I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Dokumentär] The Vice Guide To Liberia

Övrigt - Webbsidor

2010-04-09 19:11

[Dokumentär] The Vice Guide To Liberia

http://www.vbs.tv/watch/the-vice-guide-to-travel/the-vice-guide-to-liberia-1-of-8 Dokumentär om Liberia i 8 delar, en härlig produkt av vårt samhälle!

fullfjädrad när jag kickat en gås..

2010-04-09 19:19
Ganska rått kan jag väl även påpeka, not for the weak of heart!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2010-04-09 22:57
Grym!
Det är bara att älska.

2010-04-10 06:48
såg den för ett tag sen, den e riktigt fucked up..

2010-04-10 06:52
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/vbs/article6826454.ab

här är hela dokumentären, finns text också.

2010-04-10 19:36
Asså krig förstår jag. Men hur i helvete kan de äta varandra!?!?!?!

Jävla djur
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-04-10 23:08
Asså krig förstår jag. Men hur i helvete kan de äta varandra!?!?!?!

wtf? är brott mot griftefriden värre än folkmord tycker du?
http://www.kommandot.se/wp/

2010-04-11 06:24
Försök inte få det till att kannibalism bara är ett brott mot griftefriden. De cuttade upp småbarn levande för att äta deras hjärtan... det krävs en ny nivå av depravitet för att göra nåt sånt

est. 1986

2010-04-11 06:26
Den där General Butt Naked borde lynchas av de överlevande

est. 1986

2010-04-11 12:40
psyjunta

att använda just de fallen för att täcka in all kannibalism som jag tolkade de talade om blir en ganska konstig jämförelse. men i övrigt så undrar jag vad skillnaden ligger i att döda en människa för att det är krig och att döda en människa för att äta dess hjärta. det är vidrigt och drabbar bara oskyldiga ändå, jag ser inte riktigt hur man kan förstå det ena men inte det andra

2010-04-11 13:31
De handlar om att de har en tradition av detta i Afrika, man tror mycket på svart magi där. Annan kultur helt enkelt.

JAg hade dock kunnat äta en människa om det inte fanns annan mat att tillhandahålla, hade ju inte dödat dem först, men ser ju vad pysjunta menar med att det är fan värre att gå runt och döda och våldta små barn och kvinnor än att käka en killes röv.
Det är bara att älska.

2010-04-11 14:36
splintering tuna

det är ju precis det han inte säger

2010-04-11 15:10
jävlar vilket sketchy land, fy fan. vad var det, 70% av kvinnorna som blivit våldtagna? tänk att leva med det i bakhuvudet hela tiden. tycker dokumentären var särskilt intressant när de visade de här stora väckelsemötena eller vad man ska säga, väldigt oväntad vändning från allt tal om våld tidigare. det var också intressant att se hur reportern blir värsta polaren med han Butt Naked. Väldigt sympatisk person för att vara warlord och mördare, svårt att relatera till det tycker jag.

angående snacket om kannibalism: till och med jag som är vegetarian hade käkat människa om nöden krävde det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-04-11 17:38
SplinteringTuna Om du ska säga att Afrika har en tradition (nu bortser vi från att Afrika inte är en kontinent med en enhetlig kultur, finns enorma kulturskillnader där vettu) av att käka barn innan du går ut i strid får du åtminstone lov att backa det med åtminstone en källa.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-04-11 19:31
bperb P28

Vet inte hur fan du tänker men kannibalism är the final frontier i mänsklig depravitet. Det är i princip det enda tabu som finns i hela världen förutom sex med sin egen familj.

Och det är ganska klart i filmen att det inte handlar om hunger... de visar klart och tydligt flera gånger att det handlar om att vissa har fått smak för det och det säljs till och med på marknader.

Jag har en känsla av att du är så politiskt korrekt att du vill normalisera kannibalism bara för att det handlar om afrikaner.

est. 1986

2010-04-11 23:54
psyjunta

men för i helvete, sluta kör på något nedlåtande pk-argument. jag är nog den mest politiskt inkorrekta människan du kommer att stöta på, och jag är för kannibalism så det skriker om det. jag avskyr alla tillräckligt mycket för att inte försvara något beteende oavsett kulturell eller etnisk tillhörighet, men blödiga idioter som tror att en död kropp är något heligt är något jag har allra svårast med.

som jag tolkade filmen så var det just hunger, med vissa undantag, som var orsaken till kannibalismen. det är väl för fan klart att jag tycker att döda barn för att i förhoppning om att inte skadas i strid är pantat utom denna värld, men jag ser fortfarande ingen skillnad i det och att döda folk i krig för någon annan lika jävla dum anledning. idioter är världen full av, ingen tvekan om saken. att sälja människokött däremot ser jag inget fel med. med vissa premisser då såklart

men det är klart, det är ju dig jag ska fråga vad som är tillåtet och inte för du vet morallagarnas ursprung och mening, förlåt så jävla mycket

2010-04-12 00:11
Den där pseudodokumentären är mer sensationalistisk än sann. De drog iväg till den värsta slummen i huvudstaden och påskinar att det är normaltillståndet för landet. Som att dra till Favela-Biarro och säga att Brasilien bara består av gäng.

De ville visa upp det värsta och därför letade de reda på det som kunde visa det.
Hade de åkt dit för att göra en dokumentär om Liberia de förmodligen kommit hem med en film med stora inslag om surfarkulturen.

psyjunta & SplinteringTuna - Det ni förfasas över är semirituell kannibalism utförd av barnsoldater höga på amfetamin levererad av självutnämnda generaler som försöker ta över exporten av blodsdiamanter till västvärlden.
Har du tvingats döda en släkting när du blev kidnappad till "armén" och påtvingad amfetamin så finns nog inte så många spärrar kvar för att visa att du är sörst och värst för att överleva.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-04-12 01:13
bperb P28

men det är klart, det är ju dig jag ska fråga vad som är tillåtet och inte för du vet morallagarnas ursprung och mening, förlåt så jävla mycket

Jo jag har nog lite bättre koll på morallagar om du inte ser nåt fel i att sälja människokött på en marknad.

Förövrigt handlar det om den mest basala instinkten, man äter inte sin egen art. Man kanske dödar, men man äter ta mig fan inte.

est. 1986

2010-04-12 07:58
Angående kannibalism så hade jag nog själv provat på om jag fick chansen.

Jag får åka till Liberia..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-12 09:32
psyjunta

så du tycker det är ett mindre brott att döda en människa än att äta den döda kroppen? basala instinkten är för övrigt att överleva, inte vara kräsen med maten. kannibalism är inget unikt fenomen, salufördes en gång i tiden som "långgris". är det nån som är skitnödigt PK här så är det fan du, "man äter inte sin egen art blablabla" det är ju bara ett bamse-snällt-skitsnack för att framstå som präktig.

2010-04-12 19:39
psyjunta
* "Förövrigt handlar det om den mest basala instinkten, man äter inte sin egen art. Man kanske dödar, men man äter ta mig fan inte."
- Det där är bara nonsens. Kannibalism är ganska utbrett band däggdjursarterna. Allt från björnar till schimpanser tar och tuggar i sig sina artfränder.

Gällande Liberia så är det förmodligen en relikt från legenderna om the Leopard Society som använts för att sätta skräck i befolkningen och fienden.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda