Den har ju plog grejer där framme, så helt omöjligt är det ju ändå inte.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Producent
2010-02-24 17:11
Nej det är inte en plog ^^ såna där sitter på mååååååååååånga tåg.
Nja, jag chansar på plog :>
Men då.
Producent
2010-02-24 20:04
du ser inte fartskillnaden på första och andra videon ?:>
Problemet i sverige ligger ju i att växlarna fryser dock, tror inte ett super mega plogtåg löser det. Såg ett reportage på nyheterna häromdagen om tågförseningarna. Alla på banverket är ju ute och hackar loss is från växlarna, och då menar jag alla. Rätt intressant faktiskt, man klagar heeela tiden, medans de jobbar 24 timmar om dygnet haha.
hade dom inte spenderat miljoner på klottersanering och nya spärrar hela tiden så kunde dom placerat några miljoner på nya växlar och dylikt.
((MAAD))
davve_d P24 Jo men då kan man ju lika gärna säga att om folk hade betalat för sig, och gett fan i att klottra hade dom sluppit spendera pengar på att motarbeta det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha precis. Hade folk inte klottrat så kanske vi hade haft våra växlar nu :)
Med andra ord...Det är klottrarnas och plankarnas fel att tågen är inställda!, Inte banverkets:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2010-02-25 17:28
Säger som Ken Ring "Allt går runt i en fet stor cirkel"...
Vikktorius : Problemet ligger i att det ar en kapitalistisk metod man bedriver gallandes idiotin kring vaxlarna. Det ar sno, det ar minusgrader, det ar vinter. Det hander varje ar. Inte sa att det ar nagot fenomen som intraffar en gang varje arhundrade. Det kostar SJ mindre att stalla in tagen, ha folk ute och hacka loss is. An att byta ut vaxlarna, och darmed behova stalla in vissa rutter pa obestamd tills de installerat vaxlarna, testat de osv.
At the gates of Eternity...
Det kostar säkert mindre för SJ att ha folk ute det är dock inte deras jobb utan det är banverket som underhåller och sköter spåren.
Forumssignatur...<br>
Men gud, sl och sj fattar typ inte att det händer varenda jävla år och att vi bor i sverige där det är fucking minusgrader 10 månader om året. det är knappast klottrare och plankare som fuckat upp.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Det är väl till stor del Bombardiers fel som inte kan leverera tåg som klarar minusgrader utan att frysa sönder.. Linjen här hemma köpte in 2 reginor för några år sen, ett med björn skifs namn och ett med gunde svans. Björn ringde och ville ha sitt namn borttaget för att tågen inte gick när det var -10, dom frös sönder helt enkelt. Suger röv. Och som någon sa, tänk på alla stackars banarbetare som sitter ute i växlarna och hackar is hela arbetsdagen, i snö upp till knäna.. =/ Sjukt att det inte fungerar bättre i ett såpass rikt land som sverige ändå. Hur dyrt hade dte varit att plogat linjen direkt efter tungt snöfall, samt krävt fungerande tåg av Bombardier?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Toastare
2010-02-26 01:06
Nu ska jag vara tråkig.. för jag pluggar till lokförare och ni kommer med massa felaktig fakta. 1. Banverket har hand om spåren i Sverige. SJ kör tåg, dock är de statligt ägda. Men de har INTE hand om spåren. 2. Klottersanering har INTE med spåren att göra. Alltså, det är inte Banverket som får bekosta klottersanering. Och det är Banverket som sköter spåren. 3. Tåget i videon har plog, många svenska tåg har också plog. Men som någon skrev, det avhjälper inte felet i växlarna. 4. Det finns redan nu växelvärme. Dvs. den smälter bort snön, men nu är det för mycket is i växlarna och tågen släpper ny is hela tiden. Så den hinner inte smälta. 5. De flesta tåg funkar faktiskt, utan det är just växelfel. Även om t.ex x2000 tågen har gått sönder hela tiden under året. 6. Banverket har som sagt folk ute. Som nu har de använt sig av en sugmaskin runt sthlm central som sugit rent växlarna. Folk pratar om att man ska ta hjälp av militärer för att röja snö på spåren. För att vistas i spår krävs utbildning. När det är snö hörs inte tågen och ett liv är ett liv för mycket för att få bort lite snö. Sen kan man ju tycka att mer personal skulle utbildas. 7. Det "extrema" är att det ligger snö i hela landet. Dvs. det kommer bara tåg med is på sig in till stockholm central, alla tåg släpper ifrån sig is. Annars brukar tåg söder ifrån vara isfria och då hinner man ikapp med att rensa växlarna. 8. Ha i åtanke att t.ex ett X2000 tåg som gått från säg göteborg till stockholm kan ha så mycket som 30 ton is på sig. Sen ska man inte acceptera dålig information och dåliga tåg för övrigt. Men man kan i alla fall ha lite mer förståelse.. om man förstår hur det hela faktiskt funkar. Nu ska jag inte skriva mer, för jag känner att jag låter för torr och byråkratisk. ;)
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F30 Jävla glassjobb! dricka kaffe och låta atc:n köra.. xD (hur länge har du pluggat och vart pluggar du?) Har du någon koll på vilka som bygger tågen åt bolag i kanada osv? dom har ju inte alls samma problem i varken växlar eller med tåg, om tågen släpper minre is blir ju växlarna bättre per automatik. så jag anser ändå att det i grund och botten ligger hos bombardier. Sen behövs det ju mer folk, och utbildningen för att vara på spår är inte lång, så det kan ju vara värt.. Oacceptabel situation none the less..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Bounty : Med risk for att lata som en grinig gubbe, men jag hade ett distansforhallande i ca ett ar med en brutta som bodde i Skovde (jag bodde i Malmo da), och varenda manad nar jag skulle dit, sa var tagen ALDRIG i tid. Oavsett arstid. What's the deal?
