I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] WTF Korea: Massive Pigs Burried Alive In Korea! (Horrible)

Övrigt - Webbsidor

2011-03-04 12:08

[Video] WTF Korea: Massive Pigs Burried Alive In Korea! (Horrible)

http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshhpAmM6pySUjok860z

http://duckdown82.tumblr.com/

2011-03-04 13:59
well, aint watching this..
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator

2011-03-04 14:08
Jävligt hemskt faktiskt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-03-04 19:55
Men varför dödar dom inte de först?
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-03-08 00:05
YaBoy för dyrt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-08 03:48
Nej men fy fan så hemskt.....
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Poet

2011-03-08 21:48
Tro inte att vi är så mycket bättre här i Sverige. Svenska militären övar ju på att skjuta på levande (men bedövade) grisar.

At the gates of Eternity...
Moderator

2011-03-09 01:19
BC99 I mina ögon är det hästlängder bättre än det här.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2011-03-09 09:41
KaptenKrok: Alltså så klart det i videon var ju fruktansvärt. Men min poäng är den att vi i Sverige också plågar djur.
Rappare

2011-03-09 09:57
BC99 P27
Om så är fallet, så lär det vara grisar som inte ska gå till slakt. Alltså sjuka grisar som man inte kan göra middag på.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Poet

2011-03-09 11:14
Ingen ursäkt det. Fortfarande levande varelser. Hade du resonerat så om en sjuk människa?

2011-03-11 00:07
Har ingen lust att titta på videon men det är alltså folk som helt enkelt begraver levande grisar för att?

We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2011-03-11 09:43
Har ingen lust att titta på videon men det är alltså folk som helt enkelt begraver levande grisar för att?

De begraver levande grisar för att de har mul- och klövsjukan. Anledningen att de fortfarande är levande är väl troligtvis att det kostar mer att avliva dem innan man begraver dem.

Ingen ursäkt det. Fortfarande levande varelser. Hade du resonerat så om en sjuk människa?

Nu har ju människor och grisar inte samma värde.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Poet

2011-03-11 10:46
Candide: Jag vet, men det innebär ju inte att vi inte kan behandla de med värdighet också.

2011-03-11 13:22

Jag skulle säga att grisar har mer värde än människor. Det enda människan gör är förstör för allt och alla på planeten inklusive oss själva.
Grisar bara bökar och rullar i lera och är allmänt softa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-03-11 13:46
candide P28

Detta är ju inte ett absolut faktum utan snarare din personliga åsikt.

Grisarna må vara sjuka och bör avlivas av rent praktiska skäl men det finns inga ursäkter för djurplågeri.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2011-03-11 14:34
Jag ska inte lägga mig diskussionen och förstöra på något sätt. Men det här med att människor är mer värda än grisar.

Det kan ju aldrig vara en absolut sanning att människor skulle vara mer värda än grisar och vice versa (som nämnt ovan).

Sådana åsikter kommer ju aldrig kunna vara något annat än subjektiva. För skulle man sätta värde på en levande individ utifrån intelligens skulle det innebära att alla människor inte var lika värda heller.

En hund som endas har levt med sin hundfamilj hela sitt liv skulle givetvis bry sig mindre om en människa gick och dog mitt framför den än om hundens egna mamma dog, för ingen kan komma och säga att exempelvis hundar inte skulle ha några känslor.

Sedan kan man ju inte hävda att alla djur har den typen av empati. Finns säkerligen många djur som inte har några problem med att döda sina syskon.

Men att som människa ta sig rätten att avgöra vem som är mest värd visar ju bara på motsatsen till intelligens.

Det här med värdet tror jag i stort sett bara handlar om vad man själv relaterar till och vad man är van att se. Jag är van vid att kossor slaktas dagligen runtom i världen, men i och med att jag inte är nära vän med någon ko tycker jag per automatik att det är värre att höra om människor som blivit dödade.

Sen tror jag att man lägger mycket värde i vad man anser vara ett betydelsefullt liv. Att en människas värde är högre eftersom en människas liv innehåller fler dimensioner och är mer komplext (?) än en kossas liv. Som funkenteller skrev, grisar rullar i lera och är softa, hade dom haft fingrar hade dom förmodligen rökt spliffar också, vem vet.

Sen har vi hela den här grejen med att det ofta kan vara känslosammare för många när t.ex en hund dör på film än när tio människor blir sprayade en scen tidigare. Och känner man mer sympati till en individ, djur som människa om den inte kan försvara sig själv så är det inte logiskt att man tycker att en gris är mindre värd än en människa heller.

