I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Var fan är mänskligheten på väg?

Övrigt - Webbsidor

2010-10-04 22:46

[Video] Var fan är mänskligheten på väg?

Blev riktigt tagen av denna videon. Sånt här händer nog varje dag. Och blir nog vanligare och vanligare att folk skiter fullständigt i andra människor. Orkar ni inte se hela filmen så spola till 4:30.

Blev riktigt ledsen när jag såg hur kvinnan som ville hjälpa till bara blev ignorerad.

2010-10-04 22:59
usch jag mår illa.. fan vad jag kan hata människor, vilka jävla svin vi är....... Hon Linda Hamilton till skillnad från allt folk som lyckligt går förbi förtjänar allt i världen!

Vanligtvis blir jag inte upprörd av dessa saker men detta var hjärterkrossande. Lust att ge den där kvinnan en kram.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-04 23:02
Måste lägga till; när hon svor åt gud blev jag helt tagen och ja.. nä.. usch..
Poet

2010-10-04 23:35
Nu kommer jag låta riktigt elak, men det kändes som om det typ bara var färgade människor som stannade förbi när det gällde en hemlös person? Kanske brist av sympati från de rika vita? Som DMAt sa, allt i världen ska Linda Hamilton ha. Hon ville liksom inte ens ha credit för det hon gjorde, utan bara walked on by efter allt.

Detta påminner mig lite om asylsökande Gerard Gbeyo från Elfenbenskusten, som i Klippan 1995, blev knivhuggen av två nynazister. Han låg en meter nära ett buskage i den mest livligaste punkten mitt i Klippan i timmar innan någon slog larm. Tyvärr var det redan försent och han hade förblött av de djupa knivhugg han fick i bröstet.
At the gates of Eternity...

2010-10-04 23:47
Du har ju rätt, det var i princip bara svarta som stannade. En vit stannade(?) det var hon som ringde i slutet.

Man blir ju mordisk när tjejerna med barnvagn går förbi och säger något i stil med "another nice view of new jersey".

2010-10-05 00:30
Blir inte jättetagen ändå, vet att folk är svin redan. Är bara mer av samma... Förstår inte hur folk pallar att INTE stanna

2010-10-05 02:28
alltså jag kan förstå om man kanske inte vill röra vid ngn som ser ut som en uteliggare o sådant, vissa har en typ av skräck/fobi för sånt, men liksom stanna och fråga hur läget är? eller ännu simplare att plocka upp mobilen och trycka 3st siffror..? för i dagens samhälle så har till 99% av alla de som gick förbi en fucking telefon.

Måste lägga till; när hon svor åt gud blev jag helt tagen och ja.. nä.. usch..

håller med, man såg riktigt hur hon menar det :/ ni pratar så fint om denna Linda Hamilton, men ni nämner inte denna kvinnan så mkt som faktiskt försökte hjälpa så gott hon kunde, och hon har nog tillräckligt med problem hon själv.
i mina ögon är hon den sanna hjälten, hade inte hon stoppat linda, så vettefan om linda hade stannat..?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2010-10-05 06:38
Tror nog att en stor del av anledningen till det varken är brist pa sympati eller pengar, folk ser utslagna människor alldeles för ofta för att kunna bry sig vilket kanske bara gör det sorgligare. Hade detta varit i en mindre stad tror jag reaktionerna hade varit annorlunda, människor i stora städer är helt enkelt avtrubbade.

Jag är rätt säker pa att manga av dem som inte stannade hade suttit ungefär som oss just nu och fragat sig hur alla bara kan ga förbi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-10-05 08:24
Dizzy: Tror du blandar ihop Linda Hamilton med kvinnan som stannade till sist och ringde? Linda var hon äldre kvinnan med käppen.
At the gates of Eternity...

2010-10-10 08:50
fan vad människor är kalla :S den ända som gjorde nått vettigt va tanten med käppen.