I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] The Tunnel (animerad kortfilm)

Övrigt - Webbsidor

2010-08-19 18:21

[Video] The Tunnel (animerad kortfilm)

Tja.
Fixat en hemsida där jag samlat ihop lite olika saker jag gjort. Bl.a en animerad kortfilm. Hemsidan den första jag gjort likaså animerade filmen så kolla gärna och kom med kritik! Om ni gillar filmen så glöm inte att trycka på like och om ni ogillar den får ni en sån knapp om ni först trycker på like... win win :D

Peace!

www.hmorcorp.se

(Inlägget ändrat av widegren1990 2010-08-25 16:48:06)

2010-08-21 14:05
Var den bara totalt ointressant o keff eller är det bara ingen som pallat kolla?
Uppar den en gång till iaf och gör en länk direkt till filmen. Kanske fel forum men men.

http://hmorcorp.se/the%20tunnel/the%20tunnel.html

Skulle bara va kul att höra vad nån som inte känner mig tycker lite, om man fattar nånting öht. Vad som kanske e bra o dåligt osv. Kul att du kör eller vad som. Shu

2010-08-23 08:25
lägg upp den på youtube så kollar jag.

2010-08-23 16:29
haha en reply! galet :) men vadå den är ju på youtube bara inbäddad på min sida... är det sidan som gör att man skiter i den eller? Jag undrar bara du vet jag frågade efter kritik för jag har aldrig lagt upp nånting jag gjort förr :p

men här är den iaf:

2010-08-25 19:52
För min del är det mest att man orkar inte gå in på nån random hemsida man inte hört talas om som rekommenderas av nån random person man inte känner. Bättre att slänga upp filmen via youtube så kan man kika och om man blir nyfiken checkar man hemsidan sen. Det är min personliga åsikt i frågan. Men nu när du länkat ska jag kolla in din video och kommentera sen när jag sett den.

2010-08-25 20:03
Så nu har jag kollat. Gillar den flummiga mystiska viben. Filmen var fängslande. Gillade särskilt tågmiljöerna till poesin och orden som skrev fram. Snyggt.

Det jag gillade minst var dialogscenen i tunneln, dialogen/poesin kändes lite corny och lite svengelskt uttal. Men annars var det snyggt även det.

Positivt överraskad iaf, cool lite film.

2010-08-25 20:07
shiiit helt fuckup film bra jobbat.
Hej, Träffat Jacob?

2010-08-26 13:27
Ok nej det är nog sant det gör nog inte jag heller men kul att nån kollat tillslut iaf :D och dessutom kul att ni gillar den!
Kan hålla med om dialogen, tog mig kanske lite vatten över huvet, men hela filmen var som ett experiment från min sida och jag tänkte att gör jag ändå en film ska jag fan ha lite dialog. Men det blev lite hastigt och jag hittade ingen som kunde göra rösterna, så det slutade med mitt egeninspelade referensskit från headsetet... lite synd men jag fick göra lite läppsynk iaf:p

Producent

2010-08-27 20:13
Svinfet!
MPC 2500, Akai S900, Roland JV 1080 in the basement!
Boom bap lives!

2010-08-27 23:24
Jag är ledsen men jag tyckte att den var otroligt vacker hela vägen tills dess att polisen kom. Då gick den från vackert beskrivande prosa till extremt jobbiga miljöer. Jag hade gärna sätt att du tittade på den igen och letar efter skillnaden som jag ser. Hittar du den så vet jag att du löser den!

Grafiken var superb tillsammans med den prosa som presenterades i första stycket.

2010-08-28 15:17
imponerande!

2010-08-29 21:17
tack bres!

Complexity: Inget att va ledsen över hehe, nice att du säger vad du tycker. Och du har ju rätt i att det ändras rätt mycket precis där, stället han hamnar på då är ju helt i svartvitt förrutom skeletten (eller själarna som det är tanken att dom ska representera).
Men det hör också till grundidén att det är en lång grå, tråkig tunnel som ska representera livet typ som Ghurt förlänger genom att tillföra lite färg.
Så jag vet faktiskt inte riktigt hur det skulle sett ut på nåt annat sätt men kan tålas att tänkas på... Men tro mig jag har nästan kollat mig blind på det här projektet :D

Producent

2010-08-29 21:46
Har inte kollat filmen men måste säga att det var sjukt snygga grejer på hemsidan!

