I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Grymma dokumentärer på youtube!

Övrigt - Webbsidor

2010-08-06 14:10

[Req] Grymma dokumentärer på youtube!

Länka bra dokumentärer som finns på youtube eller andra streamade sidor. Spelar ingen roll vad det handlar om så länge det är intressant! Men se till att alla delar finns med.

Jag börjar med några:

Grizzly Man - Om den excentriske Timothy Treadwell som flyttade upp till Alaska och bodde mitt bland vilda björnar, eftersom han själv ville bli en.

Bigger Stronger Faster - Om anabola steroider och dess roll i den amerikanska kulturen.

New Swirled Order - Om gigantiska, mystiska avtryck i grödor (Signs-style), ansedda för avancerade för att vara man-made. Oavsett om det är utomjordingar eller människor är det sjukt fascinerande.

Aryan Brotherhood - Om ett av USAs farligaste fängelsegäng

Jag hade tänkt länka Crips & Bloods - Made In America, men den verkar inte finnas kvar i sin helhet. Fan! En av dom bästa dokumentärerna jag sett.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Användaren är inte inloggad
Skivsamlare

2010-08-06 15:35

King of Kong

Cocaine Cowboys (verkar vara askass kvaliet dock)

2010-08-06 18:36
http://video.google.com/videoplay?docid=6444453634416523444#

Just for kicks. Ligger på Google Videos.

Just for Kicks is a 2005 documentary film about the sneaker phenomena and history.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-08-06 18:43
Grizzly man och den där om aryan brotherhood är grymt bra : p
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-08-06 20:42
Älskar sånt här! Langa flera! Ska kolla Aryan Brotherhood dokun senare i alla fall, hade sett en del av de andra.
All som röstar på mig skall jag slå ihjäl.

2010-08-06 22:21
Yeah keep em comin! King Of Kong har jag sett, den är riktigt bra

Hittade Crips & Bloods - Made In America. Kvaliten är ok men ljudet är lite osyncat.. Sevärt ändå

http://www.mojvideo.com/video-crips-and-bloods-made-in-america-1-4/15de54a38bf6f50dd6b3

trailer:
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-08-10 21:37
Tack till er som postat! Fler please!

2010-08-12 12:23

2010-08-12 23:05
"Bigger Stronger Faster" - såg just klart den och det är helt klart en suverän dokumentär, man blir allt mellan besviken till klar i huvudet.
Hangaround

2010-08-17 14:01
The vice guide to Liberia är awsome. General butt naked liksom...
Kolla även in andra grymma VBS-dokumentärer som:

True Norwegian Black Metal - Part 1

The Vice Guide to North Korea - Part 01

Heavy Metal In Baghdad Documentary (Part 1)
Hangaround

2010-08-17 14:05
Dubbelpost: Trevlig tråd för övrigt. Skall titta igenom de flesta som postats här på jobbet.

2010-08-17 17:13
Food Inc:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-17 21:20
Sympatisk kille faktiskt:

2010-08-18 20:45
AFOL - A Blocumentary

Adult Fans of Lego - Ganska kort men med ett gäng störsköna karaktärer.

http://vimeo.com/9581676
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Hangaround

2010-08-19 18:09
Jack The Ripper:

2010-08-19 18:13
Fan vad kul, ska följa den här tråden.

2010-08-19 18:51
Encounters at the End of the World - Av Werner Herzog, samma regissör som gjorde grizzly man.

http://video.google.com/videoplay?docid=3107028429636758396#

Bra sida med manga dokumentärer

http://topdocumentaryfilms.com/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-19 20:48
Tha carter documentary part 1

Lil wayne dokumentär
Forumssignatur...<br>

2010-08-22 13:18

2010-08-23 10:33
Nu börjar den här tråden likna nåt! Har mycket att se fram emot.

pereZosOo F22: Vice Guide To Liberia va riktigt grym! Väldigt vinklat för att det ska vara så spännande och rått som möjligt, men jävligt intressant.

DMat: Hur menar du "besviken"?

2010-08-29 21:09
The Real Dirt On Farmer John

The epic tale of a maverick Midwestern farmer. Castigated as a pariah in his community, Farmer John bravely transforms his farm amidst a failing economy, vicious rumors, and arson. He succeeds in creating a bastion of free expression and a revolutionary form of agriculture in rural America.

Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-09-03 16:21
Aaahh vafan! Näst sista delen av King Of Kong fanns inte! Irriterande.

PrinsMio P24: Inte bara det, han verkar fan ganska smart också. Skön film!

2010-09-04 01:59
Aryan Brotherhood och Crips and Bloods var riktigt bra.

Jag söker fler dokumentärer som behandlar nynazism. Såg ett program på Discovery (tror att det var Gangland) där de behandlade ryska nynazister. Sjukt bra.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2010-09-04 11:54
http://www.topdocumentaryfilms.com

Ett tusental dokumentärer som behandlar väldigt många olika ämnen.
Tag i tid Tulo! Tag alltid Tulo!

2010-09-04 14:00
isofu, nä men att i princip alla stora atleter som vi har / som man ser upp till har använt sig av något av dessa preparat. Självklart vet man att det finns och att det förekommer, men det är väll det i sig som gör mig besviken att någon av kanske mina förebilder använder sig att "fusk" & därav är dom så bra som dom är, och om kanske inte min "förebild" använder sig av det utan han bara är en av sin sort (hehe) så finns det garanterat någon som tävlar mot han, som fuskar.. & på så sätt blir man besviken.

2010-09-05 12:42
Alone in the Wild
En serie på 3 delar. En ensam man försöker överleva en hel sommar på vad naturen har att erbjuda.

2010-09-05 17:34
New Swirled Order - Om gigantiska, mystiska avtryck i grödor (Signs-style), ansedda för avancerade för att vara man-made. Oavsett om det är utomjordingar eller människor är det sjukt fascinerande.

Det är dock ingen hemlighet att det finns communities och hemsidor tillägnade till att skapa crop circles. Men visst, folk får väl tro på spöken och troll år 2010 om de vill.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2010-09-05 19:35
Det är väl inget nytt att det finns folk som ägnar hårt arbete åt att göra hoaxes, och många crop circles har ju också bekräftats vara det. Som sagt, fascinerande oavsett vem som ligger bakom. Kolla på filmen vilka heeelt sinnessjuka formationer med helt perfekt symmetri man lyckats göra.

2010-09-05 22:50
Väldigt underhållande! En trebarnsmor åker till Amsterdam för att testa på bubban för första gången....

En dokumentär man inte skall missa! Mycket Sevärd

2010-09-06 11:48
The Obama Deception:

Och så lite underhållning för att varva ner efter första filmen:
http://video.google.com/videoplay?docid=4291253593833292128#

2010-09-07 22:27
Sharkwater
Kille som gillar hajar försöker rädda dem från att bli utrotade. Borde egentligen ses i HD då det är väldigt snygga bilder.

2010-09-08 14:31

2010-09-10 14:50
Neandethal - Om hur Neanderthalaren levde och hur den påverkades av Homo Sapiens ankomst till Europa. Väldigt intressant men byggd på lika mycket antaganden som ren fakta.

2010-09-25 17:43
Home var riktigt mäktig! Visuellt så häftig att jag tappade fokus på berättarrösten gång på gång. Jack The Ripper filmen var nice.

Into The Universe With Stephen Hawking - Time Travel

2010-09-27 22:23
The Bridge - Far väl börja med att varna för starka scener da filmen bygger pa ett ars filmande av Golden Gate Bridge och folk som väljer att avsluta sina liv där. Kan tyckas osmakligt att filma det men den är definitivt inte gjord för chockvalue. Väldigt intressant och respektfullt gjord iallafall.

2010-09-27 22:34
Vilket paminnde mig om en annan bra dokumentär om ett liknande ämne

The Suicide Tourist - Handlar om rätten att dö och följer upp en del människor som av olika anledningar vill avsluta sina liv, främst en amerikansk man som lider av ALS som till slut kommer rendera honom helt paralyserad. Ocksa väldigt intressant.

2010-10-15 23:12
Söker en dokumentär,

Såg en trailer till en fängelsedoku för ett tag sen, det var nån som hade smugglat in en filmkamera in i fängelset och hade filmat en hel del från insidan, nån som vet var ja kan fåtag på den?

2010-10-16 22:58
Rosling's World

"Hans Rosling is a professor in international health, who has made an unlikely global success. His Gapminder presentations on global development evokes laughter, rejoice and reflections. In this SVT (Swedish Television) documentary, film maker Pär Fjällström lets Hans Rosling tell the story about his life and what has shaped his world view."

