I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Regler för forumet Webbsidor

Övrigt - Webbsidor

   
Admin

2010-03-12 20:49

Regler för forumet Webbsidor

1 - Ange länktyp / skriv en tydlig rubrik
För att det ska bli enklare att direkt se vad det är för något som du länkar så måste du i rubriken ange vad det är för något du länkar, eller vill ha länkat. Om du inte har en tydlig rubrik kommer tråden slängas.

Exempel på hur rubriker bör se ut:
- Kille halkar på bananskal
- Var finns filmen med killen som halkar på ett bananskal?
- Vad tycks om min sida om killar som halkar på bananskal?
- Dokusåpakändis halkar på bananskal.
- Hjälp killen undvika bananskalet
- Bananskalsbilden

2 - Jag hittar inte en sida, får jag requesta / fråga efter den?
Svar: Ja, men bara om du inte har hittat länken på whoa, och om det inte är allt för lätt att hitta sidan via någon söktjänst, såsom google.se eller något liknande. För att den ska vara giltig, så måste du skriva i rubriken " Vad du söker"

3 - Jag vill länka till en nyhetssida såsom Aftonbladet.se, Expressen.se och liknanade. Vart gör jag det?
Svar: Dessa lägger du i Blandat.

4 - Lägg inte upp skrämselfilmer / -bilder
Filmklipp, animationer eller bilder som ser helt normala ut från början men där det sedan kommer ett monster upp i rutan tillsammans med ett högt ljud är störande för de flesta och eftersom många även har klagat då såna lagts upp så är de inte längre tillåtna.

Även de allmänna reglerna för Whoa gäller i det här forumet, dessa går att läsa här.