[Youtube] Mikrochip
Sjukligt... Än så länge är det väl ingen fara men vart slutar det? Kommer det att i framtiden gå att fungera i samhället utan chip?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
en konspiration för att myndigheterna ska kunna hålla kolla på mänskligheten bättre.
mhm
har funnits på Djur i några år...inget särskilt alls tycker jag. Ett lätt ingrepp vid födsel å så kan man alltid identifiera kroppar/människor etc etc etc
tut!
jag blir rädd, förbannad och rädd igen för att människor ska gå på detta enkla lilla knep. kopplat till nervsystemet? så med en elektrisk impuls skulle (SKULLE) de kunna "stänga ner" mig? hell, det kommer utvecklas till betalningskort och id etc., för att alla ska bli tvingade till att ta det. hugg hellre huvudet av mig direkt
kopplat till nervsystemet? så med en elektrisk impuls skulle (SKULLE) de kunna "stänga ner" mig? Mmm. Du hatar scifi va?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide jag vet inte vilken tid du bor i meneee...; kommer ihåg att detta har varit på tapeten i min umgängeskrets för några år sedan och då var jag inne på chippets officiella hemsida (som jag oturligt nu inte hittade snabbt på google så postar kanske senare om jag hittar den) och läste om detta, enligt dem skulle det vara kopplat direkt till nervsystemet, innehålla en liten dos insulin, fungera som kreditkort, gps osv osv. men vi lever ju helt klart i en scifi-värld, visst. sen skulle man kunna dra en hel hög bibel-referenser osv. men med tanke på trångsyntheten här på whoa så drar jag mig nog för det ett tag till... peeys
oj, vill snabbt tillägga att det inte hette Rfid på den tiden, antingen bytt namn eller en ny produkt
Det folk bör veta om rfid är att VEM SOM HELST kan läsa RFID-chip, från ganska långa avstånd. Vilket betyder att om du har ett RFID chip på dig med din personinfo kan vem som helst ta reda på all lagrad data om dig.
Det folk bör veta om rfid är att VEM SOM HELST kan läsa RFID-chip, från ganska långa avstånd. Vilket betyder att om du har ett RFID chip på dig med din personinfo kan vem som helst ta reda på all lagrad data om dig. det är helt fel!!
vissa RFID tags går att läsas av på ett längre avstånd men absolut inte ett chip som detta.
du lär behöva rocketscience grejer för att kunna läsa detta chip på några meters avstånd.
även om du har en long-range tag i den storleken så är det upp till 1-2 meter i dagsläget som läsavståndet gäller....och så klart så fungerar endast vissa tags med vissa läsare....
det är ju inte troligt att dom dundrar in en helt olåst tag i människor som kan läsas av standard läsare....
tut!
Tänk också på att alla koder läcker ut förr eller senare.
ja men du kan ju inte tro på allvar att dom "taggarna" man dundrar in i människor kommer vara samma som sitter i kreditkort? det är olika hertz grader för olika chip och olika läsare.
tut!
Det är mycket allvarligt. Kolla på aaron russo s interju, Han som var kompis med Rockefeller som berättade för honom att dom planerade 9/11 och att deras mål är att chipa hela världen. TA INTE CHIPET! VI BLIR SLAVAR
ThisIsArt jag vet vad du mennar. The mark of the beast, without it you are not going to be able to buy, sale, or save. But you will lose your soul. Ungefär, och jag tror på det. min styvfarsa läste det för mig typ 7år sen när dom började med dethär, nu finns det över hela nätet. och det stämmer. RFID=666
Max Peezay har ju gjort en låt om precis detta. Sjuk och bra låt.
femtiosju tack för att jag slapp ta det.. man är van att få en rejäl kalldusch var gång man nämner det. människor brusar mer än gärna upp om man nämner något med Bibeln.
jag vet. och den kalla sanningen är att även om vi inte hamnar i helvetet med detta chip så blir vi endå slavar. men personligen tror jag på helvetet oxå. kristen ni vet. men oavsett så är detta en ond idee från Rockefeller bl.a som vill ha total kontrol, oxh även utplåna 90% av världens befolkning.
em bra fråga att ställa är varför chipet MÅSTE vara i kroppen. då säger dom jo men då kan ingen sno det, och du kan inte tappa bort det. Ja men så har vi haft det med olika typer kort i alla tider och det har funkat bra säger jag.
Jag fattar inte ens vad den här prylen gör?
Dra åt helvete!
em bra fråga att ställa är varför chipet MÅSTE vara i kroppen. då säger dom jo men då kan ingen sno det, och du kan inte tappa bort det. Ja men så har vi haft det med olika typer kort i alla tider och det har funkat bra säger jag. Nu verkar ju tanken vara att chipet ska ge information om en persons hälsotillstånd så att rätt vård kan ges snabbare. Då är det kanske vettigt att ha ett chip i kroppen hellre än ett kort i plånboken.
