I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Magnus Betnér gör en Schyman

Övrigt - Webbsidor

2010-07-25 13:58

[Video] Magnus Betnér gör en Schyman

Man kan inte annat än älska betnér :)

2010-07-25 15:35
tycker det bara blir töntigt. älskar normalt sett betnérs humor men att raljera på ett såhär dåligt vis vara bara löjligt.

//Yde - misslyckat
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-07-25 16:30
Oj vad tråkigt! Att han lyckas...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-07-25 19:02
inte speciellt roligt, men en rejäl känga åt schyman.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Redaktionen

2010-07-25 19:25
nån behövde väl göra't.

inte så roligt, men tycker han fick en skön linje i det hela.
namaste

2010-07-25 21:19
Inte bra.
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-07-25 21:25
Som med allt annat Betnér gör så tycker jag det är genomtänkt och jag "fattar" absolut vad han vill få ut med det, tycker till och med att det, rent teoretiskt, är humoristiskt. Men ändå skrattar jag inte. Ler inte ens.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-07-25 21:42
Det där var ju ganska tråkigt. Framför allt som han verkar ha missat vissa poänger i resonemanget han parodierar : /

Vad var det för filmer förresten?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Poet

2010-07-26 00:49
Håller med de flesta i tråden, Betnér brukar vara väldigt duktigt och spot on. Men det här klippet var verkligen inte roligt.
At the gates of Eternity...
Producent

2010-07-26 00:54
jag tycker det är helt awesome.

och varför ska det vara roligt? tror nog inte riktigt att det är det som är meningen i det här fallet.

2010-07-26 07:18
och varför ska det vara roligt? tror nog inte riktigt att det är det som är meningen i det här fallet.

Jo, hade ju varit annorlunda om han faktiskt var en komiker och försökte vara sarkastisk och lustig.

- oh wait

2010-07-26 17:23
hade han velat att detta skulle vara skitkul tror jag inte han skulle glida och köpa en grill på fyllan och freestyla fram allt han säger.

ser ut som det är tomma dvd-fodral bara!
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-07-26 19:16
missbruk, kan du se skillnad på tomma och fulla dvd-fodral?

//Yde - :O
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-07-26 20:56
covern på dvd-fodralen ser ut som dessa som redan sitter på när man köper tomma fodral.
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-07-26 21:18
Då blir det faktiskt relevantare som en Studio Total-inspirerad protest mot piratkopiering (om det inte vore för att folk knappt bränner ut sina grejer längre).

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Rappare

2010-07-29 22:28
Tycker det fångade essensen av Schymans mediajippo rätt bra. Det är inte roligt, det är inte fokuserat, det är knappt med ett syfte och fyller ingen funktion. Skillnaden är att det är en komiker som medvetet hånar en politiker till skillnad från en politiker som (o?)medvetet hånar sina följare.
Producent

2010-07-29 22:44
marvingaye
en komiker kan inte vara allvarlig och visa sin åsikt och vad han tycker utan att vara rolig? hmm..

2010-07-29 23:18
Sjukt roligt tycker jag.

2010-07-30 01:37
inte speciellt roligt, men en rejäl känga åt schyman.

exakt.
Ridå

2010-07-30 09:46
en komiker kan inte vara allvarlig och visa sin åsikt och vad han tycker utan att vara rolig? hmm..

En bra komiker kan visa sin åsikt och få fram ett allvarligt budskap OCH vara hysteriskt rolig. Det här var inte roligt helt enkelt, och nej, jag tror inte på att betnér inte försökte vara rolig här. Det är väldigt tydligt att han försöker vara rolig och det gick hos vissa om man kollar igenom den här tråden. Jag tyckte dock inte det var roligt, men det finns saker jag tycker är roliga som andra inte tycker är roliga. Det är ungefär där en sån här diskussion skulle ta slut, så det är smått meningslöst att ens fortsätta.