I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webb] FRIA DENNIS! - www.FriaDennis.se

Övrigt - Webbsidor

2009-12-19 20:14

[Webb] FRIA DENNIS! - www.FriaDennis.se

Hejsan!

Det är så att jag just nu sköter en blogg för att bevisa för omvärlden hur illa Sverige's rättssystem fungerar. Detta är helt absurt detta som hänt min familj och framför allt min lillebror. Det är så att min lillebror under 1 månad blev anmäld för 3 våldtäkter, alla dessa flickor var kompisar sedan tidigare. Men vände sig alla emot min 15 åriga lillebror och nu sitter han inspärrad på en ungdomsanstalt utan för Uppsala.

Folk tycker att jag är väldigt partisk i min blogg. Visst jag är partisk, men jag ljuger inte. Allt det jag tar upp på bloggen är verkligen sant. Just nu tar jag upp missade bevis och felaktiga ageranden från domare, stat, advokater och dylikt. Jag tänker inte snacka för mycket här utan ni får läsa själva så får ni själva skaffa er en uppfattning. Men läs igenom innan ni bestämmer er för vad ni tycker. www.FriaDennis.se

MVH
Alexander "Wizdom" Häggström
www.FriaDennis.se

(Inlägget ändrat av friktion 2009-12-20 15:40:50)

(Inlägget ändrat av Mabande 2010-03-24 23:05:35 som la till nedanstående:
Eftersom denna händelse uppmärksammats i SVT:s Uppdrag Granskning lägger vi in information om detta.

14-åriga Linnea våldtogs på en skoltoalett. Men när hon anmälde övergreppet förlorade hon sina kompisar och vuxenvärlden vände henne ryggen. På nätet och i det lilla samhället smutskastas Linnea samtidigt som den våldtäktsdömde hyllas.
Och kampanjen fortsätter - trots att killen dömts för ännu en våldtäkt.

Programmet finns att se på SVT Play och nedladdningsbart som podd-TV.)

www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-12-19 21:06
Om du vill ha någon support får du lägga upp domarna så man själv får läsa. Man blir inte dömd bara för att man blivit beskylld för att ha våldtagit någon. Flickorna måste varit väldigt skickliga och er advokat väldigt dålig i rätten.

2009-12-19 21:17
True. Om du vill att vi andra ska leka domare så vill i alla fall jag veta båda berättelserna. No offense men varför ska jag tro på dig..?
Nu läste jag inte bloggen men föregående talare läste den nog och där fanns väl bara din version. Är det enligt din version så är det ju bara fucked up!
 Malmö FF!

2009-12-19 21:21
Jag skrev som sagt i det huvudinlägget att det kan verka ganska skrivet partiskt från min sida. Men jag kommer att lägga upp domarna på bloggen så fort som möjligt :)
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap

2009-12-20 01:22
Tycker det låter ganska stört av myndigheterna. Däremot håller jag med om att domarna bör läggas upp innan jag drar några egna slutsatser.

2009-12-20 12:49
Samtidigt är det ett känt faktum att ungefär hälften av alla påstådda våldtäkter verklligen är det.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-12-20 13:48
Jo men har det inte då handlat om att man haft sex och sedan ångrat det efteråt? Nu är det (vad jag förstår) ett samlag som inte ens ägt rum. Det som är så skumt att man då kan dömas "bortom rimliga tvivel" när det är anklagarna som måste bevisa att våldtäkt skett, inte tvärtom.

2009-12-20 15:39
springsten: uppenbarligen är det inte ett känt faktum. vad är det exakt du menar? att ungefär hälften av alla våldtäkter som anmäls är grundlösa anklagelser? var har du fått det ifrån?

2009-12-20 16:18
jag har läst igenom alla inlägg men förstår fortfarande inte till 100%
Har ett fall lagts ner? Om ja, anmäl henne för förtal och såna där grejer, om hon ljugit och anmält din bror så ska hon få betala för det.
Kan även skrämma de andra tjejerna.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-12-20 18:39
socials: okej, det var tomma anklagelser från mitt håll men vi kan hålla med om att kvinnor är mindre värda än män?
Toastare

2009-12-22 19:07
Han är ju dessutom dömd av en oberoende domstol, som oftare friar än fäller i våldtäktsmål.

springsten, lugn nu..
Jag skyller allt på Emma!

