I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Våra förfäder hade sex med Neanderthalare!

Övrigt - Webbsidor

   
Groupie

2010-09-08 19:17

[Artikel] Våra förfäder hade sex med Neanderthalare!

Enligt den här studien så har vi allihopa spår av Neanderthalare i oss.

Tidigare har det ju verkat som om vi gick helt skilda vägar innan neanderthalarna blev undantryckta och slutligen utrotade av homo sapiens utveckling och utbredning.

Att neanderthalspår inte finns att hitta hos Afrikaner tyder ju på att detta skedde efter homo sapiens utvandring från Afrika och att mötet torde ha skett någonstans i det Israeliska området (ren gissning, men eftersom det är utvandringsvägen är det inte någon dålig gissning). Det understryker hur som helst bara det faktum att människan är en varelse bland andra på den här planeten. Vi lever under samma förutsättningar och med samma risker.
Vi behöver dock vara försiktiga innan vi gör för långa slutsatser av det här då det säkerligen behövs betydligt mera forskning på området för att vi ska ha fasta bevis för det.

Jag tycker i alla fall att det är jättespännande och kommer följa utvecklingen noga!

Vad tror ni?





http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/vara-forfader-hade-sex-med-neandertalare-1.1089762

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!