I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] mrhiphop.org [hiphop & inspirationsblogg]

Övrigt - Webbsidor

2010-07-27 00:34

[Webbsida] mrhiphop.org [hiphop & inspirationsblogg]

Hej

Tänkte skriva om det senaste projektet som vi har dragit igång:
http://www.mrhiphop.org/

Ny fräsch blogg som publicerar en blandning av hiphop & diverse saker som kan inspirera någon därute. Vi fokuserar på svensk hiphop + inspiration men även utländsk hiphop förekommer. Till skillnad från många andra bloggar så har vi försökt förmedla en annan känsla än det "traditionella bloggandet" genom att skriva mindre och låta bilder & videon förmedla känslan, mer som en multimedia sida. Och inspiration är en viktig del inom alla kreativa sysselsättningar, därav den kombinationen.

Hjälp oss att växa i rätt riktning, skriv till oss, tipsa oss, ge oss idéer om samarbeten, ge oss konstruktiv kritik och hjälp oss att inspirera andra genom att tillsammans med andra sidor sprida svensk hiphop. Sidan är nystartad men vi har fler idéer som vi kommer att knyta till sidan i framtiden, målet är att mrhiphop utvecklas från en blogg till något större, ny svensk community för hiphop & inspiration. Men vi måste börja någonstans.

Vi vill tacka Whoa samt andra hiphop-bloggar för den inspiration som ni har gett oss.

Mvh

2010-07-27 12:17
Börja med o byta namn, jävligt ofräscht och oinspirerande..

2010-07-27 13:40
Tack för den kritiken, men för oss handlar det inte om namnet. Alla uppfattar det på olika sätt. Att byta namn är inte aktuellt.
Producent

2010-07-27 14:56
hon vill väl att det ska heta "mshiphop" lol

dock börjar jag tröttna på alla hiphopbloggar, dom startas, gör 2 inlägg. sen inget mer.

2010-07-27 15:15
Det behövs väl stöd från omgivningen, kanske därför många bloggar lägger ner. Vi hoppas att vi kan hålla igång mrhiphop iaf, det är ju inte bara en vanlig hiphopblogg trots allt.
Battlerappare

2010-07-27 16:40
Yeay ni har bilder på modeller och youtube musik.

2010-07-27 18:52
Autouppspelning av låtar när man går in på sidan är inte ok. Aldrig någonsin.

Annars var det helt ok. Finns däremot inte så mycket innehåll, men det kommer antar jag.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-07-27 19:06
Empire, det är ju inte bara bilder på modeller och youtube musik, vi ska försöka uppmärksamma andra kreativa ämnen. Som sagt, har du någon tips så får du gärna skriva till oss.

Förhoppningsvis så kommer vi lägga upp mer material när artister skickar in sin musik personligen..

Psyjunta, tack för tipset, vi stänger autouppspelningen av låtar.
Ja vi började med inläggen nyligen, och ju mer sidan växer så kommer vi ha mer varierande innehåll. Kom gärna med förslag. Vi har planer, men det kanske är något som vi inte har skrivit upp på listan =)

2010-07-27 19:08
Autouppspelning av låtar när man går in på sidan är inte ok. Aldrig någonsin.

word

Vad representerar dom där konstiga modellbilderna för något?
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-07-27 19:12
Vad representerar dom där konstiga modellbilderna för något?

En duktig & kreativ fotograf som har tagit grymma bilder. Vi som har startat siten har bakgrund inom musik, konst och design. vi finner inspiration i allt möjligt, därav inläggen.

2010-07-27 19:19
Förresten, länken till fotografens hemsida finns i inlägget. Kika på hans hemsida, vackra bilder =)

2010-07-30 01:30
Kika på sidan för att se Tatiana Plakhovas otroliga vektorgrafik konst, inspirerad av musik e hon dessutom, otrolig e hon. Fler bilder inom kort..

http://www.mrhiphop.org
Användaren är inte inloggad Z 
Skivsamlare

2010-07-30 14:56
mina subjektiva åsikter:
Ni har en jättestor header/bildspel som puffar för artiklar eller vad är grejen med bildspelet över huvudtaget? Vill ni förmedla att man ska läsa grejerna och/eller navigera sig genom det?,isf gör det klickbart! Och ett headerområde på en sida bör inte vara sådär stort, jag sitter med 1650*1024 upplösning och bilden tar upp mer än halva skärmen, jag måste scrolla ner för att ens se något innehåll.

Hiphoptexten i bakgrunden tillför absolut ingenting, särskilt inte när den ligger bakom inläggen och man bara kan utläsa "iphop" ändå.

Då allting är indelat i kolumner tycker jag att det vore skönt om ni gjorde någon färgskillnad mellan de olika kolumnerna, eller i allla fall någon slags nyansskillnad. När allting bara är svart så ser det lite ut som kolumnerna flyter ihop. Dessutom tycker jag vit text på svart bakgrund är asjobbigt att läsa.

Ni borde göra så att man visar någon/några bilder i början av inlägget, och användaren ges möjligheten att expandera inlägget om man tycker att det är intressant. Just nu så måste jag scrolla ner en meter bara för att komma förbi de första bilderna för att se om någon annat på sidan är relevant för mina intressen.

Namnet var ju inte särskilt spännande heller.