I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Höjd/längdhopp med pitbulls

Övrigt - Webbsidor

2009-10-18 17:18

[Video] Höjd/längdhopp med pitbulls

Riktigt fett. Min hund kan hoppa både högt och långt och skulle vilja träna honom inom denna grenen. Finns detta i Sverige något? Har inte hört talas om det iaf. Skulle varit bra om någon i Skånetrakten isf kan komma med lite info.

http://www.liveleak.com/view?i=100_1244575914

NOTERA: TRÅDEN SKA ENBART HANDLA OM HÖJDHOPP OCH LÄNGDHOPP OCH INTE MASSA OT OM SJÄLVA RASEN I SIG

2009-10-18 17:57
Hahah fan va roligt det ser ut!
Men är det där verkligen nyttigt för hundens ben/leder?
"Visst är det vackert.."

2009-10-18 18:54
Om hunden har bra leder så är det bra. Tex weight pulling är det väldigt viktigt att röntka hundens fram och bak ben innan man börjar. Vet 2 st som fått avliva sina amstaffs pga de börja med det och hade dåliga leder. Men har man en frisk hund så ska det inte vara något problem

2009-10-18 19:05
Galna längdhopp!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Moderator

2009-10-18 19:09
jävlar vad dom hoppar :D
//TW

2009-10-18 21:51
det finns inga sådana tävlingar i Sverige. Longjump är en ´sport´ som ingen seriös apbt-ägare håller på med och det är inge bra för hundens leder.Hundar ska landa i vatten ,inte i sanden. Jag känner ingen i Sverige som håller på med highjump dock det är några som tränar på springpole ibland. Inget att rekomendera för ngn som inte vet vad den håller på med.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-10-18 22:00
OsvenskTiger P26

Okej, tack för ditt svar! har en apbt som är importerad från usa och vill gärna inte förstöra honom. Får hitta något annat att börja träna för han älskar att göra saker man säger till om

2009-10-18 22:45
järnspikar va dom skuttar
be the change

2009-10-19 00:10
Det där är onekligen häftigt men det är inte hälsosamt någonstans. Inte att rekommendera att låta hunden landa i sand efter ett sådant hopp.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-10-19 00:19
DANG, ser ju helt sjukt ut!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-10-19 12:31
mallanöl

Jag rekomenderar att ni börjar med WP när din hund är färdigvuxen och röntgad(eller mja,du kan redan lära den bli van med sele). Kan rekomendera X-items som gör wp-sele och halsband.Sen har du SWBA som håller på med i skåne med wp om du vill köra med de. Men longjump och highjump är verkligen inget att rekomendera.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-10-19 13:44
Fyfan vad jag känner mig dum nu efter att ha postat denna tråden. Såg filmen en gång till nu och såg hur de landa och vilken jävla duns det blir, spec för en hund.

OsvenskTiger P26

Har varit inne på tankarna kring wp, men bara en sele kostar minst 2500. Sen tror jag inte det är rätt för min hund. Får vänta till nästa sommar och kasta frisbee ut från bryggan istället. Inte för att detta är spec högt, men har testat på grenar som suttit fast i träd på högre höjd och det plockar han lätt och gillar det verkligen.

2009-10-19 13:53
Har varit inne på tankarna kring wp, men bara en sele kostar minst 2500.

Morsan sydde en sele åt syster och hennes sambo när dom tränade WP med deras gamla hund. Den gick igenom "besiktningen" och kostade ungefär 250kr att sy. Bara ett tips ;p
Moderator

2009-10-19 13:56
mellanöl P24 WP brukar dom tycka e kul som fan =) har en morbror som har 3 stycken amstaff, han tränar dom rätt mycket. Han kör ibland med stora kättingar fastspända i en sele när dom tränar, och hundarna älskar det, speciellt en som e så jävla söt då han kommer släpandes med kättingarna i munnen till min morbror för att han vill träna =).

Han är noga som fan med deras hälsa, att dom får tillräckligt mycket vila och han tvingar dom aldrig att träna, han behöver bara säga "ska vi jobba?" så blir dom helt uppspelta =). Sen är han skitnoga med vad dom äter och hur mycket hur ofta. Dom får lika mycket mat samma tid varje dag.

Visste inte det för några år sedan, men att ge hundar rester av våran mat vi äter är skadligt som fan för hundarna. Endå gör typ alla jag känner de som har en vanlig "familjehund" som golden osv.
//TW

2009-10-19 14:20
coolt :P

2009-10-19 18:29
shitmannen

I HBG finns en djuraffär och hon som har den har haft 5-7 amstaffs under åren och där är enda stället jag köper godis och mat eftersom hon har låtit testa all sin mat och godis innan hon tagit in det och börjat sälja. Hon säger att det finns så jävla mycket dåligt godis och mat i "vanliga" djuraffärer som inte är bra för hunden. Jag har aldrig gett honom rester och det är så skönt att han inte tigger. När jag käkar pizza så har jag kartongen i knäet och han ligger bredvid mig i soffan utan att titta på maten.

2009-10-19 18:51
WOW! Blev riktigt iomponerad, vilka jävla hopp!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-10-21 06:21
Shit, dom hoppade galet långt!
Dra åt helvete!