana här lägen. Polisen gjorde ett utmärkt jobb.
Bilingual: Det spelar mindre roll tycker jag. Polisen ska aldrig bete sig på detta sätt.
Om jag inte minns fel var det en demo mot avvisning av ett gäng illegala.
Walking the street of dreams
Nja. Det var inte en demo utan de försökte bara blockera gatan för polisen när dessa skulle gripa och utvisa en grupp papperslösa som fram tills då hade fått skydd i en kyrka på nörrebro...