I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Bör Sverige legalisera cannabis?

Övrigt - Webbsidor

2010-10-29 20:21

[Video] Bör Sverige legalisera cannabis?

Bör sverige legalisera marijuana
Debatt angående dödsknarket marijuana.

Så vad tycker ni, bör vi legalisera? Jag tycker att vi åtminstonde bör avkriminalisera skiten för eget bruk av många olika anledningar.

mhm
Producent

2010-10-29 21:15
Ja, det borde vi!

KD-bitchen borde strypas!!

Och fan vad kass FD:aren är.. Vi behöver en ordentlig talesman!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!
Groupie

2010-10-29 21:37
Ja det borde vi.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-10-29 21:44
Ja det ska vi göra tycker jag. KD-tanten har jag sett i många olika debatter. Själv så har jag slutat röka för jag mår inte bra på det längre men jag tycker ändå att det ska vara lagligt även här i Sverige. Kram
Låt kärleken slå rot..
Groupie

2010-10-29 21:48
Det är extremt moraliserande att ha fortfarande ha det förbjudet!
Det finns inga hållbara argument som upprätthåller förbjudet längre, förutom moraliserande!
Våra lagar ska inte finns på sådana grunder!
DJ

2010-10-29 22:08
alla lagar bygger väl i grund å botten på moral?

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Groupie

2010-10-29 22:19
MR_EVIL P24

Antar att det här är tråd nr 2, men nej, det är skillnad på att någon stat säger "det här tror vi är bla bla bla bla och därför bla bla bla" och något som kan ses som något av en universell sanning , som mord, men ja, om du vill dra det till det yttersta så snacka om att det är moraliska regler om du vill. Men de flesta ser det som en universell sanning mer än nånting som faller under relativistisk moralism, men då kommer jag, förutom att förklara dig som dum i huvet och tjurungen som sätter sig på tvären för att det går, även som jävligt löjlig, men visst, snacka om att alla lagar bygger på moral om du vill. Du har helt rätt.

2010-10-29 22:56
Sorgligt, skrämselpropagandan och överdramatiseringen av cannabis är sa djupt rotad i sverige att en legalisering känns mindre troligt än att vi skulle sänka en atombomb över washington dc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2010-10-29 23:30
att säga att cannabis inte är farligare än alkohol brukar man få höra ofta vilket jag finner som ett mycket lustigt argument.

för att faktiskt ta ståndpunkt i debatten så tycker jag att man ska legalisera allt i narkotikaväg
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2010-10-30 02:15
Gör det och ta skatten från försäljningen, vi behöver ju det nu när vi inte har Absolut längre.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-10-30 09:37
att säga att cannabis inte är farligare än alkohol brukar man få höra ofta vilket jag finner som ett mycket lustigt argument

Avvilken anledning undrar jag då`
mhm
DJ

2010-10-30 10:19
att ta ett skadligt preparat å jämföra dess påstådda skadlighet med ett annat skadligt preparat å på så vis rättfärdiga det är det som jag finner lustigt.

2010-10-30 10:22
Självklart borde det legaliseras, allt annat är och förblir hyckleri.
Bitches Ain't Shit
Moderator

2010-10-30 11:22
Det sjuka är att, många fortfarande tror på myter om cannabis.
Det har bevisats SÅÅÅÅ många gånger att alkohol är en värre och mer skadlig drog.
I princip allt jag gjort i livet som jag fått allvarliga konsekvenser av har varit när jag druckit alkohol.

Nu för tiden så dricker jag i princip aldrig, bätter så för mig och för andra, synd bara att inte så många andra kan tänka som mig :P

AKTA ER FÖR EN HASCHPSYKOS!!!!!......eller?
//TW
Producent

2010-10-30 13:24
Det är skillnad på att legalisera och avkriminilesera. Det är just avkriminilisera som händer i Kalifornien.
Det skulle också kunna fortsätta vara olagligt men utan påföljd.
Tycker polisen och socialen kan göra annat för sina resurser än att jaga rökare. Men det är väl enklare för polisen att jaga rökare än organiserade brottslingar.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-10-30 13:55

