I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Going Smokeless [CBS 60 minutes om snus]

Övrigt - Webbsidor

Moderator

2010-04-08 21:50

Going Smokeless [CBS 60 minutes om snus]

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6362540n

CBS 60 minutes gör ett inslag om snus, som tydligen börjar få ett genomslag i staterna.

Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-04-08 22:23
snoos hahaha as bra xD

//Yde - snoos ftw!
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-04-08 22:33
Väntade på att dem skulle nämna Sverige.. Blev lite glad av att se Martin Timell faktiskt :)

Men sa dem inte att det är skillnad på snuset i Sverige och snuset i USA också? Att det är mer gifter i de amerikanska, vilket gör att det är skadligare. Så i Sverige kan det funka med "harm reduction", men i USA är kanske inte så lika stor skillnad i om man röker eller snusar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2010-04-08 23:57
Haha kul att dom hittat snus äntligen!
Persia något sånt sa dom.
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2010-04-09 00:10
Go snuuus!!!!!!
mok vurban

2010-04-09 02:40
Har inte sett filmen men fan va nice då slipper man oroa sig att man inte kan flytta till usa i framtiden :)

2010-04-09 08:39
är i L.A nu och en av dom jag bor hos snusar (hon är svenne) camels snus. Dom är små och smakar som tuggumi.
SMÅLAND!

2010-04-09 13:03
haha timell!! jag gillar inte moral tanten, hon ger mig dåliga vibbar!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2010-04-09 16:27
Har också prövat Camels "snus". Instruktionerna är klockrena:

1. POP it under your upper lip
2. Wait a few minutes for a TINGLE
3. ENJOY for up to 30 minutes (No spitting required)

Mina var "original" men smakade mest jenka eller nåt.
Walking the street of dreams
Groupie

2010-04-09 16:54
klart snus är mindre farligt. Det säger ju till och med sund logik..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Poet

2010-04-09 18:04
Jag tror inte pa snus. Sorry, precis som han snubben i 60 Minutes som bade snusar och roker, sa upplever jag samma sak bland mina vanner. De snusar och roker. Sen ser jag inte riktigt poangen med att ersatta en dalig vana med den annan.
At the gates of Eternity...

2010-04-09 19:28
BC99 P26

Sen ser jag inte riktigt poangen med att ersatta en dalig vana med den annan.

Kul att prova olika saker ju.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Moderator

2010-04-09 20:24
BC99 Jag snusar och röker också. Men sen jag började snusa på regelbunden basis så röker jag mindre, och är också mer sällan sjuk, blir inte andfådd lika lätt, går inte runt och harklar mig stup i kvarten osv. Så för mig har det helt klart varit bra att göra både och, men med resultatet att det har blivit betydligt mindre av det sämre alternativet.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Poet

2010-04-09 21:55
Jag forstar din poang, absolut. Nu roker jag sjalv, till och fran, sa jag vet hur det ar att ha ett ohalsosamt behov. Jag forsokte ocksa med snus ett tag, men det slutade med att jag snusade och rokte, at the same time. Da forsvann hela poangen. Om man nu ska ersatta ett beroende med ett annat, far det val bli en hel overgang an man kor "Best of worlds"-grejen.

For att ocksa inte namna, att man far ju mer nikotin i sig, sa till slut blir det val svarare att gora sitt kvitt nagot av det.
Moderator

2010-04-09 22:45
For att ocksa inte namna, att man far ju mer nikotin i sig, sa till slut blir det val svarare att gora sitt kvitt nagot av det.
Helt klart en poäng. Jag har aldrig försökt sluta snusa, men jag kan tänka mig att det är jävligt svårt med tanke på den större mängd nikotin man får i sig.

2010-04-10 01:24
Att sluta snusa kan vara rätt jävligt, men bara i ett par dagar. Den stora svårigheten ligger i att inte börja igen. Själv slutade jag i julas och gick över till milt piprökande, resultatet blev givetvis att jag nu bommar cigaretter så fort jag erbjuds och ja, även snus. Det jag däremot har klarat är att inte köpa tobak men det är bara för att jag fick ett halvkilo piptobak av en amerikansk vän.

Samma vän hade också med sig en dosa Camel-snus från USA till mig just efter att jag hade "slutat" och den smakade kuk, piggelin och mint så det var ingen fallback där, snarare fungerade det som extra motivation. Men när jag slutar vara apfattig student så ska gbg-lösstocken in i kylskåpet igen.
mera msz!
Poet

2010-04-10 05:16
...resultatet blev givetvis att jag nu bommar cigaretter så fort jag erbjuds och ja, även snus.

Mitt problem dar ocksa, nar jag "slutar" roka, sa blir det att jag ser framemot festrokande och nar nagon erbjuder en cigg. Vilket i mina ogon inte gor mig till nagon mindre rokare.

2010-04-10 15:27
Haha, vilket efterblivet klipp när man tänker efter.

"Han snusar NÄR han tränar""
"Han snusade under våran intervju""
"Han kan snusa när han springer!"

Big lol.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-04-10 18:59
Justin var ju tvärskön!

2010-04-10 20:49
Tycker den var intressant.
@Dieallot Tyckte också det lätt konstigt. Men det är en rätt ny grej i usa kanske..

Tycker dom borde börja med att uttala det rätt.. Snoooze?Snooose?

2010-04-13 14:39
Trist att de inte visade en enda lössnus i reportaget.
Intressepenisen hårdnar!