I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] student riskerar fängelse för moddat Xbox

Övrigt - Webbsidor

Groupie

2010-11-30 22:37

[Artikel] student riskerar fängelse för moddat Xbox

En student riskerar 3 år i fängelse för att ha moddat med sitt XBOX. Hur jävla stört är inte det? Ytterliggare ett bevis på att företagen äger världen..

In the first case of its kind, a man from Southern California is set to go on trial Tuesday on criminal charges of circumventing digital rights management (DRM) by modifying Microsoft's Xbox 360 console.

Twenty-eight-year old Matthew Crippen faces two counts of violating the Digital Millennium Copyright Act (DMCA) and could face a maximum of three years in prison if convicted.

Läs länken för hela artikeln.

www.rawstory.com

(Inlägget ändrat av friktion 2010-12-01 12:59:27)

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2010-11-30 23:44
Mja, moddar man sina konsoler så att dom kan spela piratkopierade spel/filmer så är det faktiskt olagligt. Får ju faktiskt skylla sig själv om han driver ett företag som sysslar med just sånt båg, om jag inte läste helt åt helvete.
Wurrup?
Poet

2010-12-01 00:55
Bo i USA och modda en amerikansk produkt, förräderi!!!!
At the gates of Eternity...
Producent

2010-12-01 01:16
det som skrämmer mig mest med äckliga xbox och microsoft, är att dom ser allt du gör om du äger en kinect :( jag hatar dom.

köp en ps3 och var glad hehehe :) <-- se

2010-12-01 03:27
Konstigt

Det sjuka med det du skriver är att det faktiskt är ganska sant.

http://www.engadget.com/2010/11/15/microsoft-exec-caught-in-privacy-snafu-says-kinect-might-tailor/

Jag har iofs. en PSeye till mitt PS3, så jag vet inte hur stor skillnad det egentligen är, haha.
Married to the money, fuck the world, that's adultery