fan skulle vara bättre om det skulle funka i safari också, då ja surfar en del från min iphone
Limp De kommer till Iphone inom snar framtid.
Skivsamlare
2009-12-06 22:19
jaa fixa safari! anväder bara safari som webläsare buhu :<
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Um, finns det nåt speciell skäl till att sajten bara stöder Firefox?
Im the motherflippin...
kul med ny satning inom sv. hiphop och fokus på battles men ... som webbutvecklare får sidan mig att må illa. Skulle sidan släppts för 10 år sen fine men what the hell de är snart 2010 när program som office o liknande går att köra som webbapps? Vart är designen? vart är streamde audio och video för battles o annat? En sida som släpps 2009 och är uppbyggd med tables(vart är semantiken?), ger mig rysningar. Gräsnittet är för ihoptryckt, större fonts mer utrymmer så saker o ting blir lättlästa. Sidan saknar även information om hur och varför ni använder cookies(även sessions) vilket enligt lag krävs. Upp med information och länkar om hur man med gratisprogram kan spela in audio o videos för att sedan låta användarna laddda upp dem så att besökarna sedan kan streama dessa var något jag förväntade mig när man läste all hype. Som sagt, satsningen är skit bra men när man jobbar inom webbutveckling o vet vilka möjligheter som finns så känns de hitils lite misslyckat. Hjälper er gärna att få till en sida som uppfyller kraven för en site som är släppt på 2000-talet :) just gimmi a hola!
efter lite sökning på nätet så kan ni faktiskt ta det steget längre o låta besökarna spela in sina battles direkt via sidan för att sedan spara filen på er server för streaming, läs mer på http://www.getmicrophone.com/ detta gör de orotligt enkelt för battlare att spela in sina battles o få de som audio. Tillsammans med AIR, Flash och Java kan ni också spela in ljudkortets output vilkket gör att battlarna även kan slänga på ett beat o så de inte bara blir acapella. Som sagt möjligheterna finns!
Qweety är mys! :)
ööööööööööööööh
sidan är nice å så. men varför har ni "Sex & Samlevnad"? fan jesper.nu nivå på det..
Battles-delen håller redan på att bli ett nytt B&C, och hittills är Writers Lounge på många sätt inte bättre. Riktigt tråkigt, men svårt att göra något åt.
Anenkefali Inte nere. Angående WL och BZ så jobbar dom på att förbättra det hela tiden. Är som sagt bara en betaversion. But i see your point.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
MadMonk Mitt nät som fuckade märkte jag. WL och BZ har bara problemet att det är massa småglin som sitter och skriver skit. Samma som B&C här på Whoa. Inte något att göra så mycket åt, eftersom "intagningsprov" känns lite ologiskt.
Anenkefali Just nu cirkulerar det en hel massa oseriösa battles på qweety. Självklart man man inte utesluta folk för att dom suger men det går ju att utesluta folk som uppenbarligen bara kör oseriösa battles. Regeländring ser ut att vara på g. Största problemet är omotiverade röster just nu. Men det är också ett broblem som går att lösa inom en snar framtid. Kommer aldrig bli av med dåliga battlare, men man kan föröka höja nivån så gott man kan. Låg uppe ett förslag på svu förr att ha två olika BZ's. Ett för nybörjare och ett för lite mer högklassiga battles. Finns endel svårigheter med det med, men det kan ju bli en lösning för framtiden kanske. Alla börjar på nybörjarWL och efter att ha visat vad man går för i några battles så får man hoppa upp ett säpp.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Upp med information och länkar om hur man med gratisprogram kan spela in audio o videos för att sedan låta användarna laddda upp dem så att besökarna sedan kan streama dessa var något jag förväntade mig när man läste all hype. Varför förväntade du dig det när det klart och tydligt står att det är keystyle som sidan vill hantera i första hand.
What vadå said. tack för tipset om cookies däremot.
vadå? för att året snart är 2010 som han skriver. då borde man få ha vissa förväntningar. men dom kanske har planer som vi inte känner till.. bara vänta och se.
Varför förväntade du dig det när det klart och tydligt står att det är keystyle som sidan vill hantera i första hand. Missade väll keystyle-raden men tog förgivet att ett musik-community skulle använda sig av något av de tekniker som släppts de senaste 10 åren för webben där många tekniker just fukuserats på audio och video... verkar bara vara jag som är besviken men kanske beror på att jag vet hur underbart de skulle kunna bli med allt de senaste som släppts för webbapplikationer. Får nog ta och vänta på the16bars.com men ni andra verkar ju nöjda så big up, de handlar trotts allt om att besökarna ska vara nöjda.
