Äh, det är ingen misshandel. Det handlar om att få bort ett antal personer från en plats där de uppenbarligen inte har rätt att uppehålla sig. Och visst är polisens metoder effektiva. Efter ett par betongslag är dessa samhällstärare plötsligt inte lika sugna på att stanna kvar. I ett demokratiskt samhälle brukar man fixa tillstånd för att få demonstrera. Klarar du inte av det, utan ska du bryta lagen ändå, ja då får du ta smällen.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Det finns straff för såna som bryter lagen. Och då får man även en rättegång om du inte visste det. Och det är inte polisen som bestämmer vem som ska bli straffad, om du iinte visste det?
Bullen1: Skulle du också säga att polisen inte får ingripa om någon bryter mot lagen genom att exempelvis råna en butik? Det är den logiska konsekvensen av det resonemang du presenterade. Att polisen "straffar" människor när de ingriper mot deras olagliga handlingar.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.
Du är ju efterbliven. Hur kan du jämföra detta med att råna en bank?
Bullen1: Jag utgick från ditt resonemang. Du säger att polisen inte får "straffa." I den här videon ingriper polisen mot ett antal personer som bevisligen demonstrerar utan tillstånd. De bryter mot lagen. Straffet kommer efteråt i form av böter eller fängelse. Men dessförinnan måste polisen använda de nödvändiga medlen för att klara upp situationen. Och som vi kan se i videon var deras metoder högst effektiva.
Bullen1 Frågan är om du är 5 år vännen, du beter dig precis så i alla fall, eller var du med i demonstrationen i videon och fick en smäll i huvudet? Synd att dom inte slog lite hårdare, jag gillar inte dig. :) Aja jag drar innan jag säger nåt riktigt dumt. :p
Young gunna married to the streets no wedding ring
Roligt att våra små laglydiga polis älskande pojkar tycker om poliserna och försöker försvara dom :) Folk som går och misshandla folk utan anledning är också okey :) Folk var på fel plats då hitler var där, Riktigt bra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nelione Folk som misshandlar andra utan anledning har inget med den här videon att göra. Polisen är där för att upplösa en demonstration som uppenbarligen strider mot dansk lag. Att det inte framgår varför dessa människor demonstrerar, eller varför polisen måste ta till med hårdhandskarna, gör bara det hela ännu mer suspekt. Det är lätt att sitta hemma framför datorn och dra slutsatser när man bara ser den delen av händelseförloppet då polisen vidtar sina yttersta åtgärder. För övrigt kan man glädjas åt att polishatet inte verkar vara så stort på whoa som Bullen1 kanske hade hoppats på.
Jag förstår inte poängen med att "hata polisen". Speciellt inte när man ska visa klipp från andra länder för att bygga upp ett större hat mot svenska poliser. Jag vet att det finns svenska videos på sånt här med. Övervåld från polisen finns förmodligen i alla länder och det är ju absolut inte okej. Men det är ju bara löjligt när man diskuterar som att det vore bättre utan polisen. Dessutom är svenska poliser, om jag inte har helt fel, extremt gulliga jämfört med polisen i andra länder. Jag tycker att svenska polisen delvis bör börja agera mer som polisen i exempelvis USA. Hårdhänt men inte med övervåld. Att ta hand om alla problem varsamt fungerar inte. Polisen hade säkerligen varken tid eller möjlighet att ta in varenda demonstrant i bilen och köra dem till stationen. Jag tror heller inte att demonstranterna artigt gick iväg efter att polisen sagt åt dem, förmodligen gick de tillbaka till plats efter att polisen tagit bort dem. Lyder man inte polisen får man ta emot lite stryk. I en del fall.
Wazaaaa
snut eller inte, sådär gör man helt enkelt inte..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent
2011-01-05 12:34
Folk som går och misshandla folk utan anledning är också okey :) Vem har sagt något om "utan anledning?"
Är du en sån pojke som gör brott, och sen börjar böla och blir galen för snuten gör sitt jobb, en sån där liten pinsam pojke som visar sitt hat mot snuten lite extra på nätet, för där kan man sitta bakom påhittade namn...
fortfarande ingen som har lyckats svara på varför polisen inte bara kan gripa de som sitter ned. Dom gör ju inget motstånd, de sitter ju bara där?