Jag tror det kan handla om något så simpelt att man tycker att vissa djur är fulare än andra och känner därför mer eller mindre sympati baserat på det.

Angående slaktdjur är människan säkert avtrubbad av hela djurindustrin och baserar säkert mycket av sina värderingar utifrån den.
www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels

2011-03-11 16:11
Grisarna må vara sjuka och bör avlivas av rent praktiska skäl men det finns inga ursäkter för djurplågeri.

Jag håller inte med. Om det kostar orimligt mycket (sett till total inkomst) att avliva dem innan man begraver dem så är det förståerligt att man begraver dem levande.

Detta är ju inte ett absolut faktum utan snarare din personliga åsikt.

Ja, det finns ju inga absoluta värden. Nu har det lyckligtvis bedrivits en hel del forskning kring värdet av liv. En svensk studie från Örebro universitet kom fram till att ett statistiskt liv är värt ungefär 21 miljoner.

Vad är ett grisliv värt? Högt räknat, baserat på ett kilopris för fläskfile på 150 kronor och en grisvikt på 200 kg samt att grisar endast består av file, är ett grisliv värt 30.000 kronor. Så även om studien från Örebro har övervärderat ett människoliv i storleksordningen 100 gånger är ett människoliv värt mer än ett grisliv.

Så jag vågar stå fast vid mitt påstående att människor är mer värda än grisar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-03-11 16:29
Vad är ett statistiskt liv?

Sen hör du ju själv att du ändå lägger in dina personliga värderingar.

Örebros studie lär ju vara baserat på vad en människa åstadkommer/bidrar med och konsumerar för att utifrån det räkna ihop ett finansiellt värde. Med andra ord är det helt orimligt att överföra studien på andra levande ting än människor.

Andra människor än rika västerländska människor också för den delen.

Nu har jag ingen aning om hur den här studien ser ut så egentligen vet jag ju ingenting om den.

Men ditt sätt att överföra den på ett grisliv faller ju direkt på att du lägger värdet av en gris redan i och med att du värderar den som mat.

På samma sätt kan du ju inte gå tillbaka och göra samma jämförelse hos en människa i och med att du inte äter människor.

Men jag förstår din logik, att det enda grisar bidrar med är att vara mat åt oss människor och måste på så sätt värderas i form av potentiell mat.

Och det är just det jag menar, om du inte skulle äta gris skulle det inte automatiskt innebära att en gris inte betydde någonting alls trots det att den inte bidrog med något till ditt liv. Allt handlar ju om att man sätter människan först och ser till vad djuren kan bidra med till människan.

Det man ofta glömmer är att om alla djur och insekter hade utplånats hade även människan dött. I och med det blir alla världens djur lika betydelsefulla som oss människor, tänk på det.

Enda anledningen till att grisar och andra slaktdjur kan ligga utanför den här symbiosen är för att vi människor föder upp alldeles för mycket grisar för att vi skall äta upp dom. Därför kan vi inte räkna ut värdet på samma sätt i och med att vi har flyttat grisarna från sin ursprungliga position och livsuppgift på jordklotet.

Det finns säkert något eller några djur som inte gör varken från eller till, men det är nog snarare undantag som bekräftar regeln än något annat.

Sen måste man inse att ett livs värde handlar om så mycket mer än en studie likt den örebro universitet har gjort.

För då är det ju inte säkert att man har räknat in vad vi gör djuren för otjänster genom att fucka miljön på hela jordklotet precis som funkenteller skrev.

Men jag kan ju aldrig säga att din uppfattning om att exempelvis ett grisliv skulle vara mindre värt inte är sant för dig.

Det enda jag kritiserar är sättet man utmäter värdet på.
www.alexanderadiels.com

2011-03-11 17:39
Alex-Adiels P25
Your ideas are intriguing to me and I wish to subscribe to your newsletter.

2011-03-11 17:49
Om du försöker vara elak blir jag irriterad men inte arg, för jag skulle ändå aldrig kunna backa det.
www.alexanderadiels.com

2011-03-11 19:01
Jag försökte va rolig, det var en Simpsons-referens. Men jag menade det jag skrev förutom det med nyhetsbrevet.

2011-03-11 22:15
Okej, tackar, det var tur för jag har försökt tänka ut något vasst svar hela dagen ifall det hade varit tvärtom, citera den där deletelåten eller liknande, men jag kom aldrig på något.
www.alexanderadiels.com

2011-03-11 22:46
BC99

Tro inte att vi är så mycket bättre här i Sverige. Svenska militären övar ju på att skjuta på levande (men bedövade) grisar.

