I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Favoritklipp från svenska B-Filmer :)

Övrigt - Webbsidor

2010-06-06 02:28

[Video] Favoritklipp från svenska B-Filmer :)

Jag börjar med några klassiker så ni förstår vad det handlar om :)

2010-06-06 04:41
b-filmer? du har länkat till några av 90-talets storheter?
Jag försår inte alls vad det handlar om efter att du länkat dessa..
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2010-06-06 10:41
en fråga vad är svenska A-filmer för MR-J om du anser att dessa är B?
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Rappare

2010-06-06 11:35
G som i Gemenskap!
Magnus Uggla i mörkt hår förövrigt!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-06-06 12:08
B-filmer va? Detta är de bästa filmerna någonsin, förutom G, men den är rolig på sitt sätt.

2010-06-06 13:01
som tidigare sagts så ere ju bara riktigt bra filmer som länkats:) fyller på med strul som också en en jävla höjdare!

2010-06-06 13:04
Bra eller inte, det är inte svenska b-filmer bara för att de inte har hollywoods hutlösa miljons budjetar.
Hur tänker ni egentligen mr j or sincedayone?

2010-06-06 13:11
jaquil P22
kanske att alla i filmerna inte klär sig i grått och pratar exakt likadant?
direkt de e nån sköning i en rulle så ere väl en b rulle enligt j.

2010-06-06 18:38
Sökarna e ju en av dom skönaste filmerna som har gjorts

2010-06-06 18:45
Sverige har inga A eller B-filmer. Alla är från C och neråt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-06 19:42
Dieallot
isåfall suger din filmsmak i min mening :)

2010-06-06 19:55
I min mening suger svenska filmer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-06 20:31
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2010-06-07 11:33
Alla svenska filmer är b-filmer!
Follow the dao, right about....NOW!

2010-06-07 14:28
Hur fan kan vissa tycka att sthlmsnatt/30 november nattbuss är BRA filmer? Rena komedierna ju :D

2010-06-07 16:50
MR-J P21

Faktum kvarstår att det spelar ingen roll om du tycker att de är dåliga eller roliga pga skådespeleri och/eller karaktärer. Det gör dem inte till b-filmer.

2010-06-07 17:05
jaquil P22
Vafan gör dom till b filmer då? Att dom är svenska? räcker inte det?
Annars tyckte jag att värdelöst skådespeleri och värdelösa karraktärer är ganska bra nog för att göra det till en b-film. Det och en värdelös story, hallååå svensk film i ett nötskal?

2010-06-07 17:18
Fuzz P22

Här kan du läsa lite :)

http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie

Nej, det räcker inte att en film är Svensk för att det ska vara en b-film...

Annars tyckte jag att värdelöst skådespeleri och värdelösa karraktärer är ganska bra nog för att göra det till en b-film. Det och en värdelös story, hallååå svensk film i ett nötskal?

Allt det tycker jag passar in på säkert runt 20-30% av alla större hollywood filmer som oftast lutar sig tillbaka på feta effekter och snygga skådespelare...
Och det finns många bra Svenska filmer. Jägarna, så som i himmelen, tidiga beck, låt den rätte komma in osv osv

Än en gång, bara för att du inte tycker att de är så fantastiskt bra betyder det inte att de är b. Jag tycker att pirates triologin är riktig skit, så då är det b-filmer eller?

2010-06-07 17:37
Jag håller mos def med om hollywood filmerna, men det är möjligt att sälja dyr skit bara pga. människors dumhet, men billig skit? wouldnt think so ;)..

Men jo det finns ju ett par bra svenska filmer också, men allt 90-tal och svenskt får jag rysningar av för att det är så dåligt ^^

2010-06-08 02:06
Asså, kickersfilmerna från 90-talet är ju kult! Växte upp med skiten där alla dessa filmer utspelas. Minns att det EXAKT var så ute i orten då. Alban, Roxette, Latin Kings, discon, butterflies, kickers, rasister, piggelin för 4 spänn och keffa skådisar samt lines i de filmerna som skulle skildra hur det var. Filmerna är ju hur keffa som helst egentligen men ganska underhållande, haha.. Men B-film är det ju absolut inte. Använd rätt terminologi så slutar nog de andra i tråden att störa sig.

