I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Min hemsida

Övrigt - Webbsidor

2010-01-05 17:47

[Hemsida] Min hemsida

Länk till http://www.markulin.tk/

Precis som titeln sa: min hemsida för min musik och en gästbok där man kan tycka till... designat den själv... peace

(Inlägget ändrat av mellanöl 2010-01-13 17:22:36)

Visdoms ord från Markulin:
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-05 21:45
Spelningar:
Vårgårda 20/3 08 (Utförd)
Vårgårda 24/11 09 (Inställd)

Det går bra nu, kompis det går det bra nu.

Jag tycker att du ska ändra teckensnitt, köra samma teckensnitt överallt och lägga ner det där med blå och röd text. Dessutom skulle det hjälpa om inte texten i lyrik hade samma färg som bakgrunden.

Lyssnade snabbt på nån låt, det var faktiskt över förväntan.

Lycka till!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-01-05 23:22
aa fan, hade glömt att dedär med textfärgen ändrades med flytten över servern. ska inte vara blått , ska vara helt andra färger på lyrik sektionen också hur märkte du ens att texten var där btw?:/

ska se om ja kan fixa de men tack för kommentaren och att du diggar mina toner!
Varför skulle jag dela med mig av min visdom när jag vet att du ändå inte förstår?

2010-01-05 23:27
Jag markerade texten i lyrik så gick den att läsa.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-01-06 00:20
aha ok

2010-01-06 01:20
på tal om mina spelningar så blir de inga av på ett tag, känner att ja inte vill köra nlive som de e just nu...
de va därför den ena ställdes in, ja ville inte göra den

2010-01-06 01:20
på tal om mina spelningar så blir de inga av på ett tag, känner att ja inte vill köra nlive som de e just nu...

2010-01-06 09:31
Candide:

Spelningar:
Vårgårda 20/3 08 (Utförd)
Vårgårda 24/11 09 (Inställd)

Det går bra nu, kompis det går det bra nu.

Hahahahaha........... ;D
BAHA!

2010-01-06 11:09
XD hehe

2010-01-08 00:34
fixat typsnittet nu , bättre? lyrik sektionen ska vara fixat också
Redaktionen

2010-01-08 16:44
din sida verkar vara uppbyggd av frames?

du borde läsa den här guiden. http://utvecklaren.grubblar.nu...

Väldigt basic CSS och HTML..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2010-01-08 17:01
Ja kan göra bättre men det är lätt att hålla i ording på detta viset

2010-01-08 17:21
Ja kan göra bättre men det är lätt att hålla i ording på detta viset

Dock blir ju sidan snabbare då besökarna slipper ladda flera olika "sidor". Css är sjukt bekvämt.

Sidan var helt okey annars.

Redaktionen

2010-01-08 17:26
fast det känns väldigt inte okej. :)

följer man inte standard så blir det mest pankaka. Vill bara tipsa. Jag körde inte enligt webstandarden tills för nån månad sen. Dock visste jag att jag var tvungen. Fast först nu tog jag tid att lära mig det. Det är värt det!

Inte okej.
http://www.bagarnproductions.se/

Okej.
http://www.danielmeyer.se/

2010-01-08 17:30
Vem var inlägget riktat mot :P ?

2010-01-08 17:46
sant men vaddå menar ni att min design inte ser bra ut?
speak the truth för ja vill ha en snygg design till sidan
Redaktionen

2010-01-08 18:12
vadå?
hehe.. hade inte sett dit.. :)

markulinen P18
Njae. Det blir ju inte perfekt från början.

Kritik på designen.
1. Rutan med innehållet är väldigt liten. Man måste scrolla även fast det finns plats neråt. Den känns anpassad för 800x600 upplösning.
Kika här. "Tanken" är väl att hemsidor borde anpassas till 1024x768(?). Såg iofs nu att den va helt okej anpassad för 1024x768. Men innhållsrutan är väldigt liten.

2. Menyfonten är inte alls snygg. Och inte heller den blurade "stroken" utanför menytexten.

3. Mörk. Den är väldigt mörk. Dock är väl det lite smaksak.

4. Rullande text gillas inte. :)

Alla kanske inte tycker som jag. Men nu vet du vad jag tycker iaf. Kolla andras design och inspireras. Börja om på en ny sida från scratch. Då fastnar man förhoppningsvis inte i samma upplägg på sidan hela tiden.

Men det du måste göra är att lära dig koda enligt webstandarden. Do the CSS dance. :)
Producent

2010-01-08 18:25
Jag tycker sidan är rätt ful.. vet inte varför, är en sån sida som alla "nya rappare" har.

varför är det så att alla som gör musik måste skaffa en hemsida, där knappt något finns?!

2010-01-08 18:35
Aight, jag ska försöka fixa en snyggare design men denna får duga tills vidare... trodde endå att den var hyfsad iom att jag fick mvg på denna sidans design i webbdesign kursen, men aj antar att dom inte riktigt kan sin sak va gäller snygga designer...

