I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Sjalvmord.com - 4 realz or 4 the lulz?

Övrigt - Webbsidor

2010-05-18 21:36

[Webbsida] Sjalvmord.com - 4 realz or 4 the lulz?

Sjalvmord.com

Snubblade in på den här sidan av ren slump för en stund sen, har suttit och skummat igenom det som står där men har svårt att förstå om den är helt seriös eller om den är ett rätt så ambitiöst skämt? Kolla bara detta sköna självmordstips:

Bli uppäten levande

Här gäller det att besöka zoon, djurparker, viltreservat eller åka till platser som geografiskt har farliga människoätande djur i sin natur. Ett frågetecken är att få timingen att stämma, dvs, du måste se till att hoppa in i deras burar, eller klättra över deras murar när de är hungriga, och inte ha oturen att göra det när de blivit matade. Då är det mer troligt att de bara kommer leka med dig. Dessutom vill du inte skada djuren, vilket kommer hända om djurskötare ser dig bli attackerad, eftersom de vet ju inte att du vill dö. Så ta ditt språng på kvällen vid stängningstid eller ännu bättre: Gör ett nattbesök.

Lämpliga djur är gorillor, tigrar, lejon, hajar, alla stora rovdjur.

Frågan är ju vad det är för en tragisk människa som sitter och skriver allt det där, uppdaterar och engagerar sig UTAN att aldrig själv ta livet av sig? Någon riktigt morbid Flashback-tomte kan jag tänka mig.

Intressepenisen hårdnar!

2010-05-18 22:13
Sidan i sig är seriös, även fast vissa av tipsen i guiden är nästintill komiska.
Enligt utsago är chatten skrämmande.

En vän till min roomie hängde rätt mycket där innan hon tog livet av sig.
spliff macht frei

2010-05-18 22:57
Att hoppa eller ställa sig framför ett tåg är ett av de säkraste sätten att ta sitt liv på, pga hastigheten, tyngden och skenorna, titta på musikartisten Ted Gärdestad.

Va??? Vad är egentligen motivationen till den här sidan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-19 00:10
Får sådana sidor finnas till?:S Det är ju helt sjukt. En annan sak om dom försökte hjälpa varandra att inte ta livet av sig men här ger dom ju regelrätta tips:S

Vissa grejer får en ju iofs att skratta hur hemskt/absurt detta än är.

Smitta dig själv med HIV
Att försöka smitta sig med AIDS-viruset är ett av de mer besvärligare metoderna. Inte bara är det svårt att hitta någon med viruset som är villig att knulla med dig, du måste även fortsätta ha samlag utan kondom eller annat skydd i månader tills du får ett positivt besked från en provtagning. Sedan följer år av väntan tills sjukdomen blommar ut följt av misär och lidande. Alltså inget att rekommendera för den självmordsbenägna, utan mer för den sadomasochistiska personen med en dödslängtan och mycket tålamod.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-05-19 01:31
Jag och en kompis gick in på chatten en natt för att se vad dom sa om man låtsades vara en 14 årig tjej som ville ta livet av sig. Men vi blev typ utskällda
"Ska du hålla på å deppa kan du göra det nån annanstans!"
typ den sortens respons fick vi. Dom satt där ett gäng och pratade om vad som gick på Tv och what not.. jävligt märklig sida.. vill du se nåt märkligare:
gå in på pedofil.se dom har "blue ribbon campain" som är för pedofili och likställer det med vilken sexuell läggning som helst. "om det är tillåtet att vara homo ska man också få vara pedo" - är lite deras case..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Producent

2010-05-19 12:28
Ah, den här sidan snubblade jag också in på för ett tag sedan. Hur tragisk den än är så bidrog den ändå till några skratt.

Och framför allt lite lärorik & intressant läsning.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2010-05-19 13:14
Samhällskritik när den är som bäst!
Beat the odds like an abusive freak show owner

2010-05-19 14:48
Motorsågssektionen är bäst :D

Oftast är dessa självmordskandidater psykiskt sjuka och siktar på att avlägsna huvudet och skär sig därför i halsen. Ibland blir skadorna så svåra, och framgångsrika, att polis och ambulans hittar kroppen i ett rum och huvudet i ett annat.

Eller att man ska sätta fast motorsågen i en ställning och springa rakt in i den :D

Använd din tvättstugas mangel och invalidisera dina ben så du inte kan springa efter hjälp när du svalt sömnmedel.

Lavemang med brännvin är också klockren.

Finns måste sköna tips om man vill stå ut lite från mängden som cuttar handleder.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-19 15:03

burrybyebye!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2010-05-19 16:15
1. Klipp rep och pianotrådar i olika längder. Varje längd får inte vara längre än höjden av bron.
2. Bind ena änden av repen och pianotrådarna till bron.
3. Bind repens andra ändarna till olika kroppsdelar, som lår, vader, torso, etc.
4. Efter det, bind pianotrådarna runt dina leder. (Glöm inte könsorganen...)
5. När du sen hoppar från bron kommer olika delar av din kropp skäras bort pga pianotråd-öglorna, och dina kroppsdelar hållas uppe av repen, svävande i luften.
6. Om du gör det rätt ska det sluta med att bara din torso hänger i nacken över havet, motorvägen eller marken.
7. Har du tur hinner någon fotografera dig och du blir förevigad som ett konstverk.

Det där vill jag se.
Producent

2010-05-19 17:11
Det e ju inte så att dom uppmanar folk att ta livet, jävla skillnad det. Ser inge fel alls med sidan. Nu har jag inte vart inn på den men av det ni skrivit så ger den tips på hur man kan ta sitt eget liv. Ser inget fel alls med sidan...Tycker den mer verkar komisk ..

