[Spel] Machinarium!
Väldigt intressant spel från Amanita Design, ett typisk gå-och-klick spel i en futuristiskt miljö. Spelet kostar pengar, men det finns demo på länken nedan som ni bör kika på.Länk till http://machinarium.net/demo/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
testie din lilla spambot, efter 19 minuter tyckte du det var dags o skapa en tråd om något randomspel igen?
lirar nu hehe, gillar det skarpt
"life's a garden, dig it."
faan va kort demo..
Keneida, det var en olyckshändelse! Balhoo, hur långt var demot? Jag körde på fulla versionen direkt. Var inte så svårt att hitta "gratis" på internet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det slutade efter man hoppade på rälsen och in genom dörren i gruvan eller vad det var. sweet, ska "köpa" fulla jag med då hehe
Riktigt mysigt spel blir att köööööpa det..
Dom har fler flashspel här i samma stil
Här .
Se till att spela Samorost 1 & 2 :)
Toastare
2009-10-22 22:56
Är det samma som gjort Samorost? (köp det sköna soundtracket till samorost 2!)
Jag skyller allt på Emma!
Ja det är samma :)
hur långt har du kommit på machinary då testie. jag är där i stan där det finns en bar och man lirar luffar schack.. äru långt framför?
Nä jag är faktiskt också där, har precis vunnit på luffarschack, sen gick jag upp till torget, sen har jag tagit en liten pause :) ska nog fortsätta imorgon
Toastare
2009-10-23 10:35
Bu-hu, finns det till mac eller är det bara pc?
Finns till båda, jag kör mac själv så :)
Jag tog en paus när jag inte fick över hundjäveln till min sida. Det finns till att köpa till mac, men jag hittade det inte att "köpa" till mac.
Jag "köpte" det till mac ;).. Hur långt har ni kommit? Jag tror jag är på slutet nu, är på ett svinsvårt pussle där man ska ta ut en melodi på gehör.
Toastare
2009-10-26 12:24
Jag är vid vakten med nallebjörnen.. så jag har inte kommit lika långt!
Fan det fanns ju till mac nu... orka börja om på nytt.. å andra sidan orka låna tjejens dator varje gång man vill spela lite..
Så länge tar det inte att börja om på nytt om man vet hur man ska göra.. Har klarat ut det nu, lite besviken på slutet :(
jag har "köpt" det nu, ska börja spela idag. Är det roligt? :)
Toastare
2009-10-26 14:47
testie, buuu säg inte så.. jag och pojkvännen började spela tillsammans, nu är jag otrogen medans han är iväg på föreläsning.. mohahaha.. kan inte sluta spela!
Det är ju omöjligt att vinna i luffarschack
jag har alltid rätt.
Toastare
2009-10-26 22:43
Nej det går..men jag höll på att bli galen. Nu har vi också spelat klart, slutet var surt... Om ni inte har spelat Syberia 1 och 2 så rekommenderar jag det. Vet inte om det finns till mac, jag spelade det till PC för några år sen.
Jäkligt speciellt spel. I alla fall för mig. Kommit till... ja, vad fan har jag kommit till? Jag har precis kollat genom ett teleskop på "The bad guy" (han med bomben(?)) när han klättrar upp för något torn. Flumspel
Luffarschack var ju typ enklaste :) Ja.. Slutet var lite tamt tyvärr. Men det var roligt så länge det varade. Hoppas det gör fler spel snart.
Detta spelet hade för övrigt varit jävligt värt på iPhonen
jag har alltid rätt.
vad vinner man i Luffarschack ?? jag spelade det o klarade det, men fick inte ut nåt av det.
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.
Jo, roboten du spelar emot får psykbryt och slår i bordet så det flyger muttrar över hela rummet som du ska plocka upp.
Toastare
2009-11-01 15:33
Fellow, du vet att du får en ledtråd för varje banan om du trycker på lampan uppe i menyn.
Toastare
2009-11-01 15:33
eller bana, inte banan.. banan är gott.
Vann på typ tredje försöket i luffarschacken, grymt STOLT. Kul spel, inte kommit igenom hela dock.
är stuck... Detta spel får en hela tiden att känna att man fastnat. "nu kommer jag inte komma vidare" Men när man sitter och testar sig fram är allting så himla obvious. Sjukt kul. Är vid roboten med paraplyet.
/ Ergonomi är en viktig faktor
om man är HELT stuck så kan man ju trycka på boken brevid lampan också.
Toastare
2009-11-02 15:13
ja, och spela ett litet spel så man får en nyckel... och det hjälper mer, men inte hela vägen.
haha. nu ha jag kommit förbi luffarschacket o allt det, nu e jag uppe vid klockan där man ska köra med alla lappar på vägge, har lurat ut han i tornet o fått megafonen, men sen e d stuck
Usa:s tuffaste fängelse. Med över 9000 fångar är Maricopa ett av de största fängelsesystemen i Usa. De har också den tuffaste scheriffen, Joe Arpaio som för att förhindra klädstölder i fängelset tvingar fångarna att bära rosa kalsonger.