I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Häst krockar med mås, faller i dike, dör..

Övrigt - Webbsidor

2010-07-03 11:44

[Artikel] Häst krockar med mås, faller i dike, dör..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article7405548.ab

Öhh.. Vafan?

Redaktionen

2010-07-03 12:09
får mig att tänka på när fabio fick en fågel i huvudet i dendär bergochdalbanan..

men som kommentaren säger: måste vart en sjuhelvetes mås!
namaste

2010-08-09 12:49
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7587570.ab

Nu är dom igång igen måsjävlarna!
Redaktionen

2010-08-09 13:05
Oh no..

Börjar bli lite creepy... :S
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Redaktionschef

2010-08-09 13:17
När vi skulle gå ombord på en båt en gång utanför Gotland, så blev min pappa hackad i huvudet på ett liknande sätt. Men som sagt, det var ju förmodligen för att fågeln kände en fara för ungarna.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-08-09 14:33
2012..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-08-09 15:38
aaaaaahiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaa, det är domedagen fly för liv och lem!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Toastare

2010-08-10 20:50
inte så svårt att räkna ut vilken smäll det blir. Ett stycke travhäst på väg i en hastighet av X km/tim och mås på väg i motsatt riktning i X antal km/tim.
Likadant med karusellkillen och måsen..
Jag skyller allt på Emma!

2010-08-10 21:05
Det är inte svårt att räkna ut men med tanke på att måsen väger max vadå 5 kilo så måste den ha flugit jävligt fort!
Det verkar ju fortfarande underligt/wtf moment, tycker du inte Bounty?
Follow the dao, right about....NOW!
Toastare

2010-08-10 23:45
Fuzz, både och.. mer sammanträffandet som snubben i karusellen pratade om, att de hade snackat om att få en fågel i huvudet.
och gällande hästen var den väl jävligt lågflygande.. men det måste ju finnas närsynta måsar.

2010-08-11 03:06
Kan man inte tänka sig att hästen i själva verket dog av att ramla/ligga i diket, snarare än kollisionen? Jag har oerhört svårt att tänka mig att det skulle kunna finnas tillräckligt med energi i en sådan kollision för att den större kroppen skulle kunna ta någon betydande skada.

Jag har någon sorts aning om att jag har sett/hört/läst något om att hästar inte ska ligga på rygg. Den kanske rasade ner i diket på rygg, eller slog sig på något sätt i fallet.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Toastare

2010-08-11 09:22
Hästar kan ligga på rygg.. de älskar att rulla sig.
Men däremot måste ju hästen blivit skrämd och som du säger kanske dött av att den föll i diket..
Producent

2010-08-11 13:09
garvböl!!!!! måsar har fått nog.

2010-08-12 02:37
BountyBoo - Två olika saker att rulla på rygg och att ligga på rygg ofrivilligt under längre tid.

Jag hittade en referens till det på ett hästforum, men det är ju lite tveksamt. Det påstods att deras muskler bara gav upp efter ett tag. Kom på i vilket sammanhang jag hört om det. Det var någon sorts emergency rescue-program där en tjej ramlat ned i ett dike med sin häst över sig och det var tydligen jätteakut att få upp hästen eftersom den låg på rygg.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Groupie

2010-08-12 16:00
Antagligen föll den ner i diket och och fick panik och därav skadade sig så pass att den dog, eller som Henkso säger... hästar kan ligga på rygg men dom får väldigt svårt att andas efter ett tag och kan dö av detta. alltså, en häst som ligger helt på rygg under en längre tid kan till slut inte andas. Imponeras av Henksos kunnighet ;) risken finns ju också att den brutit nacken i fallet.

men första intrycket är ju helt galet när man läser rubriken, väldigt hemskt men samtidigt lite komiskt, vad hände med fågeln?
Producent

2010-08-12 19:29
Alfred Hitchcock's fåglar tar över...
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.