2010-01-08 18:46
vet inte om du syftade på att jag är en "ny rappare" , det kändes så på ditt inlägg men jag kan ha fel. Jag har iallafall hållt på i 3 år snart så ny är jag inte...
Producent

2010-01-08 18:53
nej det menade jag inte, utan om du läser om tror jag faktiskt du kommer koppla meningen rätt :)

2010-01-10 23:19
true

2010-01-13 14:45
Tycker ni om hemsidan nu? uppdaterat den (kan ta ett tag för sidan att visa uppdateringen dock)

2010-01-13 16:13
WWW.MARKULIN.TK

En länk som går direkt till den nya versionen av sidan

2010-01-14 06:48
den dödar ögonen rätt rejält... färgkombination, grafiska delarna, fonten.... funkar inte för mig.. kan vara för att man själv meckat sen 98 =).. försök att skapa en design som når ut till fler användare.. färg kombination som är vänligare och mjukare övergångar. din sida liknar sent 90-tal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-14 08:41
aight, men den får duga tills vidare iallafall.

2010-01-20 10:52
Nu borde alla vara nöjda med sidan

2010-01-20 19:32
alltså bara jag som stör mig? under "bio" att skriva om sig själv som 3:e person och sen om man jämnför med texten på startsidan.. personlighetsklyvning? fattar inte.. :S

Jag vart bara glad, kändes lite 90-tal över precis som lyckohjulet på 3:an just nu.. ^^,
-- Mellanslagsanvändare --

2010-01-21 14:42
haha, 90tal är den enda kommentaren jag fått på sidan, den ser allt annat än 90-tal ut nu.

Dalish som gjort grundkode, en polare till mig som skrev bio sektionen

2010-01-21 15:24
Varför slantar du inte någon webbdesigner att göra en snygg sida istället?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-21 15:36
Det kostar onödiga pengar när man lika gärna kan göra en sajt själv gratis. inte en krona. sidan kostade: NOLL KRONOR OCH NOLL ÖREN.

Hade kanske gjort de om jag haft parras, men icke.

2010-01-21 15:39
handlar ju inte om att vara "flashigare". Skulle nog vilja se den lite mer clean, för den ser faktiskt väldigt 90-tal ut.

2010-01-21 16:24
omöjligt att det ser 90-tal ut, vad jag vet så fanns inte CSS kodning p 90-talet.

Länka till en sajt som ser "clean ut" haha, vill gärna se din definition på ordet.
Skivsamlare

2010-01-21 16:38

Me du bor i vårgårda, det finns typ 3 uteställen, varav ett är ett hotell och ett är ett torg. Ta alla spelningar du får!:P

Och att gå till stan kallas i vårgårda att "gå fram" :( var gick det fel liksom? :/
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-01-21 17:01
lol, har du ens vart i Vårgårda?

Nej live e inte min grej känns det som just nu, kanske senare, vem vet.

2010-01-21 17:27
omöjligt att det ser 90-tal ut, vad jag vet så fanns inte CSS kodning p 90-talet.

Det är möjligt att CSS inte fanns på 90-talet.
Men den där hemsidan ser ut att vara byggt 100% i html (utan css alltså)

Du använder fel font och rätt konstiga färger, enligt mig.
Om jag vore du skulle jag använda verdana 10px som font

sen att du inte använder en bild som bakgrund på menyn gör det hela också fulare.
använd nåt snyggare:
t.ex:
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2010-01-21 18:11
Har inte kommit så långt än haha
Skivsamlare

2010-01-21 20:34
lol, har du ens vart i Vårgårda?

ja, 20tal ggr, min syster bor där ;)

2010-01-21 21:50
Vem e din syrra då? borde känna henne i och med att alla känner alla i vårgårda.
Skivsamlare

2010-01-21 22:03
Tror inte du hänger i samma umgängeskrets som henne då hon är 33 bast hehe. Nog med OT nu ;)

2010-01-21 22:21
aight. något mer jag borde tänka på angående sidan?

2010-01-26 22:49
Nudå?

2010-01-27 01:49
Ok konkreta tips till dig:

- Bakgrunds-texturen är väldigt 90tal. Fixa nått stilrenare eller låt det vara en enkel färg.

- Fixa bättre banner/logga

- Ta bort "Välkomna in till min hemsida!!!"

- Öka sido-marginalen på texten

- Minska sido-marginalen runt knapparna

- Varför står det nyheter över knapparna

- På biografi har menyn halkat ned och blir i princip osynlig

Lycka till

2010-01-27 07:39
Din polare realtalk hade en shysst hemsida!
Jämför den med din, så ser ju din sjukt 90-tal ut.

2010-01-30 13:31
Nu är det vissrligen en free template, men sidan måste väl se ok ut nu eller?
sidan bygger på flash, om ni inte har det kommer ni inte se nått på sidan.

2010-01-30 16:06
Ingen?

2010-01-31 12:47
Någon?

2010-02-01 12:42
Ingen som vågar droppa någon mer kommentar?

2010-02-01 14:24
Varför ska du ha kritik på en hemsida som du inte gjort ett skit på? Möjligtvis lyckats skriva in all information rätt (grattis!) men förutom det står du inte för någonting.

En extern musikspelare kan en femåring med downssyndrom lyckas knopa in. Sluta ta creds för något arbete du inte ens varit i närheten av..

2010-02-01 15:06
Haha, ni är fan rubbade i skallen. jag abra undrar om ni tycker den är snygg?

2010-02-01 15:07
Jag har redan sagt att det är en free template, finns till och med länk till sidan som jag tagit templaten ifrån