Sen om nån vill ta sitt liv så har dom nog redan bestämt sig innan dom går in på sidan ( om dom nu ens använder sidan )
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-05-19 18:13
Fumez

Gå in på sidan och läs de 2 inledande dikterna så ska du få se.
Producent

2010-05-19 18:33
Lacroix: jaha?? finns väl lika mycka skit i tidiningen som får folk att deppa o ta sina liv...Nej jag skulle inte vilja påstå att just denna sida får folk att begå självmord.

2010-05-19 21:49
Fumez

Nej det gör dom inte, men du kan ju inte tycka att sidan är okej? Det är ju för fasen tips på hur man kan göra och hur man ska gå till väga för att lyckas.
Det kan vara sista steget för någon som haft självmordstankar men inte velat skjuta skallen i bitar eller skära sig i handlederna.

Tycker ändå sidan är helt sjuk även om vissa tips är roliga.
Toastare

2010-05-19 23:26
Var uppe på Debatt eller liknande för ett par år sen efter att en kille tog livet av sig, efter att han frågat om bästa sättet hur och fått tips genom det forumet.

Makabert är väl rätt ord. Samtidigt som de som tar livet av sig nog har bestämt sig innan den där sidan och de som "skriker högst" där inne nog aldrig skulle göra nått.
Jag skyller allt på Emma!
Producent

2010-05-20 18:03
Lacroix: jag tror inte många skulle ta nått av det dom tipsar om..med tanke på att det e ganska skumma saker dom tipsar om. dom flesta som tar livet av sig väljer ju att hänga sig,hoppa framför ett tåg ( vanligaste sättet ) att ta tips från denna sida så e ju människan redan sjukt störd innan han besökt sidan...Absolut en sjuk sida men inget jag höjer ögonbrynet för direkt =)

2010-05-20 18:48
hoppa framför ett tåg ( vanligaste sättet )

Är det verkligen det? :S Säger inte att det inte är det, blev bara förvånad. För övrigt tycker jag gott man förtjänar att dö om man är ett sådant svin som hoppar framför ett tåg - tågförarna mår ju inte prima direkt + att det är ett djäkla helsike för alla dem som måste gå och plocka upp allt längs spåret efteråt, spola rent och samla ledtrådar om det inte går att identifiera någon utifrån "resterna". Oerhört svinigt sätt att självmörda på, usch.
Intressepenisen hårdnar!
Toastare

2010-05-20 18:57
Inte hoppa, med ställa sig och vänta på ett... jag pluggar till lokförare och vi pratar väl om det en gång i veckan ca om att folk tar livet av sig. Det man får tänka är att man inte kunde gjort något, de har bestämt sig. Sen, om man är säker på att man ska ta livet av sig så tänker man ofta inte så klart och inte mer än på sig själv och ens problem.

Fast jag undrar ändå, det är ju typ flera i veckan som hoppar från västerbron i sthlm eller från nån av broarna i Göteborg.. tror nästan det är vanligast.

2010-05-20 19:01
men seriöst, om man har så lite fantasi att man inte ens klarar av att ta självmord borde man fan inte ens att få leva.
 graffiti är som bäst, olagligt.. på en snutbil.

2010-05-21 22:04
Hahahaha finns så mycket sjuka människor, snacka om att vi är den mest fucked up djurarten hahaha
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-05-22 22:54
nu när många på forumet har sett den där sidan så kan vi ju börja införa dödshjälp

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dödshjälp
Skivsamlare

2010-05-23 00:47
Usch...
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Toastare

2010-05-23 12:21
Dux, dödshjälp är ju inget för självmordskandidater. Annars ställer jag mig självklart positiv till dödshjälp.

2010-05-23 20:22
Alltså jag tycker egentligen inte det är nåt fel på sidan. Hade jag tagit livet av mig hade jag nog valt att göra det på ett så smärtfritt sätt som möjligt. lär ju inte vara skoj att feldosera medicin eller hoppa från för låg höjd eller whatever och få plågsamma skador osv.

2010-05-23 21:01
Inte hoppa, med ställa sig och vänta på ett... jag pluggar till lokförare och vi pratar väl om det en gång i veckan ca om att folk tar livet av sig. Det man får tänka är att man inte kunde gjort något, de har bestämt sig. Sen, om man är säker på att man ska ta livet av sig så tänker man ofta inte så klart och inte mer än på sig själv och ens problem.

Nae precis. Och man har förmodligen större problem i sitt liv än vem som ska få plocka upp ens kroppsdelar om man nu bestämt sig för att slänga sig på rälsen.
mok vurban

2010-05-23 21:14
Men fyfan vad sjukt...

2010-05-24 03:23
Att slänga sig framför ett tåg eller liknande är för själviska, okänsliga kålhuvuden. Vill man ta livet av sig kan man fan göra det hemma i avskildhet och inte utsätta andra personer för det.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik

2010-05-24 09:48
Sen kan det ju vara bra att denna sidan hjälper till för kan ju vara fan så mycket värre att överleva ett självmordsförsök?
skämd åsido jag tycker bara själmord är oerhört själviskt.

2010-05-24 13:17
Och man har förmodligen större problem i sitt liv än vem som ska få plocka upp ens kroppsdelar om man nu bestämt sig för att slänga sig på rälsen.

Det är det som gör det så själviskt, det enda som spelar roll är dina egna demoner trots att du traumatiserar en tågchaufför och kräver enormt stora resurser i form av blåljuspådrag och störningar i trafiken. Jag tycker som någon annan sade att ett självmord ska göras så diskret som man kan och med så lite stök och bök för eftervärlden som möjligt. Mår du piss ska du inte behöva leva men ditt självmord är din ensak och inget kanske flera hundra främlingar ska behöva lida av.
Intressepenisen hårdnar!