I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[HJÄLP]Kämpar för att få hem döde vännen

Övrigt - Webbsidor

2009-09-08 12:44

[HJÄLP]Kämpar för att få hem döde vännen

NA Artikel

En nära vän dog på Bali i torsdags och utan reseförsäkring så kostar det 60 tusen kronor att ta hem kroppen. Familj och vänner söker nu hjälp att genom en fond samla ihop pengar för att kunna frakta hem kvarlevorna.

Allt ifrån 10kr och uppåt är välkommet

Information om hur du går till väga för att hjälpa till finns på Facebook och gruppen "R.I.P Alexander "Alle" Sjödin"

RIP min vän
Du är saknad :*(

//Peace och tack till er som känner att ni vill ge en hjälpande hand

One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2009-09-08 14:19
vet hur det är. farsan dog i jordanien för en månad sen han hade inte heller reseförsäkring och de kostade 40 tusen för oss att få hem kroppen :/ och myndigheter och utrikesdepartementet är fan världens sämsta i sånna här fall, vi fick knappt någon hjälp av dem de är bara ute efter pengar hela tiden.
Maajidee!

2009-09-08 14:55
crue, vars hittar man denna fond då?
((MAAD))

2009-09-08 15:04
davve_d

Har du facebook finns den där som Grupp "R.I.P Alexander "Alle" Sjödin"

2009-09-08 15:13
ikke det!
((MAAD))

2009-09-08 16:03

Nu finns bank konto som ni kan sätta in pengar på.hjälp jätte gärna till.all hjälp betyder jätte mycket.

Forex bank
clearing 9420 banknr 10 125 73

Namn går att skriva "Alle Fonden"
Moderator

2009-09-08 16:27
påminner mig om förra året när det hände samma sak för pierre här i s-vall =/...
//TW

2009-09-09 03:00
Negative du måste ju vara efterbliven.

är det operationerna dom vill ha betalt för innan dom skickar hem han? eller kostar det så mycket att frakta en kropp?

2009-09-09 07:26
oj.. såg på aftonbladet nyss! beklagar!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent

2009-09-09 10:31
Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5756989.ab

Länk till http://www.facebook.com/search/?init=srp&sfxp=&q=Alexander+Sj%C3%B6din#/group.php?gid=127580589783

Jag tycker att man borde självklart hjälpa sina medmänniskor när en kris utbryter, era dumma kommentarer hjälper inte !
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-09 11:16

2009-09-09 11:19
Tack till er andra som inte förstört tråden. Vänner och familj är enormt tacksamma för all hjälp som kommer in.

Många kramar från mig
Fred

2009-09-09 12:04
R.I.P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-09 17:37
Jag vill gärna hjälpa till & skänka pengar till er/honom.

Är det någon som vet vad Facebook gruppen heter? Har sökt efter: "R.I.P. Alexander Sjödin" men hittar ingen Facebook grupp med det namnet. Vill vara säker på att pengarna går till dom, och ingen annan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-10 08:24
Inte för att verka disrespectfull på ngt sätt(beklagar sorgen) men jag läste artikeln och de stod att han hade många vänner, ja menar om han har 6 goda vänner de e 10 lax var och så e de klart, hade lätt betalat 10 000 kr om de hade varit min polare.. Lycka till!

2009-09-10 09:36
Inte för att vara den som är den, men varför väljer man att resa utan reseförsäkring? Har man råd att resa borde man också ha råd med en försäkring.

Hoppas du får hem din polare snart i alla fall. Lycka till!

2009-09-10 12:10
Gruppen är omdöpt på facebook, va tydligen problem med att hitta den.

RIP Alexander Sjödin

Annars ska det bara vara att skriva R.I.P Alexander "Alle" Sjödin

Tack igen alla som hjälper till.

