I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Blogg] 365 saker du kan göra

Övrigt - Webbsidor

   

2010-03-23 08:01

[Blogg] 365 saker du kan göra

Brukar aldrig hänga på det här forumet, men känner att det är läge att tipsa om denna hemsida nu.. hittar ingenting om det när jag söker i alla fall.

Navid Modiri, som ni kanske känner igen som fd. programledare för SVT:s Filmkrönikan eller som ledsångare i bandet Navid Modiri & Gudarna, satt framför teven en kväll och insåg att han hade tröttnat på den person han blivit. En person som bara satt framför teven och aldrig gjorde någonting, aldrig aktiverade sig själv.

Därför startade han den 1 januari 2009 bloggen 365 saker du kan göra, där han varje dag sedan dess presenterat en sak du kan göra. Det kan handla om att ge blod, skicka ett brev till en främling, peppa med postit-lappar runt om i din stad eller skriva ett brev till dig själv om 10 år. Bara göra något!

Sedan dess har det startats 365-bloggar i en mängd städer runt om i Sverige, men även temabloggar som filmer, böcker, ord, citat...

Jag har insett vilken trist människa jag var innan... inte meningen att göra det här till värsta "det här förändrade mitt liv-tråden", men det har förändrat en hel del hos mig i alla fall.

Finns det någon 365-blogg som inte är startad än? Finns det inte 365 i din stad ännu?
Sätt igång!

(Inlägget ändrat av friktion 2010-03-23 12:39:25)

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com