[Youtube] stackars fisk!!
Fy fan för folk! (Inlägget ändrat av mellanöl 2009-11-18 04:23:33)
såg ju inte gott ut men tycker du synd om en fisk?? tycker synd om dig isåfall
"life's a garden, dig it."
Jag tycker kankse inte synd om fisken, jag tycker människan i det där fallet totalt saknar respekt och moral och borde tas bort.. Hur var det nu, det är vanligt att blivande seriemördare plågar djur i sin ungdom?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Simba You tell me, hur många myggor har du dödat under din livstid? Brutalt och utan någon som helst ånger? Du får mig att vilja spy, din psykopatiska massmördare
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kan ju inte vara äkta. folk som rensat en fisk borde också veta det.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
fy fan men det måste fan va fake..
dumboleifi P20 Myggor händer det att jag slår ihjäl, mest för att dom bits och lever på mitt blod. Att anstränga sig för att hålla en fisk vid liv under tiden man tillagar den delvis och serverar den tycker jag bara är äckligt. Smakar den hemskt annorlunda just för att den lever? Du äcklar mej med dina värdelösa jämförelser.. Läste om det där i aftonblaskan nyligen, är ju kina så man får väl inte bli för förvånad..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kan inte se filmen, men kräftor kokas också levande... Har nog aldrig hört någon klaga på det.
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Brazen F20 viss skillnad att kasta i kräftr i kokande vatten, dom dör ju på någon sekund. Här håller man ju fisken vid liv medans man tillagar den, för att gästen ska tycka det är fränt att sitta och äta köttet av ett djur som fortfarande lever.. Levande mat, snart i ett steakhouse nära dig!
fyfan va tacky! ångrar inte en sekund att jag är vegetarian när jag ser sånt här.
Simba Ahaa, now I get it. Trodde det var som med kräftor, så jag förstod inte vad hela ramaskriet handlade om. Men nu förstår jag. Det är lite fucked måste jag erkänna!
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
damn.. det där var lite sjukt tkr jag. även om det "bara" var en fisk.
Producent
2009-11-18 18:28
c'mon hahaha cry me a river and put the fish in there. gråter ni när ni är ute och fiskar också eller?
Smakar bäst färskt är väl tanken bakom det?. Visst är det hemskt att den fortfarande är vid "liv", men så är det.
*snaark*
trodde aldrig jag skulle tycka synd om en fisk.. men det där va fucked up
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
till er som inte tycker att de e synd om den stackars fiske, jag hoppas att någon kommer och äter på er också!
vidrigt, e inte vegeterian eller nått men det där var rått.
Producent
2009-11-18 19:46
till er som inte tycker att de e synd om den stackars fiske, jag hoppas att någon kommer och äter på er också! hahahahaha. classic. tyvärr lär det inte hända, så du kan sluta hoppas.
Ser inte gott ut, men tycker inte synd om fisken.
tack_för_fisken P22 Ditt nick passar så sjukt bra i den här tråden. För övrigt kändes det lite off att äta levande fisk som har rensats och blivit tillagad. Jag brukar testa det mesta men det där? Nja.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
gråter ni när ni är ute och fiskar också eller? Ja typ, jag kan inte fiska längre har inte gjort det på 6 år. För jag tycker både synd om masken och fisken.
Dödar inte myggor längre heller. Har inte gjort det sedan jag var 14 typ även fast jag hatar dem.
Dödar inte något kryp överhuvudtaget.
Det är visst synd om fisken och den lider.
kina nyttjar dödsstraffet också.... kanske vore en idé att börja äta avrättade fångar när de väl håller på? typ så jag känner över detta. vidrigt. när det gäller fisk som säljs i matvaruhandeln ska ni veta att nätfångad fisk går en plågsam död till mötes. dör den inte i nätet (tex av stress eller att gälarna fastnar i nätet) så kommer den dö när nätet dras upp och kvävas på land. köper ni en trålad fisk har den förmodligen kvävts till döds i båtens lastutrymme istället. har fisken "tur" blir den klämd till döds underst bland alla andra fiskar istället. typ. hur humant är det på en skala?
såg något på tv om detta för ett tag sen.. vart helt övertygad om att det handlade om muskelryckningar alá huvudlös höna, men fisken ska tydligen alltså vara vid liv och det är tydligen riktigt svårt att göra detta. Hur blir det med innandömet på fisken? Organ osv.? Måste inte de vara råa då iom att de lever? men der ju heelt fucked ut, hade nog inte ätit levande djur personligen :(
Fisk är ryggradsdjur där av har dom känsel och plågas nåt djävulskt av det där! och ni som jämför det med att va ute å dra upp en fisk som man bryter nacken av direkt är ju bara puckade!
Slap a bitch, allways
Skulle aldrig banga på att välja ut en kossa. Se den slaktas och sen ätas av mig och mina polare. Vilken grym jävla middag det hade varit MOAHAHAHA.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sincedayone P20 Fast det är ju verkligen inte samma sak som att äta en levande fisk. Enda skillnaden mellan ditt scenario och att köpa kött i butik är att du får välja ko och se den slaktas. Tror inte många icke-vegetarianer hade "bangat" på det, snarare tvärtom.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Det är minst sagt otrevliga filmer att se på!
Låt kärleken slå rot..
Toastare
2009-11-19 14:26
Konstigt, hur fiskar du? Jag drar upp fisken och är det en aborre knäcker jag nacken på den, är det en större fisk sätter jag en kniv i huvudet? Om jag nu inte kastar tillbaka dem. Vedervärdigt sätt att behandla ett djur på, även om det nu "bara" är en fisk. Allt för att servera så färsk mat som möjligt. Och det handlar inte om att vara känsligt osv. Jag är har spenderat mina somrar på landet och ätit upp kalven jag matat i ladugården. Till och med hämtat skinn hos slakteriet och sett "våra" tjurar hänga flådda och huvudet bredvid, sen kunnat äta dem med god aptit. (ursäkta min franska alla som tycker det är äckligt) Detta är att utsätta ett djur för onödigt lidande för matlagningskonstens skull.
Jag skyller allt på Emma!
bountyboo är en RIKTIG kvinna!
Ska vi äta djur, ska dom vara döda. Klart som fan att vi inte tycker synd om en fisk men de är jävlat inte mänskligt att plåga djur.
fy fan vad vidrigt! är dom inte medvetna om att en fisk har ett uppbyggt nervsystem och därav känner smärta? okej om en människa väljer att äta kött men då ska det fan göras med stor respekt
pistol
jaha, och hur äter djur, djur? inte fan skjuter ett lejon ett ton bedövningsmedel i sitt byte innan den börjar äta på det. Dom skiter blanka fan i om bytet lever eller inte. Och vad är vi? Jo vi är ju djur vi med. oj och Aftonbladet fick upp ögonen på det här med...
-- Mellanslagsanvändare --
BountyBoo F29 Du har inget problem med att fisken du fångar får en krok igenom käften och sedan kämpar för sitt liv till deras krafter tar slut och du drar upp den? Det är ju dock tur att du är så ödmjuk mot fisken så du bryter nacken eller sätter en kniv i hjärnan på den. Humant av dig. Dubbelmoralen i tråden är skön.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
luthgr3n Okej, jag skär en bit av kossan medans den lever. Maler skiten till köttfärs, tar fram mina soft tortillas och äter.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
djur och människor befinner sig på helt olika nivåer. människan har en överlägsen intelligens, vi har förmågan att skapa. vi ska utan problem kunna livnära oss på icke animalisk föda. aftonbladet verkar vara din främsta informations källa, grattis.
pistol
Tycker det där var vidigt. Och ja, jag tycker synd om fisken. Dom kan väl slå ihjäl den på en gång istället. Den är väl lika färsk då. Helt onödigt att plåga ett djur för att människor vill äta färsk mat. Skär av er armen och tillaga istället! Ibland förstår jag bara inte hur människor tänker och detta gör mig fan förbannad. Ja, jag är överkänslig för djurplågeri.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Haha, orka gråta över en fisk. Vill man äta den sådär får man väl göra det, det är trots allt bara ett litet skitdjur.
Hangaround
2009-11-19 19:29
Givetvis tycker jag att det här är hemskt. Men jag kan inte sluta att tänka på slutet i "Whale Whores" episoden i Southpark då Randy säger något i stil med "Good work son. Now they are normal as us" till stan då han fått japanerna att döda kossor och kycklingar istället för att döda valar och delfiner.
ThisIsArt I videon som länkas lite längre upp framgår det ju att fisken både organuttagning och fällning sker när fisken lever. Brutalt.
Walking the street of dreams
Konstigt Diggar dina kommentarer som fan xD Alltid lika humoristiskt att läsa :D Annars så tycker jag väl som många andra, bara för att det är ett "skitdjur" som står lägre än oss i näringskedjan betyder det inte att man kan behandla det hursomhelst.. Förstår inte varför Kineser inte kan käka som vanligt folk :S Tycker det ska bli Hiroshima över hela Kina, plocka ut dom som är någorlunda humana iallafall..(Mitt påhopp bygger på att jag för några år sedan såg en film på tuben (I guess) där en jättesöt, vit hundvalp, max 3 veckor gammal, låg på en filt, sen kommer en kines in med högklackade skor och börjar trampa på hunden, klackarna går rakt igenom hunden som ligger och gnyr och har sig, tills den slutligen dör... Minns ej hur lång tid det tog, men det var över 3 minuter iallafall, ville inte fortsätta se men kunde inte heller stoppa, ville se vad som hände med den stackarn.. Sen dess har jag hatat allt som har med kineser och djur att göra...)
Äh, Ät skiten!
Till er som säger att människor är djur, ptjaaa vi är ju förhoppningsvis en aning smartare än andra rovdjur och även kapabla till att känna empati vilket inte många andra djur har. Så att plåga djur på detta sätt är onödigt att göra bara för att vi kan det. Om lejon och andra rovdjur skulle vara intelligenta nog och kapabla till att känna empati skulle dom inte heller jaga ner sina byten om dom hade ett bedövningsgevär till hands att skjuta ner djuret med. Speciellt inte med tanke på hur mycket effektivare det är än att springa i kapp den. Med tanke på hur utvecklade vi är jämnfört med andra djur så är det där bara rent djurplågeri.
Ja precis, empati.. Och det handlar väl knappast om att de vill "äta färskt".. snarare nån sjuk fetish/avart/ännu "ett exempel" på en tro om att vi skulle vara "helt separerade" från moder jord och "kan härja hur vi vill" utan att ge något tillbaka.. (och visst kan vi det iofs, det är din fria vilja, men det KAN sätta oss i skiten såsmåningom.. typ karma, du vet.)
Tycker inte synd om fisken men fan va osmakligt gjort. Bisarrt.
http://www.johnlemon.se - varje dag
@Naizo
I videon som länkas lite längre upp framgår det ju att fisken både organuttagning och fällning sker när fisken lever. Brutalt. Låter inte det också helt sjukt? Hur kan fisken leva om dess organ är uttagna?
Fyfan va synd om firren :/
Att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster, det smakar som det ska men det känns inte helt rätt..