2010-10-18 02:27
On the Liberia documentary

They only show you the bad parts of Africa...I´ve heard people from America say they´re scared to go to Africa, thats crazy. War happens and shit like this goes down during wars

They might say it but they really dont want black people too go back to africa. I´ve never been to Liberia but i hear its a beautiful counrty i travel to Ghana all the time and its like paradise over there, i´ve never seen any real violence over there but ive seen people get shot, robbed, stabbed here in sweden...

2010-10-18 02:32
And heres my contribution to the documentary list.

Bastards of the Party. (ALOT better than Made in America) on the history of LA GANGS

2010-10-23 18:46
Denna rekommenderar jag

saxat från nätet

"Reindeerspotting är en dokumentär biofilm som skildrar unga knarkares vardag i Rovaniemi. Filmad från insidan av en i gänget (Joonas Neuvonen) visar filmen en ovanligt avskalad, naken och brutal verklighet för alla som vill, och vågar, se.
En rå, osminkad, djupt tragiskt, men stundom också ömsint, skildring av unga finländare på glid i 2000-talets Finland.
I fokus står 19-åriga Jari, som drömmer om ett annat liv medan vardagen mest går ut på att skjuta upp en subutexblandning i blodomloppet och glida runt i tillvaron med småstölder, bilkörning under drogpåverkan och förvirrat kompisumgänge"

2010-10-24 09:12
Lownoise P27

Länka hela filmen, inte bara en trailer. Nu ville jag ju se den där.

2010-10-24 12:08
Lownoise P27

Länka hela filmen, inte bara en trailer. Nu ville jag ju se den där.

sorry fan my bad. Hittar den icke på tuben. men den finns att ladda ner på piratbukten med svensk text för dom som inte förstår sig på finska! den är nog för lång för att lägga upp på youtube

2010-10-24 12:37
Jag blev också fett nyfiken, sen besviken när det bara var en trailer. Haha vadå för lång? Klart man delar upp den i 10-minutersdelar. Sen går det faktiskt att lägga upp skitlånga klipp, men då riskerar man att få dem raderade.

Har letat nu, finns varken på youtube eller google video. Nu måste DU lägga upp den när du lurat oss! :D

SpoilerPleeeeeeaaaaase?

2010-10-24 13:05
fan jag får väl leva med att jag lurat då :-( men ta ner den från nätet, ligger på 692mb

sevärd!

2010-10-24 14:04
Jag rockar inga torrentprogram.

2010-10-27 19:45
Igår såg jag en av dom skönaste, och definitivt en av dom roligaste dokumentärerna jag sett om en av dom skönaste, roligaste karaktärerna någonsin.
,
Winnebago Man - om en man vid namn Jack Rebney som i slutet av 80-talet var presentatör i infomercials om Winnebago-husvagnar. Han glömmer gång på gång bort vad han ska säga, lackar ur totalt och skriker svordommar på det mest färgstarka sätt man kan tänka sig. De bortklippta scenerna hittade sin väg till youtube, spreds viralt och han blev en stor internetkändis nu 20 år senare utan att veta om det. Dokumentärfilmaren letar upp Jack som idag lever som eremit ute i skogen och det blir en underbar kollision..

Finns tillfälligt på SVT Play så passa på! Rekommenderas starkt http://svtplay.se/t/129797/dox

Trailer:

Orginalklippen:

2010-10-27 21:51
Into the universe with Stephen Hawkings: Aliens

finns i 5-6 delar på tuben, vardera är 10min långa. Spännande dokumentär, rekommenderar iof alla "into the universe with Stephen Hawkings"

2010-11-03 20:07
Sedan idag leder visst min SVT Play-länk till The Cove istället för Winnebago Man, men den är också sevärd (om nedtystad slakt av delfiner och hur den rättfärdigas av Japans regering). Winnebago Man finns kvar dock, tills 25 nov.

Tailor.Made: Bastards Of The Party var fet och jämförbar med Crips & Bloods: Made In America, men knappast bättre i min mening. Varför skriver du på engelska förresten? Har sett i andra trådar att du skriver perfekt svenska.

2010-11-10 16:00
rekommenderar reindeerspotting.

2010-11-25 18:00
Svt fortsätter leverera tunga dokumentärer i serien DOX

Tjuvarnas Lag - Om ryska maffian
http://svtplay.se/v/2236405/dox/tjuvarnas_lag