I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Picknick balkan style

Övrigt - Webbsidor

2011-01-30 17:23

[Video] Picknick balkan style

Skickar du en macka och ett magasin till :D

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2011-01-30 20:42
trevlig stämning hahahhaha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare

2011-01-30 22:34
den är så bra på så många plan. Nån som kan språket som vet om det är albaner i kosovo eller serber..och som kan förklara den här traditionen?

Hittade en annan video och lärde mig att serberna skjuter in julen, dvs. fyrar av en skottsalva för att jesus är född.
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-31 00:00
Slovenska enligt google översatt--> (Picknick på väg Kosovo)
na = på
nacin = sätt

2011-01-31 02:01
Den högst rankade youtube-kommentaren säger det mesta: "30 small dicks sitting on a field?"
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-01-31 03:26
haha galet

Mindre kul för personen på skogspromenad 100 meter därifrån som får en nedfallande kula i huvudet..

Poet

2011-01-31 11:10
Många kulturer som har det här "skjuta-i-luften-vilt" så fort man fått lite i alkohol i sig haha. Idiotiskt egentligen.
At the gates of Eternity...

2011-02-01 00:39
Hur stor kraft har egentligen en kula som faller från himmelen? Känns som det är döden om man får en sådan i huvudet?
jag har alltid rätt.
Toastare

2011-02-01 00:54
Vi diskuterade denna filmen innan helgen med lite alkohol.. och kom fram till att en kula går 400-500 meter i luften och den börjar vobbla på vägen ned av luftmotståndet. Det gör att den inte alls blir farlig utan känns väl som att få ett fallande ekollon på sig.. eller ja, nån annan liknelse. Mythbusters tog upp detta med att man kunde dö av en 10 öring som föll från Eiffeltornet, vilket inte var sant enligt dem.

Toastare

2011-02-01 00:54
luftmoståndet gör då att kulan inte får upp fart.. men det lär ju regna lite kulor över deras picknick i alla fall.

2011-02-01 02:19
Jag råkade se samma tråd på flashback och där skriver de också om mythbusters-avsnittet.
Men att en kula som skjuts rakt upp förlorar sin dödlighet men att det är i princip omöjligt för en människa att skjuta rakt uppåt utan att kulan får en båge. Och när den får en båge förlorar den inte sin rörelse och är då dödlig.

Har dock inte sett avsnittet.

Sen hamnar det nog inga kulor i närheten av picknicken för om man bara håller pistolen nån grad ifrån helt vertikalt så borde kulorna flyga iväg ganska långt då de kommer så pass högt upp.

Poet

2011-02-01 07:47
Min farsa berättade att han som liten alltid hörde om folk som fick en och annan fallande kula i skallen i sin stad varje år. Beroende på vilken typ av ammunition så hade det kunnat döda ett barn.

2011-02-01 08:22
Många kulturer som har det här "skjuta-i-luften-vilt" så fort man fått lite i alkohol i sig haha. Idiotiskt egentligen.

Vad är detta för kulturer??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2011-02-01 08:31
Är dem helt slut?
Jag tror att det är i filmen "Blue in the face" eller om det är "Smoke" så säger de att varje år dör någon av nedfallande kulor i Brooklyn.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2011-02-01 12:30
Blaze We: Morsan min är etiopier och farsan kurd (bägge växte dock upp i Kurdistan) och picknicks som dessa brukade ske ungefär en gång om året. Men när någon fyllde år eller om det var nyår, så brukade kalashnikoven åka fram och man sköt lite salvor i luften.

2011-02-01 15:02
Finns inom alla kulturer. Bara i olika former. Salute
Toastare

2011-02-02 07:31
det är som sagt en myt att folk dör av nedfallande kulor... och the_real_apa, du kan ha rätt.. för jag har inte heller sett just det avsnittet utan det var min kompis som sa det när vi diskuterade det.

2011-02-02 23:35
Blir helt varm i kroppen av detta klipp! Alla verkar ha det så jävla trevligt också. Vill vara där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-02-03 08:18
man har ju hört folk i turkiet som har dött av nerfallande kulor typ
http://duckdown82.tumblr.com/
Toastare

2011-02-03 10:37
ja, man har nog hört det på många ställen... eftersom det är en vandringssägen.
Rappare

2011-03-02 10:58
ja, man har nog hört det på många ställen... eftersom det är en vandringssägen.

...

STHLM GROOVE COLLECTIVE

2011-03-02 13:25
gud sköt henne...?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2011-03-02 15:14
Tycker det bara är larvigt att folk motsäger sig detta haha? Det som går upp måste ju komma ner. Så klart en och annan människa kommer få en fallande kula i skallen om det skjuts så mycket som i den där picknicken.

2011-03-03 14:29
älskar detta klippet haha.. har sett den innan. finns också som "kosovo picnic" på på youtube.