2010-06-08 02:29
fuck...

spela roll om han skrev b-filmer o nagon annan skriver 90-talets storheter...
dem sog allihopa och var underhallande naer man var 14-15...skulle man se dem igen aer det just for att dem ar sa jaevla fult gjorda o tattiga!

inga av dessa filmer aer bra filmer, kanske for Sverige men inte som filmer i sig...

sa orka bry sig, b-film a-film, kan fan vara MVG-film om du vill, fortf. sucky sucky!
I be around, just out of sight

2010-06-08 02:36
jaquil P22

ingen ladda upp i traden
Jägarna, så som i himmelen, tidiga beck, låt den rätte komma in osv osv
sa gor inte diskussion av tom intet...b-film enligt MR-J o that's it...har du inga roliga klipp than stfu!

forutom det ovan har jag en line till dig...

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded

2010-06-08 04:17
BigIssue P25

ingen ladda upp i traden

Jägarna, så som i himmelen, tidiga beck, låt den rätte komma in osv osv

sa gor inte diskussion av tom intet...b-film enligt MR-J o that's it...har du inga roliga klipp than stfu!

Nu inser jag att det här kan vara jobbigt och svårt för dig men om du kanske skulle ta och tänka om en extra gång innan du postar? Några har sagt att det inte finns några bra Svenska filmer, så jag gav exempel på på några jag tycker är bra för att visa att de exempel han gav inte var "öööööö Svensk film i ett nötskal"...

Och snälla, gör det inte värre nu. Du har redan, efter att jag har länkat till en bra beskrivning av vad en b-film är, fortfarande inte förstått att det inte är ett begrepp fritt för vem som helst att tolka hur de vill.

forutom det ovan har jag en line till dig...

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics.
Even if you win, you're still retarded

Verkar som att du har argumenterat flitigt då?

Och snälla, lär dig åtminstone ett språk innan du ger dig in och försöker på två :)
Poet

2010-06-08 12:46

bidra med klipp då, ingen bryr sig om ni gillar 30e november och strul... dom har roliga scener ju...
"life's a garden, dig it."

2010-06-08 13:20
jaquil

men palla bry sig, filmerna suger, traden borde kanske hetat, roliga scener fran svenska filmer DU (personligen) tycker SUGER KUK!

dem suger, alla dem du naemnde suger ocksa, o alla svenska filmer som gjorts o nansin kommer goras kommer suga, suga redigt hart! dem kommer vara riktigt jaevla skitkassa, sana filmer som far en att braenna upp biografen med alla betalande kunder kvar inuti som forsoker rymma, men dem ska brinna ocksa....osv....

2010-06-08 14:08
BigIssue P25

Vad som suger mest av allt är dina gramatiska kunskaper. Efter det kommer din intellektuella nivå.

Huruvida de filmer jag nämde är bra eller inte känns som en ganska individuell sak. När det gäller att se in i framtiden tänker jag ta risken och påstå att du inte innehar den förmågan.

Som avslut på vår "diskussion", som du av någon anledning påbörjade med att påstå att du är handikappad, tänker jag tipsa dig om att det inte är sunt att vilja bränna ner byggnader som dessutom är fulla av folk och med ett enkelt google sök kan du få hjälp redan imorgon. Hata inte på andra bara föratt du själv har problem. Kram

2010-06-08 14:17
sen roligt att man stavar fel på grammatiska när man ger någon en uppläxning =)

men seriöst, GTFO ni som förstör denna tråd med era tråkiga syner på skiten.
ALLA klipp i tråden hittills har varit roliga. fortsätt med nya klipp bara i samma tema och sätt er tysta och titta.
((MAAD))

2010-06-08 14:36
davve_d P24

Haha, ja så kan det gå.

Klippen är definitivt roliga, dock är det inte b-filmer så jag förstår inte varför folk ska tjafsa emot. Mer klipp uppskattas.

2010-06-08 15:01
Sanningen är ju att det inte finns bra svenska filmer. Klart det finns mysiga klassiker som oftast är ganska komiska från sent 80 och tidigt 90-tal.
Äger dig som staten

2010-06-08 15:05
mindtrix

Heil messias. Fint av dig att bestämma det och berätta för oss andra hur det egentligen ligger till..