2009-12-22 19:50
Äsch, jag är inte seriös. Jag är heller inte helt säker på att detta är seriöst, innan jag ser något som styrker att det är på riktigt tar jag det hela som ett skämt.

(Ni kommer väl ihåg lonelygirl15?)
Skivsamlare

2009-12-24 14:06
jag gör inte det, do tell!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2009-12-24 15:53
Klart han är skyldig. Tror inte domstolar dömer i ett sådant mål utan att vara säkra. Inse att din bror är våldtäcksman och gå vidare. Ibland är sanningen hård, men det gör inte att den är mindre sanning. Mina tankar går till tjejerna som blivit våldtagna.

2009-12-24 20:37
Alla fall man hört om våldtäktsmän som INTE blivit fällda så har jag svårt att tro att din bror är oskyldig.

2009-12-24 20:39
INOK P20: Lonelygirl15 var en videobloggande tjej som blev väldigt känd, sen kom det fram att allt var skådespel och iscensatt. Det var väldigt trovärdigt dock.

2009-12-24 21:50
Som det där att någon mamma som kunde varit avgörande vittne men att advokaten inte kallade upp henne.. Tss, låter inte så troligt, tror nog dom vet mer än du listar ut med alla missar osv:) Jag tror din bror är våldtäcktsman och du får leva med det, sen kan ju jag ha fel, i don't know (:
fuck you, and have a nice day

2009-12-25 14:06
Usch, våldtäksfall är otroligt svåra. Min kompis blev anmäld utav en tjej vars plan var att tjäna lite pengar.. Även fast hon förlorade efter våra vittnesmål osv så skapade det stor smärta hos den anmälda.

Hon överklagade och där står vi nu.. Även fast hon inte kommer vinna så skapar det problem med hans körkort och är psykiskt påfrestande.

Förstår inte vad tjejer som anmäler (säger inte att detta fall denna tråd måste vara oskyldigt) men att med avsikt för att eventuellt hämnas, tjäna pengar eller bara vara jävlig och få uppmärksamhet är rent djävulskt.. Dessutom ej respektfullt åt de som verkligen blivit utsatta för våldtäkt.

Toastare

2009-12-25 14:48
Vilken tjej anmäler "för att få lite pengar" ...finns säkert någon, men inte att det är SÅ vanligt. Det är ju en utdragen process, och jobbig..med rättegångar etc.

2009-12-25 16:01
Pallar inte läsa bloggen men jag antar att du var med din bror vid de här tidpunkterna när de påstådda våldtäkterna ägde rum eftersom du vet att han är oskyldig.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Producent

2009-12-25 22:49
tjejer e luriga...dom kan ljuga ihop vad som helst sen så tror alla på dom. Känner en tjej som jag träffade lite mindre i 1 år. Slutade att ha kontakt med henne i slutet av denna sommar. Gick kanske 2 veckor så fick jag höra att hon blivit våldtagen...Killen blev friad, hon gick till samma ställe o festade 1 vecka efter att hon blivit våldtagen ( samma ställe som hon vart våldtagen på ) i mina öran låter det inte riktigt friskt gjort.
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-12-26 17:09
tjejer e luriga...dom kan ljuga ihop vad som helst sen så tror alla på dom. Känner en tjej som jag träffade lite mindre i 1 år. Slutade att ha kontakt med henne i slutet av denna sommar. Gick kanske 2 veckor så fick jag höra att hon blivit våldtagen...Killen blev friad, hon gick till samma ställe o festade 1 vecka efter att hon blivit våldtagen ( samma ställe som hon vart våldtagen på ) i mina öran låter det inte riktigt friskt gjort.

Dom allra flesta våldtäkter anmäls aldrig. Av dom som anmäls så leder väldigt få till fällande domar.
Det är en myt att det skulle vara vanligt att kvinnor anmäler män falskeligen för att tjäna pengar/hämnas någon oförätt.
Det finns dessutom en massa konstiga idéer om att kvinnor ska bete sig på ett speciellt sätt efter att ha blivit våldtagna (för att det ska räknas som att det var sant eller en "riktig" våldtäkt). Människor hanterar kriser olika.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-27 00:35
Måste tyvär hålla med dom andra om att det verkar som om din bror är skyldig. Du gapar efter grässtrån och dina så kallade "bevis" för att han är skyldig är väldigt långsökta. Ta istället upp bevisen som fällde honom så blir det genast mycket mer övertygande. Men hittills verkar det som att din bror inte dansar...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-27 12:21
Det handlar ju inte bara om motbevis, han tar ju även de "bevis" polisen har använt för att fälla honom, som DNA-träffen på grad +1.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-27 13:39
bara jag som tycker det luktar troll?
hejja