"OMG, LOOK AT THOSE DRAGONS!"
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-10-30 14:08
MR_EVIL
På vilket sätt är cannabis skadligt?
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Producent

2010-11-04 19:48
MR_EVIL P24 inte så insatt ? finns massor och läsa, speciellt det du tycker det är lustigt

effekterna av cannabis är att du är lugn, sansad, rationell, ökad kreativitet, röker du för mycket så är det troligt att du somnar och sover gott

effekterna av alkohol, du kan bli aggresiv, din omdömesförmåga är sänkt, du tar lätt på risker, dricker du för mycket kan du skada levern, dig själv och många omkring dig, dricker du allt för mycket kan du till och med få alkoholförgiftning

hårda fakta, just look it up om du orkar
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2010-11-04 19:49
Producent

2010-11-04 19:58
något som folk glömmer ofta är att man behöver inte röka cannabis, man kan äta den också, baka in den i olika bakverk med mera, lite synd att folk e så instämda på att det är just för att röka
Since 1984
@realgizlee // twitter
Groupie

2010-11-04 20:23
Hur har omröstningen i Cali gått?
Poet

2010-11-04 22:08
blev ingen avkriminalisering :(
"life's a garden, dig it."
Groupie

2010-11-04 22:45
swett..
Poet

2010-11-04 22:54
men det blev ett jävligt fett smoke party på valvakan hörde jag :d

2010-11-05 00:04
En sak Sverige borde göra är att göra en vettig forskning/undersökning om Cannabis och dess nack- och fördelar som inte är motiverade av politisk, moralisk eller religiöst agenda.
Forskningsresultatet ska göras även officiellt tillgängligt och den ska vara enkel att få tag på. Eventuell kritik ska motbevisas om den är felaktig, har man gjort misstag så får man göra om delar eller hela forskningen. Sedan borde man jämföra med existerande lagliga droger och utifall Cannabis räknas som lika skadlig eller mindre skadlig än de existerande så borde Cannabis legaliseras, utifall den är skadligare så borde den vara fortsatt förbjudet.

Varför skulle då staten ta sig tid och lägga ner resurser på det här? För om Cannabis verkligen är en av de mer ofarliga droger som existerar så kan man odla och sälja det med laglig stöd och även skapa jobb och även intäkter till staten i form av skatter. Något som i det långa loppet gynnar alla (förutom ökad antal missbrukare - fast dessa existerar redan i andra former eller får tag i sin röka genom brottslingar).

Men framför allt så är det en demokratisk sak och göra, ta fram fakta och inte propaganda och skrönor, samt låt vuxna människor själv bestämma vad fan de stoppar i sig.

Man hänvisar till den så högt hyllade nollvisioner i mycket av sin skitsnack om smutskastning av drogerna, men i en annan nollvision där man vill se noll döda i trafiken per år så vill man förbjuda dubbdäck trots att antalet döda kommer öka.

Moment 22, hur äter man kakan men ha den kvar, resultatet blir skit som drar till sig flugor som låter högljutt och gottar sig i problematiken men åstadkommer ingeting (svenska politiker).
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-11-05 04:19
Dopeness & Balhoo: Nej, det är ju ingen avkriminalisering som röstningen handlade om, utan en legalisering där cannabis skulle beskattas och säljas, samt tillåtas att odlas av privatpersoner.
Poet

2010-11-05 12:44
paha P21 - jajust. det stämmer nog. men det blev nedröstat i vilket fall

2010-11-05 18:39
Ja det borde legaliseras.. Kom igen?

Jag röker inte längre för att för mig blir det endast negativt, jag mår riktigt dåligt utav det men det är endast mig och därför bör jag hålla mig borta, men detta är inte effekten hos majoriteten av människor.

Legalisera, kontrollera, skatta.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Rappare

2010-11-05 21:21
Skulle kunna leva med en avkriminalisering och använda CB för personligt bruk. Det skulle räcka.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-11-05 21:42
Sedan borde man jämföra med existerande lagliga droger och utifall Cannabis räknas som lika skadlig eller mindre skadlig än de existerande så borde Cannabis legaliseras, utifall den är skadligare så borde den vara fortsatt förbjudet.