2010-08-29 22:57
Antar att du bara rippat Dj Andy's musik från XTC och Lady In Red "bara för att" det är graffitifilmer, tror du hade hittat mer passande musik om du letat, eller kanske rent av lånat musik av valfri beatproducent. Lite fult att all text som dök upp skulle skrivas i tagstil, speciellt då tagsen såg långt ifrån genomarbetade ut, hade föredragit vanlig handstil eller en mer utstickande tagstil för bättre resultat.

Nog om det jag ogillade.

Håller med en ovanstående talare; tågscenerna var riktigt riktigt snygga, när hon stod på perrongen och tåget anlände, för att nämna en av flera tågscener. I övrigt gillade jag faktiskt filmen. Good job!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-29 23:01
Blev med positivt överraskad, mycket välgjord film!

Ser gärna mer med dig i framtiden :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2010-08-30 17:34
xlnt P28
aa soft att du kolla den och tack så mycket!

d-beck P22
Tack du också hehe får väl se om det blir mer grejer i framtiden:)

DoktorDöd P22
Du har 2 poänger där faktiskt... Men ang. musiken så har jag tyckt den va sjukt nice ända sen jag såg xtc och lady in red. Och har man sett dom filmerna så förknippar man ju såklart musiken med dom, men man minns den fan.
Så jag tänkte att de allra flesta som kommer se min film har säkert ändå inte sett dom och då tror jag man tycker att den faktiskt passar rätt bra ändå, jag tycker den är jävligt stämningsfull och bidrar en hel del. Jag frågade Dj Andy om det var lugnt också så jag är nöjd med musikvalet.

Lite samma sak med tagsen... tänkte faktiskt också att det är rätt efterblivet att tjejen skulle skriva allt i tagstil, men när jag upptäckte den där effekten kunde jag inte hålla mig och skrev allt så (och jag gjorde det bara en gång direkt i datorn så du har rätt i att den inte är så genomarbetad).
Men jag tänker att för en som är insatt i graff själv så är tagstilen kanske rätt tråkig och feg, men för nån som inte är det tror jag det blir en annan grej. Dom ser det nog bara som "tagstil" och ser dom filmen måste dom kolla på tags ett tag hehe. För jag vill att alla som ser min film ska förstå att graffiti är hela min inspiration och det här är en hyllning, därför fick det bli såhär.
Men tack för vettig kritik och kul att du gillade vissa grejer :D

2010-08-30 19:47
möglig
Jag håller med angående musiken, jag gillar DJ Andy's musik han gjorde till filmerna också (har faktiskt spelat in på ett utav dom i en rapturnering här på Whoa för 2 år sedan, "Purple Haze" tror jag den låten hette). Så, jag förstår ditt resonemang, bara att flera av hans låtar kanske inte skulle ha körts igenom hela videon.

Angående tagsen: jag lekte en del i After Effects med just effekten som får skrift att träda fram som om någon skrev den, det jag upptäckte också var att det inte blir alls lika snyggt om man skriver i datorn, jag provade istället att skriva allt för hans på ett papper med en "klotterkalligrafipenna" tills jag blev nöjd, sen scannade jag in allt ord för ord, tog bort det vita pappret och gjorde texten svart i Photoshop och sparade som png-filer, tagsen blev bra mycket "riktiga" så att säga. =)

Ingen fara! Tycker det bara är kul att se någon göra något sånt här, det är liksom inte varje dag, så kritiken bjuder jag gärna på. Förresten, har du DJ Andy's musik? Vet att DJ Andy hade en torrent uppe för ett tag sedan där han hade lagt ut all musik från XTC och LIR, men den verkar vara borta sen länge, vore kul att spela av dom lite, för som du själv säger: dom är väldigt stämningsfulla. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-30 21:10
Oj. Jag gillar den! Får se om jag orkar ta mig i kragen och skriva lite kritik.
Don't!

2010-08-31 17:08
DoktorDöd
Ja att skriva tagsen för hand hade ju klart vart det bästa... eller låta en tjej med fin handstil skriva kanske det mest logiska hehe.
Aa jag har den på datorn men det verkar gå att tanka härifrån http://www.whoa.nu/forum/var-hiphop/graffiti/606009/1.aspx

Mitchy hehe inget måste tack iaf