I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Dags för Leif GW Persson att gå i pension kanske?!

Övrigt - Webbsidor

2010-05-21 21:24

[Video] Dags för Leif GW Persson att gå i pension kanske?!

2010-05-21 23:51
GW's case är att man i diverse medial rapportering inte publicerar namn på gärningsmän som skulle definieras som invandrare av läsaren, men man publicerar namn på gärningsmän som definieras som svenskar av läsaren för att undvika att måla upp en bild av invandrare som gärningsmän? Det är ju itne bara ett helt felaktigt påstående, det är dessutom ganska märkligt..

GW behöver nog inte gå i pension, det räcker nog med att han svarar på frågor som rör kriminologi, där han är expert, och låter någon annan svara för medielogiken..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2010-05-22 02:18
Det är ju itne bara ett helt felaktigt påstående, det är dessutom ganska märkligt..

Källa? Och märkligt på vilket sätt?

GW har givetvis helt och hållet rätt, däremot var detta inslag tyvärr inte fullt så övertygande.
Poet

2010-05-22 13:17
Jag fattar inte vad grejen är. GW påstår att man inte publicerar namn och bild på misstänkta så länge de är invandrare. Medans Hasse påstår att de låter bli att publicera namn och bild, för att de inte har blivit dömda än? Vilket är helt rätt, oavsett härkomst, eller hur?

So what is the problem?
At the gates of Eternity...
Poet

2010-05-22 17:29
finns inget problem.
"life's a garden, dig it."

2010-05-26 04:06
friktion P24

Var exakt är det felaktigt? Minns t.o.m att Expressen ljusade upp en invandrare som var pixlad så man skulle tro att det var en vit svensk som var gärningsman. Det händer hela tiden och GW har helt rätt. Väldigt väldigt märkligt.

Vad Aftonbladet gör i Landskrona fallet .t.e.x är att spela SD rakt i händerna när man tror man skyddar gärningsman och försöker hålla rasistflöder lågt. Skulle man istället rapportera rakt och nogrant och inte försöka mörklägga detaljer skulle det vara bättre för den öppna disussionen!

2010-05-26 04:07
BC99 P26

Det Hasse säger är felaktigt. Där har du problemet.

Poet

2010-05-26 08:53
Vad är det han säger som är så felaktigt :)

2010-05-26 13:12
BC99 P26

Han drar 3 exempel av ca 10 000 fall bara i år och det stämmer ju inte. Filmen med zigenarkärringen vill han inte ens kommentera, och GW har en poäng i vad han säger. Som jag skrev kan vi ju se det bara i dagens Expressen att de inte går ut med namn på rånare och misshandlare.

Hur trög är du på en skala?

Poet

2010-05-26 15:32
Ser ingen anledningen till dig att gå till personangrepp när man försöker diskutera något med dig. Så därmed väljer jag att inte diskutera det här ämnet med dig.

2010-05-26 16:30
Ser ingen anledningen till dig att gå till personangrepp när man försöker diskutera något med dig. Så därmed väljer jag att inte diskutera det här ämnet med dig.

Du är ju ganska bra på att själv kalla andra för rasister, luffare etc.. Hehe.
Poet

2010-05-26 17:37
Jeppehehe: Men jag gör mitt ytterst bästa att försöka hålla en mogen nivå när jag diskuterar med er på Whoa. Sen att jag tycker att Lars Wilk är en rasist och Jimmie Åkesson en luffare, har inte med saken att göra.

2010-05-26 17:38
BC99 P26

Det här är ju inte första gången du spelar korkad.

2010-05-27 02:43
Vad ligger det för värde i att nämna att kjolkvinnan är zigenare? Jag förstår bara inte GW's argument. Ska man outa judar som gör ekobrott också? Räcker det inte med att man blir utpekad som brottsling utan att rasister ska få sin världsbild bekräftad?
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-05-27 02:57
psyjunta

han menar just att man inte ska tysta i vissa fall och i vissa fall inte. Det blir liksom inte bättre om man mörkar vissa fall och vissa inte.