Varför borde man inte förbjuda de droger som är lagliga ifall cannabis är ofarligare? Och varför ska en sådan studie endast innefatta cannabis vs. lagliga droger? Borde inte effekten av alla droger studeras?

men i en annan nollvision där man vill se noll döda i trafiken per år så vill man förbjuda dubbdäck trots att antalet döda kommer öka.

Målkonflikter är inte helt ovanligt. Å ena sidan vill man ha korta bromssträckor på isiga vägar, å andra sidan vill få ner partikelhalterna i luften.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent

2010-11-06 15:08
Cannabis används oftast inte likadant som alkohol. Så därför är det svåra att jämföra med varandra.
De som dricker sig berusade gör det oftast 1-2 ggr per vecka, medans de som röker sig höga kontinuerligt gör det ofta varje dag, liknande som många röker tobak.
Jag tror att skulle man jämföra att bruka cannabis 1-2 ggr i veckan mot att dricka sig berusad 1-2 ggr i veckan-så är cannabis bättre.
Samt motsatsen det är nog bättre att bruka cannabis varje dag jämnfört med att dricka sig berusad varje dag.
Sen är cannabis och alkohol skadligt på olika sätt.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-11-06 20:12
Dopeness P29

Först så är inte alla brukare av cannabis vardagliga, Jag brukar max någon gång i månaden och skulle aldrig vilja göra det varje dag, sen så vem dricker 2 gånger i veckan?

Dom som röker varje dag får kraftigt nedsatt minnesfunktion, något som återhämtar sig med tiden men liknande effekt ser du inte av alkohol, alkohol ger mer permanenta skador på långsiktigt håll.

Visst ska man jämföra dom till det stadiet där hur skadliga dom är för samhället etc men jämföra i detalj är ju dumt då det inte är samma sak
Producent

2010-11-06 21:04
Fatcaesar Många brukar inte cannabis varje dag. Men många har det som en livsstil. En del är oftare höga än vad de är nyktra.
Jag skulle misstänka att att det är större kvot av de som brukar cannabis som använder det varje dag jämnfört med att de som brukar alkohol inte blir berusade fullt så ofta.

Många jag känner blir fulla varje fredag, lördag. Jag är en av dem. Många jag känner blir det oftare.
Groupie

2010-11-06 22:00
Så uttjatade dikussionsämnen!
JA det borde legaliseras. Eftersom det inte längre finns några argument emot det som håller, mer än ren moralisering! acceptera!
Producent

2010-11-07 09:19
btw Angående Prop 19 i Cali så är rösterna fortfarande inte helt räknade, fick uppgifter om att de är cirka 2 miljoner röster kvar o räkna och nej sidan ligger nu på 54%
färdig räkningen ska presenteras i sin helhet 3 dec

http://vote.sos.ca.gov/
Since 1984
@realgizlee // twitter

2010-11-07 14:57
2 miljoner kvar utav? räcker hela den delen för antalet % till ett ja? sen så vart fick du uppgifterna ifrån att det är så många kvar att räkna
Producent

2010-11-07 16:39
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2010-11-07 16:40
Because of the need to confirm each voter's registration status, verify voter signatures, ensure people are not voting more than once, and more, not all ballots are counted on Election Day. County elections officials must report their final results to the Secretary of State 31 days after Election Day, which for this election is December 3. The Secretary of State then has seven additional days to certify the results of the election, which for this election is December 10.
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2010-11-07 16:42
total 2,3 miljoner som inte är riktigt räknade, för alla ballots, inte bara prop 19 utan nåra andra propositioner också, en del av dem rösterna kan ja tänka mig är prop19 sedlar

http://www.sos.ca.gov/elections/2010-elections/2010-election-information/november-2010/total-unprocessed-ballots.pdf
Since 1984
@realgizlee // twitter
Rappare

2010-11-10 07:59
något som folk glömmer ofta är att man behöver inte röka cannabis, man kan äta den också, baka in den i olika bakverk med mera, lite synd att folk e så instämda på att det är just för att röka

Folk orkar helt enkelt inte vänta en timme eller två på att rushen verkligen ska slå in.
Wurrup?