Att använda ett inbyggt chip som betalmedel är ju inte direkt på tapeten.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
femtiosju, ThisIsArt, Jukkz - Med risk för att vara en av dem som "brusar upp" så ska jag be er svara på ett par grejer: 1. Hur skulle chippet kunna stänga ner den det sitter i? 2. Om det är nån av er som inte är troende - varför hänvisa till grejer ur en religiös skrift? 3. De av er som är troende: vad har ni för indicier för att vi lever i de yttersta av dagar? 4. Vad tycker ni om Google? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
kanske om man ger folk allmän gratis sjukvård kan dom få rätt vård snabbare...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
päronpung så du menar att våran allmänvård är bra idag? "ta 2 alvedon och gå å lägg dig" är ju det stående konceptet dom kör oavsett vad som hänt....
tut!
vfn har d med nånting att göra?
MisguidedAngel - Hellre att 100% får vård varav 20% halvdant än att 50% får vård och 50% går utan. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
men 100% får ju inte vård...2 alvedon och gå hem med dig = inte vård...
tut!
däremot om alla kunde få privat sjukvård med den kvalitén dom håller idag så är jag lätt för den idén
tut!
MisguidedAngel - Vad skrev jag? Eller snarare: vad läste du att jag skrev? 10-4, over...
Mabande P32: 1. Hur skulle chippet kunna stänga ner den det sitter i? Har aldrig hävdat att det kan. Detta är bara fånigt.2. Om det är nån av er som inte är troende - varför hänvisa till grejer ur en religiös skrift? Har ej hänvisat eller pratat om religion.3. De av er som är troende: vad har ni för indicier för att vi lever i de yttersta av dagar? Se svaret ovan.4. Vad tycker ni om Google? Google är en valfri tjänst, samt Googles säkerhet är rätt hög jämfört med vanlig RFID. Tycker du borde läsa igenom mina inlägg innan du ställer ovidkommande frågor.
Jukkz - Det var en samlingslista till hela högen och valfritt att besvara .) Bra att du gav ett svar på #4 i alla fall. Att Google har hög säkerhet på sina servrar är ovidkommande i och med att man via Googles sökmotor kan ta reda på löjligt mycket om en person. Utan att ens behöva befinna sig inom nån meters avstånd. Google samlar och sparar all information du publicerar på nätet (inklusive dina sökningar) och allt som andra publicerar om dig. De känenr m.a.o. till löjligt mycket om dig och kan när som helst välja att publicera det eller använda informationen i egna syften. Vad skulle f.ö. vara problemet att kryptera informationen på samma sätt som görs vid vanlig "säker" dataöverföring? Typ RSA med en publik och en privat nyckel. Löjligt svårt att knäcka. 10-4, over...
Att Google har hög säkerhet på sina servrar är ovidkommande i och med att man via Googles sökmotor kan ta reda på löjligt mycket om en person Sant, men då måste du ha namn på personen. Ser jag någon på stan kan jag inte ta reda på namn, personnummer etc bara genom att titta på den personen. Dessutom behöver man ju inte sända någon som helst personinfo till google om man inte vill. Jag har inget emot att folk använder sig av sånt här i medicinskt syfte, så länge det är frivilligt och att man blir informerad om riskerna. Jag vill inte se någon sorts tvång på RFID chip dock. Själv är jag i dagsläget väldigt tveksam på RFID då det bevisligen inte är allt för svårt att knäcka. Däremot om det kommer ny teknik med bättre säkerhet är det en annan sak.
* "Sant, men då måste du ha namn på personen. Ser jag någon på stan kan jag inte ta reda på namn, personnummer etc bara genom att titta på den personen. " - Det kan du inte heller om du tankar över en krypterad fil från hans / hennes chip. * "Dessutom behöver man ju inte sända någon som helst personinfo till google om man inte vill. " - På vilket sätt ska du hindra Google från att samla personinfo om dig som andra lägger upp? * "Jag vill inte se någon sorts tvång på RFID chip dock. " - Inte jag heller :) 10-4, over...
På vilket sätt ska du hindra Google från att samla personinfo om dig som andra lägger upp? Som sagt behöver de mitt namn för att hitta info om mig som andra lagt upp.
Det kan du inte heller om du tankar över en krypterad fil från hans / hennes chip. Är du helt säkert på det?
Länk till http://www.youtube.com/watch?v=Tb4DgGm6JJw&hl=sv Det tog ca 25 min att bryta enkryptionen.
* "Som sagt behöver de mitt namn för att hitta info om mig som andra lagt upp. " - Nah, kombinera med ett ansiktsigennkänningsprogram så är de home safe. * "Det tog ca 25 min att bryta enkryptionen. " - Ja? Det var inte nån RSA-kryptering, utan en kryptering som Exxon-Mobil utvecklat och äger. En som uppenbarligen var vek. 10-4, over...