I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webb] Hur fungerar Paypal ?

Övrigt - Webbsidor

Producent

2009-11-02 10:05

[Webb] Hur fungerar Paypal ?

1. Tjena, nu är det så att jag nyligen fyllt 18 och har tänkt att öppna ett Paypal konto eftersom jag tänkt att börja försöka kränga iväg mina beats.
Har suttit och klickat runt på nätet och läst lite men greppar inte riktigt hur det funkar.

Hur funkar det med överföring av pengar från den som ska köpa och hur skickas filen som ska säljas ?

.................................................................

2. Sen undrar jag om man måste ha några speciella rättigheter till att leasa eller droppa en fil som exklusiv osv, ni förstår säkert vad jag menar.

Skulle uppskattas med vettiga svar.

// Micke

(Inlägget ändrat av Auro 2009-11-03 01:27:23)

(Inlägget ändrat av friktion 2009-12-01 17:40:09)

One Day.

2009-11-03 22:01
Har du "suttit och klickat runt på nätet och läst lite" ?

...suttit och klickat runt...
"Som klockrenh säger."
- oneoo

2009-11-05 02:44
1. Paypal funkar som ett vanligt bankkonto med några skillnader:

-Du använder din mailadress som kontonummer.
-En överföring mellan 2 paypal-konton sker direkt, oavsett land/tidzon/valuta.
-De tar en viss % av belopp du för över från paypal till DITT vanliga bankkonto, ej på överföringar "inom" paypal.
-PayPal är ihopkopplat med vissa köptjänster på nätet, främst eBay, "business"-användare kan använda paypals betallösning på t.ex en fristående webshop.
-Vissa överföringar är försäkrade mot bedrägerier.

När det gäller att leverera en vara är PayPal generellt inte inblandat i processen. Oavsett om det är en cd-skiva från eBay eller en musikfil på datorn som ska skickas är det upp tilll dig att skicka varan. PayPal står bara för betallösningen, du får hitta något säkert sätt att distrubuera beatsen själv.

2. Ja, du bör ha något skrivet om hur man får använda t.ex dina beats och vad det är man egentligen köper (friköper man det från dig eller kommer du fortf. kräva royalties osv). Det är dock inte alls mitt område så jag ska inte säga mer än så.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-11-18 20:57
Endeavour: Brukar det inte vara så att om man köper en digital fil via paypal så sätts nerladdningen igång direkt när betalningen skickats? Eller det kanske inte är paypal?
jag har alltid rätt.

2009-11-20 23:37
Jag antar att du vill veta hur man integrerar paypal som betallösning?

En lösning är att ladda ner en enkel webshop. Ladda ner paypal-modulen och integrera den till din webshop.
Därefter ser du till att ladda ner en till modul så att köparen får tillgång till filen efter betalning, typ att den skickas till e-mailadressen. Det brukar finnas färdigt på webshoppar.

Sök runt lite efter en bra lösning på nåt webbutvecklarforum, där kan du få bra tips om hur du enkelt fixar allt.

Eller så reggar du bara ett konto och ber köparen sätta pengar. Sen skickar du ett mail.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986
Graffare

2009-11-26 10:15
Hur är det med payson eller payex?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-11-30 18:24
Märkte nu att det går att lösa mycket smidigare. Instruktioner finns >här<

Ang. Payson, tror jag de har samma lösningar.
Payson
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986