Låg uppe ett förslag på svu förr att ha två olika BZ's. Ett för nybörjare och ett för lite mer högklassiga battles. Finns endel svårigheter med det med, men det kan ju bli en lösning för framtiden kanske. Alla börjar på nybörjarWL och efter att ha visat vad man går för i några battles så får man hoppa upp ett säpp. Detta låter bra
En turnering med 2-3 olika delar. Alla får börja i en dålig del, för att sedan flyttas upp. De som stannar på samma nivå och inte visar på någon direkt skicklighet får stanna tills vidare. Den tredje delen är mest ninja, där får bara jag vistas. Det är som whoas lyricismforum, fast bara för mig. Där består rankingsystemet av bara femmor, och varje gång en tråd visas ges 5 poäng till texten. Så, när tar ni tag i det här?
Anenkefali Brejkish är redan på g med att koda en egen WL för dig. Vad heter du på qt btw?
MadMonk I keep it ze secret (HARR HARR MOAHAHAHA). Tills vidare. Efter att ha uppnått 20-1 i vinster/förluster här på whoa så vill jag börja om på nytt och se hur jag klarar mig utan kompisröster och liknande.
Moderator
2009-12-08 10:38
Sidan verkar ganska skojig faktiskt. Men jag måste fråga en sak. Varför har ni döpt den till qweety? Det låter ju verkligen skittöntigt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Skulle gissa på att det hänger ihop med QWERTY då det är keystyle det handlar om.
Redaktionen
2009-12-08 12:34
Bra idé. Men håller med shrimpan väldigt mycket.. Designen är väldigt, väldigt tråkig. Jag kan verkligen inte säga att jaag skulle göra det bättre själv, är alfapet när det gäller kodning. ;) Och det känns som att ni borde väntat med släppet tills det fungerade med alla webläsare.. Menmen.. Om ni uppderar sidan vad gäller design så kommer jag nog glida in lite ibland och svänga mina lurviga..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
Det är ju bara beta, andra webbläsare får stöd sen har dom sagt. För övrigt behöver man bara firefox, så whatz ze big deal?
Redaktionen
2009-12-08 14:52
Anenkefali känns som en rätt basic-grej som borde fungera innan man släpper en sån här sida. Tror folk kommer trilla bort pga det. Hade ju varit great om jag hade kunnat fördrivit min arbetsdag på qweety.. Men det gick inte nu.. :) Kör ff hemma.. så det är ingen big deal för mig.. Va mest menat som konstruktiv kritik.. ändock lite sen kanske..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
370HSSV P22 förstår vad du menar, men vi har byggt på sidan i flera månader nu, och vill ha besökarnas respons innan vi bygger ut för mycket, och självklart är den bara anpassad för en webläsare under uppbyggnaden, detta är en beatvesion, när fullversionen är släppt ska det inte finnas några brister alls :)
www.youtube.com/prendel
Anenken: Det finns två möjliga som kan vara du och jag tror jag vet vem det är. Förutsatt att du vart aktiv med att antingen ge kritik eller lägga upp text i wl. HÖ HÖ. PM:a mig på qweety då. Lovar att inte avslöja dig! Personligen tycker jag att designen är nice och snyggare än whoas, sen kan denm och kommer, förbättras efter hand, som alla sidor.
MadMonk PMa mig här med dina gissningar, sen PMar jag dig på qweety och avslöjar vem jag är ;) fusktätt.
Å andra sidan vet jag inte vad du heter på qweety.
haha :)
www.youtube.com/prendel
Jag är inte medlem, men gillar att man inte kan kolla in på sidan utan att bli. Whoa borde bli mer hemligt som det var förr :(
Ni borde fixa en audio battle tävling, eftersom whoa.nu har typ lagt av helt med skiten.
Promotor
2009-12-11 08:38
Han menar tävling, inte vanliga battles.
Optimistisk Som Gb sa, tänkte mer på tävlingar som nån håller i, typ som crewbattle, 60 sek, tagteam eller liknande. hehe
Promotor
2009-12-12 14:36
Det finns en tävling i audio! Bidrag har redan skickats in o grejer! Priset är en gratis musikvideo gjort av
Fonkystudios !