I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Icke STIM-låtar till webradio

Övrigt - Webbsidor

2010-09-15 23:39

[Req] Icke STIM-låtar till webradio

I nästa vecka drar jag och en polare igång och sänder lite webradio för
Glashuset.
Vi söker all typ av musik att spela, och webradion kommer sändas 3-4 gånger i veckan.
Musiken får inte vara bunden till STIM.
Materialet får mer än gärna komma från Dalarna då vi mest kör lokal musik, alla genre.
Så vill ni ha något spelat skicka det till [email protected]
Materialet måste vara mixat/mastrat.
Ha det bra

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-09-16 01:11
Ja, du är mer än välkommen att spela material som släpps i "Vår hiphop"? Då låtarna som släpps för nedladdning där inte är stimmade.
Wurrup?

2010-09-16 02:42
Länk?
Du får skicka nån låt som du tror passar..fetaste
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-09-16 03:56
Mja, isåfall skulle jag råda dig till att söka låtar med t.ex Sircuz, Subdominant, Chrippe, Villy, Ainac eller Toppen. Riktigt kvalitativ musik ifrån dom. Annars skulle jag väl bara propsa min egen musik, men den är nog inte så jätte bra.
Wurrup?

2010-09-16 11:01
Alla låtar bör vara "bundna till STIM" eftersom det är alla upphovsmän rättighet att få ersättning om låtarna spelas på radio, eller om dom uppträder med låtarna.
Rappare

2010-09-17 01:13
Funkenteller P25 - Men måste den det? Jag har spelats på radio inom stan, inte webradio eller något, utan riktig radio. Och jag fick ingenting för det.. Jag bryr mig inte så stort heller. Varför ska folk betala mig för att få spela mina låtar? Haha. Men vissa har väl andra tankebanor.
Wurrup?

2010-09-17 01:22
Underhållning P18
Du måste inte få betalt men radiostationen betalar pengar till STIM som ska gå till upphovsmännen men du väljer ju såklart själv. Medans du håller på kan du ju neka studiebidrag och pensionen också. Pengar vill ju ingen ha, speciellt inte för sitt arbete.

2010-09-19 15:50
Upp.. dalamusik tack!