Hur tänker du här? Om du som människa skulle välja mellan att bli skjuten eller levande begravd, hur skulle du välja? Uppenbart för mig. Grisar dör, världen över, dagligen - MÅNGA grisar. Jämfört med "standardproceduren" (spik i hjärnan förut? Vet ej vad som gäller nu) så är ett skott (eller flera skott, egentligen) inte så jävla illa. Halalslakt är väl också lite samma? Lidandemässigt alltså.

Ska snart se klippet iaf, verkar givande.

2011-03-11 23:19
Upprörande, men inte det mest upprörande jag sett. Vi lever i en oerhört smutsig värld, jag är för avtrubbad.
Manager

2011-03-12 14:14
Det enda människan gör är förstör för allt och alla på planeten inklusive oss själva.

Haha, är det verkligen det enda människan gör?
Redline!
Poet

2011-03-12 14:19
Anenkefali: Det handlar om är att svenska militären tränar prickskytte på levande (men bedövade) grisar. Vilket alltså ska vara acceptabelt bara för att grisar dör världen över varje dag?

2011-03-12 14:55
Dr.Octagon
Ja, det och sitter på forum och diskuterar.

2011-03-12 18:46
BC99

Frågan är varför dom inte skulle träna tortyr på obedövade grisar? Jag tycker helt enkelt inte det är så allvarligt, grisar som ändå ska dö kan väl bli skjutna? Jägarna som skjuter rådjur då, är det lika förjävligt?
Poet

2011-03-12 18:52
Anenkefali: Att döda ett djur i något annat syfte än att äta det eller om det lider, anser jag förjävligt. Jag är verkligen inget fan av jägare som skjuter bara för att ha ett huvud att hänga på väggen.

2011-03-12 21:55
BC99

Å andra sidan brukar jägare ta hand om köttet väldigt väl. Kan det inte vara lidande djur som militären bedövar och skjuter på då? Och hur vet du att köttet inte blir omhändertaget?
Poet

2011-03-12 23:20
Anenkefali: Tvivlar på det för att vara ärlig. Ska försöka hitta artikeln igen, tror det handlade bara om rent "försöksdjur" i det fallet.

Sen det här med jägare, vet inte hur mycket de brukar ta hand om köttet från lodjur, björn och varg de skjuter.

2011-03-13 00:13
BC99

Björn finns det säkert lite kött på, särskilt för en man som dödat en björn (själva grejen, äta björnkött...). Men visst, vi skjuter inga lodjur (som visserligen lär ligga rätt illa till nu, såvitt jag vet), björnar eller vargar och ser vart det bär av. Tror jakten genom åren har hållt det på en nivå som är trevligare än vad ingen jakt hade inneburit (?).

Aja, är grisarna bara försöksdjur så är dom knappast ensamma, möss t ex. Sorgligt men sant, många djur får sätta livet till, både för "forskning" och annat.

2011-03-14 09:54
Vad är ett statistiskt liv?

Ett statistiskt liv är den samlade betalningsviljan i samhället för en riskreduktion som innebär ett dödsfall mindre.

Sen hör du ju själv att du ändå lägger in dina personliga värderingar.

Ja, som jag sa finns inga absoluta värden.

Och det är just det jag menar, om du inte skulle äta gris skulle det inte automatiskt innebära att en gris inte betydde någonting alls trots det att den inte bidrog med något till ditt liv.

Jag äter inte griskött. Jag kan med säkerhet säga att individuella grisar inte har något värde alls för mig. De bidrar inte till något i mitt liv. Jag sätter dock ett visst värde för grisar som art och skulle kunna tänka mig att bidra med en slant om arten hotades att utrotas.

Men ditt sätt att överföra den på ett grisliv faller ju direkt på att du lägger värdet av en gris redan i och med att du värderar den som mat.

På samma sätt kan du ju inte gå tillbaka och göra samma jämförelse hos en människa i och med att du inte äter människor.

Man får värdera olika saker på olika sätt, det säger jag inte emot. En katteunge är väl värd ungeför 500 kronor kanske, det är vad man är villig att betala för en. Speciella kattungar är vädra mycket mer. Vi äter inte kattungar, men de har ett värde.

Jag är öppen för andra värderingsförslag för grisar. Mitt var ju bara ett enkelt räkneexempel.

Det man ofta glömmer är att om alla djur och insekter hade utplånats hade även människan dött. I och med det blir alla världens djur lika betydelsefulla som oss människor, tänk på det.

Inte alls. Vi utrotar arter på löpande band men än finns VI kvar. Det visar ju att några av de här arterna kanske inte var så viktiga ändå. Och som jag tidigare nämnt, hela arter kan ju naturligtvis ha ett stort värde medan en enskilld individ är i det närmaste värdelös.