2010-06-09 01:18
jaquil

ok. sa du forsoker vinna ett argument genom att ta upp grammatik och dylikt i en konversation som handlade om fran forsta borjan for dig att dessa klipp inte aer nagra b-filmer...lixom, om du varit intellektuell sa hade du forstatt redan fran borjan att oftast kan uttrycket "B" anvaendas for nagot som inte aer nodvaendigtvis inte aer bra...och att aelta sa jaevla mycket aer ju bara korkat...

sen aer det faktiskt vaeldigt intressant att du skriver
Huruvida de filmer jag nämde är bra eller inte känns som en ganska individuell sak.
da aterstar fragan varfor du overhuvudtaget aeltar? da kanske du borde taenkt att MR-J anser dessa filmer vara B och det aer hans individuella asikt och du tjavsar emot for att tala emot din egna arrogans...

nog om detta, alla min kommentarer till dig har varit oseriosa hittills till viss man forutom denna...jag bara maste besvara korkade maenniskor med korkade saker...

2010-06-09 02:22
Klart det finns bra svenska filmer. Gamla ingo bergman filmer typ Fanny och Alexander(den enda bergman jag sett :P), Mitt liv som hund...

Denna saknas iaf i tråden.

2010-06-09 04:23
BigIssue P25

Jag försöker inte vinna ett argument. Det har jag redan gjort.
Jag försöker få dig att förstå att det är skillnad på begreppet b-film och vad du själv tycker. Om du tycker att det är så jobbigt att jag ältar om det så kan du väl försöka förstå och sluta älta tillbaka?

sen aer det faktiskt vaeldigt intressant att du skriver

Huruvida de filmer jag nämde är bra eller inte känns som en ganska individuell sak.

da aterstar fragan varfor du overhuvudtaget aeltar? da kanske du borde taenkt att MR-J anser dessa filmer vara B och det aer hans individuella asikt och du tjavsar emot for att tala emot din egna arrogans...

Sen är det faktiskt väldigt intressant att du fortfarande inte förstår skillnaden mellan ett begrepp som b-film och en personlig åsikt. Att MR-J anser att detta är b-filmer är ju problemet, då de inte är det. Däremot att de är roliga på ett smått pinsamt sätt håller jag med om.

jag bara maste besvara korkade maenniskor med korkade saker...

haha, varför jobbar du emot dig själv?

2010-06-09 08:15
Lugn nu pojkar och flickor, filmerna ni länkat är ju för fan legendariska. Blir sårad då ni länkar Stockholms natt i denna tråd, den förtjänar en egen tråd, en tråd där den blir hyllad... :(

2010-06-09 10:09
kan inte en admin byta tråd namn bara? jag vill se mera
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-06-09 10:18
Här är en riktig B-rulle:

De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Hangaround

Det bästa ur Scorched Heat. Jävla klassiker: Harald Treutiger gör kanske sin mest lysande skådespelarinsatts sedan Jim och piraterna Blom. Engelskan är underbar. "Pleaaaaseee"

Hangaround

WTF!?!?!??!! Fredish? lägg av!

2010-06-09 10:38
haha galet, vi posta samtidigt!!
Håller med om Jim och piraterna Blom, såg den när jag va liten
Hittade det här klippet:

De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner
Hangaround

2010-06-09 11:09
samma film, samma tid haha.
Jag hatade den filmen, Jim och Peraterna alltså, när jag var liten. Fick mardrömmar av den om alla freaks som var med haha.

2010-06-09 13:07
jaquil P22

Kan du inte bara hålla käften? Seriöst, du har lekt någon jävla filmprofessor när du egentligen vet vad tråden innebär. Kan du inte tillföra den någonting vettigt kan du lika gärna klicka dig in i en ny forumskategori och slira runt.

2010-06-09 13:36
S-Media P23

Haha, men kära vännen. Jag har tillfört tråden med korrekt information så att den kan utvecklas och fler filmer som scorched heat, vilken är en b-film, kan länkas.

Vad har du tillfört? Kan du inte ta och klicka dig in någon annanstans och slira runt med dina glåpord?

2010-06-09 14:50
Vem bryr sig? Jag förstod innebörden med denna tråden, det gjorde du också men var tvungen att visa att du är har wikipedia-kunskaper och är bäst i världen!