2009-12-27 14:11
BountyBoo F29

Jag tror att det är ganska vanligt, tyvärr. Har också en bekant som blev anmäld för våldtäkt. När hon insåg att det inte var så enkelt drog hon tillbaka allting och påstog att hennes pojkvän hade hittat på allt.

2009-12-27 15:47
Shante P22
Nej

2009-12-27 18:58
Har också en kompis som blev anmäld för våldtäkt, tjejen hade också som plan att tjäna lite cash, min kompis blev först dömd till ganska stort skadestånd och ett längre straff på ungdomsanstalt trots att tjejen hade ändrat historia osv 10 ggr i rätten. Advokaten hade pissat ner åklagare och "vittnets" advokat, men blev ändå dömd. Krävdes en överklagan och då blev han helt friad från allt.

lifeforms
Måste säga emot dig när du säger att det är en myt att tjejer ofta anmäler killar för våldtäkter för att tjäna cash. Det är något som händer ofta, sen är det väldigt svårt att urskilja de falska fallen från dem riktiga.

Just i detta fall är det lätt att snacka skit om Wizom och hans bror, men jag tror att hans bror lider otroligt mycket av att det är 3st tjejer som gått ihop mot honom.

2009-12-27 19:10
bara jag som tycker det luktar troll?

Jävligt lyckat troll isåfall, eftersom han har lyckats skrapa ihop 2400 medlemmar till sin "Fria Dennis"-grupp och tydligen lurat ihop en Länk till http://artikel i tidningen... -.-

Bara på whoa säger jag...

2009-12-27 19:49
Läste lite i bloggen på ett par sidor och jag måste säga, med risk för att göra någon upprörd, att det verkligen är vinklat (fast vem förväntade sig annat?) och en del saker saknar trovärdighet whatsoever utan bättre back-up, dvs fakta.

Om man nu har anlitat en 'toppadvokat' från Silberskys undrar jag hur en sådan toppadvokat öht skulle kunna misslyckas med att få en fällande dom om nu bevisen verkligen är så ofullständiga som bloggen vill ge sken av.

Håller med andra ord med talare tidigare i tråden - langa upp domarna eller konkreta motbevis och vi kan diskutera fallet på en något seriösare nivå än att spekulera utifrån svammel.

Det är så att jag just nu sköter en blogg för att bevisa för omvärlden hur illa Sverige's rättssystem fungerar.

Din bror har trots allt fått en opartisk fri rättegång. Det är man inte garanterad överallt. Och om det nu faktiskt är så att din bror är fälld på felaktiga grunder så måste du ändå ha i beaktning att missar kan ske i alla läger. Det innebär inte per automatik att Sveriges rättsystem nödvändigtvis skulle vara sämre än andra länders. Vågar nog sticka ut hakan och påstå att trovärdigheten till Sveriges rättsystem är hyfsat hög, trots allt. Även om det säkerligen sker misstag både när det gäller friande och fällande. Det ursäktar dock inte de fall där man faktiskt fäller oskyldiga, det är givetvis kasst rentutsagt, men sett till helheten är det förmodligen relativt få sådana fall inom det Svenska rättsystemet.

Obs! Säger inte att din bror är skyldig eller ej. Jag ämnar hålla mig neutral tills man kan få ta del av dom(ar) och sen bilda sig en uppfattning.

2009-12-27 20:04
Av dom som anmäls så leder väldigt få till fällande domar.

Kan ju bero på att många är fakeanklagelser
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-12-27 23:26
tror du på det seriöst själv eller?

det känns liksom som att det är ett brott svårt att bevisa att det begåtts och i ett rättsäkert samhälle där man hellre friar än fäller är det väl knappast konstigt att det är en hög andel av alla fall anmälningar som inte leder till vare sig åtal eller en fällande dom.

Toastare

2009-12-28 13:20
Ja, väldigt många tjejer som vill tjäna pengar.. finns ju betydligt enklare sätt då. Tror långt ifrån alla falskanklagade killar är oskyldiga.