Och nej, jag försvarar inte demonstranterna på något sätt. Tycker bara att poliserna kunde ha skött det bättre (MYCKET bättre).
Polisen hade säkerligen varken tid eller möjlighet att ta in varenda demonstrant i bilen och köra dem till stationen. Men dom har tid att stå kvar och slå på dom? låter ju jättelogiskt, inte. Dom kan fortfarande gripa och ta undan från gatan utan att misshandla, tänker du aldrig längre än näsan räcker?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svanspelle Vad får dig att tro att någon här har en aning om den danska polisens prioriteringar och anledningar till att olika åtgärder tas? Du har inte en aning hur deras procedurer ser ut och din tidsuppfattning känns lite ur balans. Varför skulle det vara mindre logiskt? Har du själv en väldigt platt näsa? Du vet så väldigt lite men har samtidigt alla lösningar, haha vilket skämt!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
svanspelle Jag tänker så långt jag kan med den lilla information jag får. Det är möjligt att polisen har tagit bort demonstranterna och att de gått tillbaka till plats, ingen demonstrant ger sig väl såpass lätt? Om så är fallet kanske polisen slår på dem för att skrämma iväg dem. Det tycker jag inte låter helt omöjligt. Det kan även vara så att de bara är aggressiva poliser. Jag har ingen aning, är bara skeptisk till att ett klipp nedkortat till själva våldet visar oss hur poliserna sköter sitt arbete.
tänker du aldrig längre än näsan räcker? Brukar jag säga idiotiska saker hela tiden?
Wazaaaa
konstigt, om du kallar det där jobb så... fuck it orkar inte argumentera med dig
Men är snuten italienska maffian eller? jävla pissfolk här. Käftar man upp sig mot kriminella gäng brukar man oftast säga att man får skylla sig själv om man råkar illa ut. För dom är just det, kriminella. Folk idag har nån jävla uppfattning att om man käftar upp sig mot snuten så får man skylla sig själv om man råkar illa ut. NEJ det får man inte ditt smuts. Att vara polis är ett jobb och har man för mycket stolthet eller är för hetlevrad så ska man inte vara polis. Deras jobb är att skydda populationen i landet inte att agera som ett gäng och visa vem som egentligen styr staden. Våld ingår i deras jobb ja men herregud, att slå en tjej med batong sådär hjälper inte någon. Hela händelsen visas inte men va fan. Ja ser inget som skulle kunna hindra dom från att bara ta med sig folk till stationen om dom nu gjorde något olagligt istället för att vifta batonger sådär.
http://soundcloud.com/rod_g
Neliones argument bygger på samma tankemönster som de argument som rasister gör mot människor av annan etnicitet. Det är värt att tänka på. Det var det bästa som skrivits i denna tråden.
Så festar jag på till gränsen att jag ska spy, så breakar jag som helaa Rinkeby !
Helt rätt, de borde ha mer stryk och få skylla sig själva. Ger man sig in i leken så får man leken tåla, som man säger.
(,_____(ò_Ó)____,) this big
Vart att grata som fittor over det dar klippet STA INTE IVAGEN SKA NI LEKA HJALTAR SA FAR NI SKYLLA ER SJALVA Bullen1: Tror knappast min morsa hade blockat vagen for nagot skit om flyktingar, och hon hade val lyssnat battre an dom dar javla horungarna.
I.C.T.W Ill be heading out soon
Haha tragiskt att se hur många här som slickar snutröv. Pallar inte diskutera med såna hjärndöda grisälskare. Hoppas era systrar och mammor blir sönderslagna av en snut nån gång.
Bullen1: Varfor skulle polisen hoppa pa folks familj for ingenting? Ditt tragiska javla snuthatande kanns otroligt svensk hiphop ala 1999 da det var pa menyn att ogilla polisen. Fast man marker ju pa dina javla inlagg att du ar en vanstervriden fittlapp, bara for att man inte delar din javla asikt sa slickar man rov? amazing
I.C.T.W Ill be heading out soon
O folk undrar vad människor har emot snuten?
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Fan vad nice! Dem får skylla sig själva. skitungar. Hade hjälpt polisen om jag var där.
Japp, idioter till snorungar som tror att dom kan sitta på gatan sådär. Vad ger dom rätt att sitta på gatan!? Helt dumma i huvudet, sitta gör man på stolar. Nackskott på en gång fan.