Jag har följt varenda klipp, och är trött på att scrolla genom dina noveller! Det räckte med första inlägget. Citerar varenda inlägg, punkt och pricka, är så jätteduktig! We got it, du är bäst i världen och vet exakt vad b-filmer är. Att det är budget-produktioner.

Dock är det ofta väldigt vanligt att folk kännetecknar dessa filmer som b-filmer då de ofta har usla skådespelar-insatser eller bara har ett väldigt ironiskt manuskript.

Så, end of story, svara inte ens på detta inlägg då jag icke kommer att läsa det.

Sorry för att jag gick off-topic jag också, ser fram emot fler postade klipp, och inte massa jävla babbel från någon Film-Gunvald

2010-06-09 15:44
S-Media P23

Vem bryr sig? Jag förstod innebörden med denna tråden, det gjorde du också men var tvungen att visa att du är har wikipedia-kunskaper och är bäst i världen!

Jo, jag kände faktiskt att det var nödvändigt i det här fallet.

Jag har följt varenda klipp, och är trött på att scrolla genom dina noveller! Det räckte med första inlägget. Citerar varenda inlägg, punkt och pricka, är så jätteduktig! We got it, du är bäst i världen och vet exakt vad b-filmer är. Att det är budget-produktioner.

Har du följt alla fyra klippen!!!! Då ber jag om ursäkt. All den tid du måste ha lagt ner på att scrolla, vilken fighter du är! Glöm inte att strecha pekfingret bara.

Om man inte citerar kan det ju börja bli luddigt gällande vad det är jag svarar på. Då du och din kompis inte verkar vilja inse fakta och sluta tjafsa om saken tycker jag det är nödvändigt att göra saker så klara som möjligt för er.

Dock är det ofta väldigt vanligt att folk kännetecknar dessa filmer som b-filmer då de ofta har usla skådespelar-insatser eller bara har ett väldigt ironiskt manuskript.

Snarare att folk kännetecknar filmer med dåligt skådespeleri och manuskript som b-filmer. Vilket i många fall är sant. Dock inte i de första fallen. Scorched heat är som tidigare nämnt en b-film.

Så, end of story, svara inte ens på detta inlägg då jag icke kommer att läsa det.

Ooops, försent :O Ledsen för all extra scrollning du kommer få göra nu, förstår att det är jättejobbigt för dig. Men då kan ju du som en present till dig själv också hålla på ditt ord och inte svara eller hur :)

Sorry för att jag gick off-topic jag också, ser fram emot fler postade klipp, och inte massa jävla babbel från någon Film-Gunvald

Kommer bli jobbigt för dig att titta på detta klippet då jag antar att din scrollreflex kommer jobba på högvarv när du ser att jag har gjort ett till inlägg, men jag kan leva med det..

Hyffsat pinsam film. Inte i klass med Haralds men alltid något

http://www.youtube.com/watch?v=Cyz7LpTiId4

2010-06-09 15:47

2010-06-09 15:50
Vad tycker du S-Media P23, b-film eller inte?

2010-06-09 16:02
Vafan gör dom till b filmer då? Att dom är svenska? räcker inte det?

Så sant :)

2010-06-09 16:37
Thriller - en grym film!! Ingen B-film men se den ändå! Inte konstigt att Tarantino skrev Kill Bill med den i bakhuvudet. Tänk er en riktigt low budget film med mest okända skådisar, mkt obehagliga scener, massa porr och våld samt gjord mer med hjärta än hjärna från regissören. Tyckte den var mad underhållande när jag såg den, :D

SpoilerHahaha, träningsmontaget a la Rocky som hon börjar med i filmen! Fy fan vad hilarious gjort!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Thriller_-_en_grym_film

http://akas.imdb.com/title/tt0072285/

//Paz

2010-06-09 18:35

Absolut bästa, alla kategorier! Så jävla bra.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-06-10 19:21

Tu m'emmerdes!
Poet

2010-06-10 22:24
Håller med GAIA om att alla 90-tals kickers filmer är rent ut sagt tidsdokument. Speciellt om man växte upp i Stockholm, så kan man verkligen testify att det var exakt så!

Sen att de filmerna är skitkassa är en annan sak haha
At the gates of Eternity...