Sen när man anlitar "top advokater" så är man ju ofta skyldig. Hur många friande mål tror ni Silbersky själv har haft de senaste åren? Nej, de som anlitar honom gör det för att få förmildrade straff och hans uppgift i sig är ju att se till att straffet blir skäligt.

2009-12-28 13:47
ja.. jag känner då iaf till 2fall med falskanklagelser bara såhär, den ena friades pga att någon hade i smyg spelat in från knullet, eller iaf hur det lät förmodar jag, det var på fest nämligen.
Den andra var en kvinna som anmälde sitt ex för att förgripa sig på deras barn eftersom hon ville ha hela vårdnaden själv.

Det är dem två sexualbrottsfallen jag har kommit i kontakt med förutom vad som skrivs i media o så.
Hörde dessutom en polis på radion en gång som sa att massor av falskanklagelser om detta kommer in.

Alltså, jag försvarar ingen våldtäksman om ni nu vill få det till det, men det näst värsta efter att ha blivit våldtagen måste ju vara att bli oskyldigt dömd för det¨.
prinsen i hundkostym.

2009-12-28 14:45
Det paradox säger är faktiskt ganska vanligt: en falskanmälan görs, men dras tillbaka p.g.a. att anmälaren inser att det inte kommer hålla hela vägen.
Extremt få människor har så mycket is i magen att de kan hålla masken och sin historia på plats hela processen.

Likaså är det ganska vanligt att ingen anmälan görs eftersom offret tyvärr inser hur svårt och jobbigt det är att genomgå en rättsprocess.

Lite statistik:
Tolv av hundra sexualbrott anmäls d.v.s. allt från sexuellt ofredande till överfallsvåldtäkt (mörkertalet är alltså runt 88%)
Tretton av hundra anmälda våldtäkter går till domstol (87% av utredningarna läggs ner).
Två av hundra anmälda våldtäkter är falska (98% är riktiga våldtäktsanmälningar).

Av ovanstående kan man få ut att de som falskanmäler är en försvinnande liten del som gör skada för många helt enkelt p.g.a. att de orsakar att killar som paradox, psyko_slusk o.s.v. har "hört om en som falskanmälde och därför är det jättemånga som falskanmäler".

Två procent, gott folk. Två procent är vad som skapat er världsbild.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Promotor

2009-12-28 15:13
Läst hela bloggen.. du verkar veta vad du snackar om, men det känns som en hel del av berättelsen uteblivit, bland annat motpartens berättelse.. Men det jag reagera mest på är att det är grymt lågt av dig att försöka sprida din musik i bloggen som handlar om din bror! speciellt med tanke på att ingen "frihetsfredag"-låt har dykt upp än..

2009-12-28 15:24
Mabande

Jag misstror dig inte, jag vill inte verka alldeles för bombsäker i min teori heller, jag har inte mer kunskap än att dem två fall jag stött på har varit falska och lite av vad jag lyssnat på radion.
Men har du någon källa/länk till det där så man kan läsa mer ingående?

prinsen i hundkostym.

2009-12-28 15:49
psyko_slusk - P.g.a. att datorn hängde sig har jag inte kvar vilken den första källan var, men återfann siffran i en gammal SvD-artikel nu.

Tolv av hundra sexualbrott anmäls d.v.s. allt från sexuellt ofredande till överfallsvåldtäkt (mörkertalet är alltså runt 88%) -> Källa (i och för sig från 2003)
Tretton av hundra anmälda våldtäkter går till domstol (87% av utredningarna läggs ner). -> Källa (faktarutan)
Två av hundra anmälda våldtäkter är falska (98% är riktiga våldtäktsanmälningar). -> Källa (under första frågan)

10-4, over...

2009-12-28 15:50
(egentligen inte äkta källor, men artiklarna refererar till källor osm går att plöja) :)

10-4, over...
Skivsamlare

2009-12-28 17:00
Men det jag reagera mest på är att det är grymt lågt av dig att försöka sprida din musik i bloggen som handlar om din bror! speciellt med tanke på att ingen "frihetsfredag"-låt har dykt upp än..

Haha jag tänkte på det med. Vafan är det om liksom, "skaka ditt ass" tex, passande! Bort med låtarna tills du har ngn frihetsfredagslåt.

2009-12-28 22:38
Det är sjukt svårt att tro på det du (Wizdom) skriver när domen inte finns att tillgå.

2009-12-28 23:14

2009-12-29 02:50
Vilken soppa. men efter att ha läst domen så måste jag ju påpeka att det är rätt många saker som du har glömt att nämna vilket får din historia att verka mindre trovärdig. det är svårt att välja din sida eftersom man kan inte bli mer partisk än dig då du är hans bror. men jag hoppas att din historia är sann och att ni får upprättelse i så fall!
SUCK SHAFT

2009-12-29 02:58
Det är ju egentligen i princip två saker som har fått honom dömd.

• Tjejen låter trovärdig i hennes historia och hur hon gråter osv.
• Att Dennis skulle ha ljugit om att han varit i omklädningsrummet. Wizdom har dock hävdat (på en annan sida) att det fanns två omklädningsrum, varav Dennis skulle ha stått vid dörrkarmen till det rummet som våldtäkten inte skulle ha begåtts i.
Skivsamlare

2009-12-29 12:19
ett tipa; följ tråden på flashback med, mkt intressant skrivs där.

2009-12-29 13:42
Mabande:

Jag tror inte att det är jättevanligt. Jag tror dock att det är vanligare än vad somliga tror.

Moderator

2009-12-29 14:29
Nu när vi endå är inne på det där om falska våldtäkts anklagningar så har jag i mina yngre tonår hört massa små fjortisar som påstår sig blivit våldtagna, o då har det kommit fram förr eller senare att det bara var påhittat.
//TW

2009-12-30 20:40
springsten och shante; jävla sopor.

tror definitivt fler än 2% av våldtäktsanmälningarna är falska, oavsett vad DN skriver. de kan omöjligt veta att 98% av fallen har hänt, (i såna fall borde 98% vara fällande domar?). 2% kanske faller för trycket och erkänner att de faktiskt diktat upp historien..

men jag skulle säga att större än 2% av det kvinnliga släktet är psycho bitches :)

fem vittnen mot ett brukar sluta på det här sättet oavsett. två vänner till mig blev pistolhotade och rånade mitt på stan av ett ungdomsgäng. (de hade tidigare gått i samma skola och kunde pekas ut)
slutade med att rättegången lades ner för att det var 9 vittnen som sa att inget hade skett och endast 2 som sade att det hade skett.

hur som helst, om din bror är oskyldig hoppas jag han får upprättelse på ett eller annat sätt. om han är skyldig hoppas jag han dör i förtid, gärna smärtsamt.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-12-30 21:12
samt att det vid undersökning av munhåla och svalg inte
sågs några tecken på skador eller irritation, och att gynekologisk undersökning inte heller påvisat några skador.

??????? Fattar ej, brukar det inte vara mer eller mindre ett måste att man ska hitta skador vid den gynekologiska undersökningen?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2009-12-30 23:25
teambanan - Att ett brott har begåtts och anmäls och att det leder till en fällande dom är väldigt sällan sammanlänkade. Extremt naivt av dig att tro det. Framför allt när du tar upp exempel på ett fall där det inte skedde (dina rånade polare).

Att en våldtäktsanmälan görs innebär att en utredning sätter igång.
Utredningen konstaterar i de flesta fall att "brott kan ej styrkas", vilket oftast betyder att ord står mot ord, ingen teknisk bevisning finns och att offrets utsago inte har en exakt beskrivning av alla detaljer.
Av de som ändå hamnar i domstol resulterar dock en förkrossande majoritet i friande domar p.g.a. bl.a. sånt som att offren inte har en helt bombsäker historia och att den tekniska bevisningen är "svag". När det bedöms som att ord står mot ord brukar det leda till en friande dom.

I två procent av de anmälda fallen läggs dock utredningarna ner p.g.a. att det konstateras att de påstådda offren ljuger. Nån Newsmill-inlaga sa i och för sig att det var mellan fem och sju procent, men men.

* "de kan omöjligt veta att 98% av fallen har hänt"
- Hur vet du att dina två polare blev rånade? Det blev ju inte nån fällande dom. De kan ju lika gärna ha ljugit ihop hela historien eftersom de är "psycho bitches :)"...

10-4, over...

2009-12-31 13:28
prinsen i hundkostym.