I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bild] USA's syn på Japans olycka

Övrigt - Webbsidor

2011-03-13 10:56

[Bild] USA's syn på Japans olycka

http://i2.aijaa.com/b/00909/7669735.jpg

Hoppas detta är ett dåligt skämt?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-03-13 11:16
Jag har faktiskt stött på mycket japanfientlighet från amerikaner under min livstid. Så det här förvånar mig inte ett dugg, tyvärr.

Att USA i sin tur släppte två atombomber över Japan (som om det inte skulle vara tillräckligt med "pay back"), verkar många amerikaner ha glömt.
At the gates of Eternity...

2011-03-13 11:26
Hahaha, helt efterblivna ju. Stackars USA när deras payback-time kommer, just sayin'. Atombomberna, mellanösternkrig och hela helvetet kommer braka lös.
Producent

2011-03-13 11:30
Känns som ett avsnitt av South Park.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-03-13 11:34
Antar att du menar att det är värt att kolla om det är något nytt avsnitt ute där det nämns? Eller helt enkelt att det ser ut som ett skämt? =)
Producent

2011-03-13 11:37
Ser ut som ett skämt.
Verkligheten överträffar fantasin.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-03-13 11:42
Shit, någon allvarlig katastrof måste ha hänt i USA också eftersom dom bara har ca 60 överlevande @U.S.A's syn på Japans olycka.
Sluta gnälla över andras ignorans när ni är lika brända själva, fårskallar aka sheeple.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-03-13 11:52
Funkenteller: På vilket sätt vi brända? Jag kan förstå att ett folk hamnat efter i allmänbildning pga den ena idiot-presidenten efter den andra som bara fortsätter skära ner på den statliga skolbudgeten (en utveckling som börjar bli lite bekant här i Sverige också) men det här handlar om ren skär sympati.

Om vi ändå ska mäta "sorg" och "synd" så var Pearl Harbor en militärbas. Hiroshima och Nagasaki var två civilia mål. Hur mycket man ogillar en statsmakt så hade jag aldrig velat ta ut det på dess folk.

2011-03-13 12:29
Wow, vissa amerikaner är ju en parodi på sig själva. Självklart är ju inte det där representativt för alla amerikaner, men det känns föga förvånande att se såna här kommentarer.

Favoriten måste väl ändå vara
what comes around goes around according to Justin Timberlake

hahaha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2011-03-13 12:55
Funkenteller

Just det, vi tycker ju inte synd om Japan som är förstört för att vi avgör USAs ställningstagande efter c:a 60 amerikaners åsikter. Kalla mig bränd, men lika bränd som dom som skrivit facebook-citaten? Jag är dum nog att ta åt mig, dom är dumma nog att säga "rätt åt er" till folk som fått sina liv förstörda.

2011-03-13 13:34
BC99 P27
Ingen idé att svara, du hajade ju inte ens vad jag skrev.

Anenkefali
Att dömma 308 miljoner människor efter 60 personers åsikter är redigt bränt måste jag säga, sen behöver ni inte argumentera med mig om de där 60 personernas idiotiska åsikter. Dom är ju uppenbarligen helt körda i huvudet, men jag är övetygad om att man kan hitta många fler amerikaner på facebook som skriver stöttande ord än Pearl Harbour-idioti.
Har sett några på twitter och jag följer bara 100 personer, och inte många amerikaner.

2011-03-13 14:35
tror nog detta är en rätt så vanligt åsikt bland amerikanare just nu.. men vad förväntar man sig av det landet, jarheads utan kunskap =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-03-13 16:19
Funkenteller

Hade det varit något annat land (har inget bra exempel, säg Tyskland då...) så hade det inte varit samma sak för mig. Det är just det att jag redan vet att amerikaner är efterblivna (generellt sett).

Tycker statistik är mer bränt, fråga 1000 pers, och vips så vet man vad ett land tycker? Fast bränt var det ju.

2011-03-13 17:53
Ni gillar att dra alla människor över en kam, va?
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-03-13 18:20
Och det kommer från mr.alla.i.vänsterfalangen är ekonomiskt efterblivna medan högerfalangen har svar på allt, för att dem inte tänker med hjärtat.

2011-03-13 19:40
Och hur många av dom citaten är seriösa då, tror ni?
Fuck karma, I don't need karma!

2011-03-13 20:07
Och hur många av dom citaten är seriösa då, tror ni?

Um jo, för de få som skämtar om den här tragedin medans den fortfarande händer är ju så jävla mycket mer classy.

2011-03-13 21:48
DMAt:

Jag säger bara att vänstern inte tar hänsyn till ekonomiska principer i lika stor utsträckning som högern. Om du inte håller med mig om detta är du välkommen att argumentera för din ståndpunkt. Annars framstår du bara som gnällig. Sedan är det ganska uppenbart att vänstern tänker med hjärtat framför hjärnan. Den skriker om "ökad barnfattigdom" utan att ta hänsyn till att denna så kallade fattigdom är relativ och inte absolut, och att många fattiga barn i realiteten faktiskt har fått det bättre. Den skräms med "moderatledda" regeringar trots att 30% av Sverige gillar den politik som just moderaterna för.

