I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Här har jag en Community sida

Övrigt - Webbsidor

2009-11-14 19:44

[Hemsida] Här har jag en Community sida

Här har jag en Community sida

Länk till http://www.communityplaneten.se/

Communityplaneten är webbplatsen för alla som vill skaffa nya Vänner eller hålla kontakten med gamla vänner.
som medlem på Communityplaneten så får du tillgång till en mängd funktioner som meddelande gästbok vänner se profiler forum Vip Skaffa nya Kamrater ladda upp en bild på sig själv och mycket mer

Jag är ägaren och jag äger sajten Communityplaneten sidan har just nu 24 medlemmar

(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-11-18 04:18:27)

2009-11-14 20:22
Finns det inte redan för många såna sorters sajter? :(
vad är det som gör din bättre än alla andra?

2009-11-14 20:45
hemsk design så jag orkar inte kolla resten.
Sleep is the cousin of death

2009-11-14 21:34
Några snabba tips:
1. Lista inte medlemsantalet förrän du når ett visst mål (exempelvis efter 1000 medlemmar), just nu ser det bara fjuttigt ut.
2. Varför ett så långt och ocharmigt namn? Dessutom är det som att döpa en båt till "Båten Havsbris", den som ser båten vet att det är en båt och den som ser communityt vet att det är ett community. Om du däremot hade haft en plats med information om all världens communities hade det varit ett väldigt bra namn.
3. Designen behöver fräschas upp ordentligt, loggan är paintshopkatastrof och färgschemat är klart avtändande.
4. Texterna behöver fräschas upp ordentligt. Om-sidan innehåller namnet på communityt nio gånger, konstaterar vem som är ägare (med hela namnet) två gånger. På typ elva meningar.

Eller, i korthet: låt communityt växa av sig själv medan du fixar till det. Dra dit alla polare, låt dem dra dit sina polare, meka lite med design och layout. När du nått 100 hyfsat aktiva användare kan du nog börja göra reklam för det igen.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-11-14 23:03
haahha vetefan om det e för jag är sjuk o trött men din titel är jätte rolig o sen att du använder precis samma mening i början av tråden är också nice

*h'r har jag en hemsida* *downsyndrome utseende*
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-14 23:29
är det inte det här som är facebook? inte för att vara elak, men vad förmedlar din sida som inte facebook gör? sen får du se över din svenska på om-sidan. men med mkt jobb så kan du säkert göra ngt bra av det hela. önskar dig lycka till.

eller du undra över någon om sidan

2009-11-14 23:58
vill inte klanka ner för mkt på dig för du har ju åstadkommit mer än vissa som bara sitter på arslet, men namnet, det är ganska långt o jobbigt att skriva. hade hellre sett ett kortare, complan eller vad som helst.

2009-11-15 00:17
De finns allt för många sånahär sajter
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-11-15 02:54
Tycker namnet ska vara lite mindre. Varför blandar du svenska och engleska i detta fallet?
Designen.

som någon sa, tills du har fått 100+ aktiva medlemmar visa inte, man blir inte så sugen när man vet att det bara finns 24 medlemmar. För som tex facebook.com så vet man att de redan har många medlemmar dvs mkt mer intressantare att bli medlem.
Jag har ingen personlighet

2009-11-17 02:39
Info om sidan

Communityplaneten innehåller många Funktioner som medlem på Communityplaneten så får man tillgång till en mängd funktioner

Sajten Communityplaneten.se ägs Av Mikael Bengtsson som även är ägaren av Sajten och ansvarig för Sajten

lolwut
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Producent

2009-11-17 14:26
tuwlol

2009-11-17 16:41
Trolls trolling trolls, trolling trolls. Etc.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...

2009-11-17 16:48
Någon som råkar veta vem som är ägaren av denna sida?

2009-11-18 00:09
Vilken sida? Du menar Sajten?
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2009-11-19 04:12
Förkorta namnet vetja, communityplaneten.se till cp.se hihi
hejhej

2009-11-19 07:05
teambanan P22

Sajten Communityplaneten.se ägs Av Mikael Bengtsson som även är ägaren av Sajten och ansvarig för Sajten

yaa feel?

2009-11-21 15:19
Tips nummer ett: Kan du inte stava, har dyslexi och inte vet hur meningsuppbyggnader funkar, be någon annan göra det eller skit i hela grejen.

Åtgärda, sen kan du få fler tips.

2009-11-21 15:21
Älskar att killen typ "på måfå" slänger in stor bokstav. Inte efter punkt eller så, men ordet kamrater ska tydligen ha stort K. Ja, jag säger då det.

Producent

2009-11-21 16:43
Älskar att killen typ "på måfå" slänger in stor bokstav. Inte efter punkt eller så, men ordet kamrater ska tydligen ha stort K. Ja, jag säger då det.

hahaha

2009-11-21 17:11
hahaha , klart Kamrater ska ha stort K
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-11-21 20:50
skunk någon?
cry me a river!
--> thcrew

2009-11-21 20:56
Alla medlemmar: 27 | Medlemmar online: 1 | Nya medlemmar idag: 0

Nu kör vi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-11-22 00:12
"Alla medlemmar: 27 | Medlemmar online: 1 | Nya medlemmar idag: 0

Nu kör vi!
"

hahaha

2009-11-22 02:59
hehe kul ide.. har också funderat på att starta ett forum.. men som tidigare nämnt finns det sjukt många "bli bara medlem här därför" forum.. du kanske skulle rikta in dig på nån målgrupp, typ musiker, skejtare, fågelskådare vad som!

din sida hade säkert varit en hit för va 7-8 år sedan då communitys var nya och forumen hade en sådan design som din, ex helgon, snuttis mm

aja keep up! jobba på idéer så ska du se att de kan bli nåt!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2009-11-22 03:15
Bästa tråden någonsin? Finns det inget whoa-pris som max102 borde få?
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2009-11-24 20:51
hihihi
jag har alltid rätt.

2009-11-25 09:19
Vi har Skapat sidan Communityplaneten för er som vill ha kontakt med varandra på Communityplaneten och ladda upp bilder på sig själv och mycket mer som man Får tillgång till som Medlem Det kommer alltid att vara gratis att bli medlem på Communityplaneten

Typ Facebook, fast med 28 medlemmar?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-11-27 13:02
Communityplaneten innehåller många Funktioner som medlem på Communityplaneten så får man tillgång till en mängd funktioner

Haha, snacka om att nämna samma saker 500 gånger.. Blandning av stora och små bokstäver, samt att layouten verkligen inte är inbjudande.

Viktigt på en seriös community är definitivt språket!

2009-11-27 13:12
Jag skapade ett litet community förra året. Bäverpung hette det och var så jävla bra haha nej men designen först och främst. Det är det du ska locka de med, sen så funktioner etc är även det viktigt