At the gates of Eternity...
Toastare
2010-02-26 09:19
Simba, haha min lärare utbildar inga ATC-körare! Men glassigt är det och bra betalt! :) Jag läser i Huddinge på KY-utbildningen där, bara läst i 4 veckor.. så jag är ny (men har lärt mig sjukt mycket) Blev av med tågkörar-oskulden igår och fick köra Arlanda Express fram och tillbaka till Arlanda i 200km/h :D Och jag håller med dig, att tågen borde vara byggda för ett hårt vinterväder. Och de borde kanske kolla på andra tillverkningsländer än Frankrike. Sen får vi tänka på att våra spår inte är byggda för vissa snabbtåg som finns på andra platser och nya tågmodeller skulle innebära nya banor. Tror det är general motors eller general electric som står för de flesta loken i canada/usa. BC99, jag jobbar inte på SJs kundtjänst ;) Nej men som jag skrev, X2000 tågen går ju sönder en hel del. Och sen kan det bero på massa saker som signalfel, olyckor med andra tåg osv. Sen är det en hel lektion i att förklara hur tågtrafiken fungerar i Sverige med att vi pga av säkerhetsskäl (vilket är bra) bara tillåter ett tåg på en sk säkrad sträcka (mellan, för er, t.ex två stationer) Och att tillägga är att på Stockholm central så har man minuttrafik. Det innebär att ett enda litet stopp på över 1 minut kan orsaka förseningar för flera tåg. Det är så tät trafik där från morgonrusningen vid ca 07 och framåt att man inte kan "stoppa in" ett tåg förrän vid 16.30-17.00. jag skulle inte skriva mer! :)
Toastare
2010-02-26 09:25
Och framförallt... som jag helt glömt bort!! Tågen i USA/Kanada.. och så även i youtube-filmerna är DIESEL-LOK. Vi har några sådana i Sverige (T44 lok som kör gods på några ställen) och det är både dåligt ur miljösynpunkt och dyrt. Våra tåg i Sverige kör mycket sparsamt och den mesta delen ström som tågen använder går tillbaka in i ledningen igen.
det är klottrarnas fel att det är så mycket snö ;(
Toastare
2010-02-26 16:50
ja, det är det däremot.. de bär skulden för klimathotet. Inte de stackars fisande kossorna..
Senaste nytt - missnöjda kunder på väg till SJ:s huvudkontor:
Intressepenisen hårdnar!
Toastare
2010-02-26 22:15
Fast en verkar glad, han som vinkar.. kanske bara glad att tåget kom.
Toastare
2010-02-26 22:15
Eller är det ett desperat försök att få tag i elledningen ovan och avsluta sitt lidande.
Jag tror han missat sin hållplats, men ingen lyssnar.
Intressepenisen hårdnar!
hahahaa jag tror på sistnämnda
work some magic
hahahaha, tåget i första videon ser ut som någon slags domedagsmaskin från bibeln. den bara brölar och tjuter och allt i dess väg förgörs. skit flyger åt alla håll och kanter.
:D
Zug på den du , som tyskarna brukade säga.
Intressepenisen hårdnar!
nä det är sj´s fel om klimatet också. med rädsla för att inte komma fram så kör jag nästan bara bil när jag egentligen borde åka tåg, typ gbg-sthlm som är min vanliga rutt, och den minsann spyr ut koldioxid så det står härliga till. tåget är inte det miljövänliga alternativet till transport utan tvärtom:) det är satans påfund och en del av oljebolagens konspiration för att tjäna stålars jag lovar det var en som sa det till mig
http://www.kommandot.se/wp/
Toastare
2010-03-01 01:58
Zug på den du hahaha bperb, har du inte läst det på nätet så är det inte sant!
bountyboo jo men alltså det skulle tydligen finnas en youtube-film om det hela men den blev bortplockad för att den avslöjade sanningen och vahettere det är rockefeller som ligger bakom dåliga tågväxlar och sådär
Toastare
2010-03-01 13:48
bperb, shit asså... har du förresten sett att om man stirrar tillräckligt länge på SJs logga, tills man ser dubbelt, så kan man se djävulen i den!! En slump??!!
skoja inte... man ser så fort man börjar kolla lite extra
Tycker ni går lite för långt nu, det räcker med att SJ faktiskt är ett aktiebolag och således börsnoterat som:SJ AB Damn you, Illuminati!
Intressepenisen hårdnar!
Toastare
2010-03-02 13:09
bperb, jag stirrade som fan och till sist såg jag det.. jag har i och för sig lite problem att se sånna där 3D-bilder också. wasteapa01, där är du nått på spåret. .
hemkommen från norrköping. Problemen är för mycket snö på spåren då det finns urspårningsrisk. Växlar ur kontroll, inte bara att skotta fram dom å tuta. Dom måste gå i kontroll, det finns växelvärme men dom håller bara till en viss gräns. Spärspärrar som inte går i kontroll. SJ kan inte göra så mycket, SJ underhåller inga spår, dom betalar och kör. men dom som får klagomålen!
www.samyprod.com
Samy05: goddag, yxskaft!
Intressepenisen hårdnar!