Mot den bakgrunden är det väl ingen som är förvånad över att vänstern är så borttappad som den faktiskt är.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-03-13 21:53
Nu försökte jag inte få igång en politisk diskussion, försökte snarare säga att man inte ska kasta sten i glashus.

2011-03-13 21:59
sluta bråka nu
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-03-13 22:03
Vilka äckliga jävla människor.
Poet

2011-03-13 22:14

Um jo, för de få som skämtar om den här tragedin medans den fortfarande händer är ju så jävla mycket mer classy.

Co-sign på den.
Producent

2011-03-14 01:07
haha usa verkar vara riktigt sköna jävlar :) i like

2011-03-14 01:51
Yeaaaaa! Konstigt, lika edgy och contrarian som vanligt. woooh
Poet

2011-03-14 10:58
SD öser beröm över Japan på sitt fina sätt.

http://twitter.com/#!/kentekeroth/status/47205819615428608
Producent

2011-03-14 14:44
marvingaye
varför skriver du på engelska?

2011-03-14 15:54
Konstigt

Vadå, är det ett problem? Jag är inte svensk, har inte bott i sverige på flera år, bor i ett land där enda språket jag talar är engelska och finner ofta nuförtiden att jag ej hittar en vettig svensk motsvarighet för många ord. T ex, vad i helvete är contrarian på svenska? Vad det än är så stämmer det i alla fall bra in på dig i alltför många trådar, säger bara :)

2011-03-15 01:29
Polarens flickvän bestämde sig för att maila till alla dessa personerna! Några har t.o.m svarat!
Länk
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2011-03-15 03:46
SD öser beröm över Japan på sitt fina sätt.

http://twitter.com/#!/kentekeroth/status/47205819615428608

Ja, för i Japan är de inga negrer! Ännu en lysande analys av SD och Kent Ekeroth om världen.

SpoilerFy helvete vad förbannad jag är!!!
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Poet

2011-03-15 10:11
Psyjunta: Sen att Haiti är ett av de fattigaste länderna i världen och New Orleans en av USA's mest segrerade och ekonomiskt utsatta städer är inget SD heller nämner.
Poet

2011-03-15 10:14
Afflaf: Haha ball hon är! Som Marvin sa tidigare, att skämta om det heller just nu är knappast särskilt classy heller.
Producent

2011-03-15 13:22
marvingaye
haha jaja, du behöver inte börja gråta :D

2011-03-15 13:27
Konstigt

Ok, kompis. Ser dock inte vart i mitt förra inlägg som detta gråtandet kommer i spel. Du frågade och jag svarade. Här, jag lägger in ännu en smiley :)

2011-03-15 14:18
Afflaf

Det som händer i Japan just nu är både sorgligt och hemskt. Men det som är ÄNNU hemskare är att se olika människor i Amerika uttala sig på dessa sätt
http://i.imgur.com/cyWps.jpg
Tänker man ens då? Eller vet det inte hur en historiabok ser ut? (Jag har visserligen inte mycket över för Japan med tanke på den brutala delfinjakten och tömmningen av världshaven som Japan står för, men va fan).

Kul att din polares flickvän, i sitt försök att vara moralisk väktare, dömer ut en nation på 127 miljoner för att dom fiskar oansvarigt.
som att dissa hela sverige för att vi är 2a på vapenexport (per capita) i världen eller dylikt. Bred kam hon har.

not hating, just saying =)
Mabuhay!
Poet

2011-03-15 15:22
Den dagen alla människor tänker likadant så går världen under, så låt alla idioter/stolpskott/fuckups ha sina efterblivna åsikter.

Vid slutet av dagen så kan man knappast bry sig om vad någon säger på facebook... Jävla pissgeneration som lägger sån stor vikt på shitter och facebook.

Är vi verkligen så pass patetiska att det ens spelar roll om någon precis varit på muggen eller åkt tåg?
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-03-17 16:55
Kul att hon tog tag i att skriva till personerna, ännu mer komiskt hur det skriver att de ångrar sig. Förmodligen för att de har tagit mycket skit för det.

2011-03-18 08:38
Vänta bara tills Godzilla blir verklighet
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
Rappare

2011-03-18 10:34
Va fan äre Chris Tucker säger? GAIAKA GAIAKA!!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Rappare

2011-03-18 10:35

00:18
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-04-07 22:34
Hahaha.. "Then all the funny 'wuuuääh!'"
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2011-04-08 01:20
Too tsun.
stigili dang dang didan
Moderator

2011-04-08 09:09
Apropå trådens rubrik: http://xkcd.com/850_large/ (fick inte till det som bild)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick