I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Fotorobot?

Övrigt - Webbsidor

2009-12-07 01:41

[Video] Fotorobot?

Vart får man tag på en sådan här? förstår dock inte riktigt hur den funkar.
hur fasen får den korrekt exponering på typ flera hundra bilder

(Inlägget ändrat av Poker_face 2009-12-21 23:23:45)

2009-12-07 13:34
Det tog ju en kvart att ta alla bilderna, så exponeringen bör ju inte bli något problem då. Så länge det inte är sverigehöst och solen håller på att gå ner.

2009-12-07 23:28
detta borde man ju kunna göra "manuellt" med PSCS4 och mergea bilderna? Manfrottos gearhuvud borde underlätta.
SMÅLAND!
Groupie

2009-12-08 15:25
vilken är låten?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-12-08 16:48
är väl bara att köra, ställ exponeringen manuellt och braka loss bilderna. så mycket förändras inte ljuset såvida det inte är omväxlande sol och moln eller skymmning. du vill (antagligen) ha panoramahuvud på ditt stativ. förstår inte vad han menar med att zoomen är "oändlig" dock..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-08 16:50
Helt vanligt panorama :P? Går ju göra med vilken kamera som helst om man nuckar lite photoshop. Finns massor med guider på nätet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-08 18:50
"oändlig zoom" menar han väll med att samma bild är tagen med flera olika fokuslängder. Vet att det finns ett sätt att sätta samman flera sådana bilder så att bara de delar som är i fokus i varje bild väljs ut och sätts samman men jag vetifan hur.

SMÅLAND!

2009-12-21 11:18
jo klart man kan göra panorama som vanligt. men personligen har jag aldrig gjort det med mer än bilder i sidled. ska definitivt kolla på manfrottohuvudet.

vad bör man köra för optik. 50mm borde ju funka. även en 35mm.