I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[VARNING] Fyndtorget

Övrigt - Webbsidor

   

2009-09-30 10:28

[VARNING] Fyndtorget

Tjena!

Fattig student som jag är, tyckte jag att det var onödigt att annonsera på blocket.
Så jag gjorde en snabb googling, och hittade fyndtorget!

yay, la in en annons på min n95 (kolla köp & sälj,eh?) och skrev in min mail osv, har egentligen en annan mail jag använder för att slippa spam osv, men så långt tänkte jag inte.

Här är en bråkdel av mailen jag fått;


Jag har nöjet att läsa från dig kommer jag att erbjuda dig 2300SEK. Kommer Tja jag vill att ni ska veta att jag köper det här för min son som åkte till Nigeria är professionell kurs på konstverk och hantverk, jag köper det här för honom och jag kommer att tycka att du är ärlig i denna transaktion .. Så låt mig veta fraktkostnaden från ditt lokala postkontor till Nigeria.and min modell för betalning kommer via banköverföring till ditt account.So när du får fraktkostnad jag kommer att vilja att ni tillbaka med ditt fullständiga namn Bankens namn och din Fullständigt kontonummer så att jag kan överföra pengar till ditt konto.
Alfred



Gooday Seller,

Hur mår du idag? mitt namn är fru Bitte Olsson, jag är från Sverige och jag bor i Storbritannien och är baserat i London och jag hade turen att hitta din annons på nätet och jag vilja veta om det fortfarande är tillgängliga för tillgänglig kan du komma tillbaka till mig med följande frågor: Är du ägaren? Senaste pris? Nuvarande villkor? Pics?

Var är du bygger?

Jag betalar dig via banköverföring

Namn: fru bitte olsson
E-postadress: [email protected]


Hej,
?? Jag hve inte en mobil telefon, jag vill k?a FOM dig. Jag vill att du ska l?a mig nu om telefonen ? fortfarande tillg?glig. Jag f?v?tade mig att h?a fr? dig. Tack

Namn: Micheal Aguilana
Telefon: +2348072595292

Har ytterligare 10-20st, har redan tatt bort annonsen men det ramlar in mail dagligen, vad fan? Skickar idioterna min mail-adress till varandra?
Eller är det samma jävla kuk som skickar alla?

Ja, annonsera fan aldrig där...