2009-09-10 14:40
Inte för att vara den som är den, men varför väljer man att resa utan reseförsäkring? Har man råd att resa borde man också ha råd med en försäkring.

som att det spelar roll för han i dagsläget?
sen dom vanligaste kostnaderna täkks av hemförsäkring vid resor osv. helt onödigt att ta en reseförsäkring.
((MAAD))

2009-09-10 18:05
Jag tänker inte uttala mig om den här killen, för mig lika mkt främling som vem som helst jag aldrig träffat. Förstår de anhörigas situation dock.

Däremot vill jag bumpa det 3rdsoul sa, att alltid ha resefösäkring om man är ute på resande fot. Det kostar förhållandevis lite jämfört med hur jävla mycket man får tillbaka om olyckan är framme. Nu handlar det om en avliden som inte kommer hem, kan också handla om att man får betala fantasisummor för dålig vård, inte bli flugen till ställen med bra vård (även om du är döende) etc. Mycket går visserligen att lösa på något sätt, men de ynka 9kr om dagen en billig reseförsäkring kostar kan vara värt så mycket mer.

davve_d: Hemförsäkringar täcker 30-45 dagars utomlandsvistelse, så en vanlig charter kanske går bra utan tilläggsförsäkringar. Har dock svårt att tro att man nöjer sig med en månad ute om man tar sig ända till Bali. Lura inte folk att det är "helt onödigt", den här tråden är ju ett bevis i sig hur fel du har.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-09-12 19:45
Jag skulle verkligen kunna tänka mig att sponsra men hur kan man vara säker på att det inte är en hustle(sorry om det känns lite kallt att ta upp, misstror ingen. MEN folk är as och har inga gränser när det gäller pengar...).
Men som sagt sponsrar gärna någon lax!
Special Blend
Safehousestaff
Valeu-clothing.com

2009-09-13 12:52
Absolut ingen hustle. Pengarna har kommit in nu iafl så att vi kan få hem han. Men fonden kommer förmodligen fortfarande att finnas kvar för folk att bidra med pengar. Fonden kommer sedan att finnas till för andra personer med liknande problem så att folk får söka för att få hjälp osv. Mer info kommer senare när allt är klart hur det ska gå till. Mycket som ska ordnas.

2009-09-13 13:03
Okej, nu låter det annorlunda...

Nu har ni pengarna som ni behövde - men vill ha in mer? Under hans namn?
^ Smart sagt.
Producent

2009-09-13 13:05
ja han säger ju att det ska bli till andra som behöver hjälp med samma sak, låter rätt vettigt i mina öron.

2009-09-13 14:37
Hade det varit någon i min familj så hade nån av oss bara tagit ett banklån på 60 000 och fått hem personen skulle ingen få ta lån så är det bara att sälja bilen/huset, de är inga monster summor en vanlig svensson ska väll kunna lösa de.
och vem fan är du?
Producent

2009-09-13 21:26
Läste nyss på Aftonbladet att ni får hem honom nu
Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5785481.ab

Nu får han äntligen sin vila
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-09-13 22:56
keff grej sjukt att göra så stor sak av att fixxa 60lax inte så hemskt mycket pengar för vuxna människor...aja gött att ni fick hem honom

2009-09-14 11:43
MRsalesman

Inte? lätt att säga när det ekonomiska läget för personerna i talan är helt främmande.
jag beklagar.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2009-09-14 13:06
Tack igen till er som har lite förståelse. En del personer som skriver här inne lär ju inte ha mycket till respekt i kroppen.

2009-09-16 18:33
Jag menade ju inte att insamlingen var en "keff grej" (keff grej syftade på att han dog o att det kostade en jävla massa cash att få hem honom) men jag tyckte bara att 60lax inte är så svårt att låna eller samla ihop om man är några vuxna människor utan att be allmänheten. Men jag läste i tidningen eller på nätet vafan det nu var att ni lyckats o att han skickats hem så good for you!!!

2009-09-16 19:02
Gött att ni fått hem honom!
Tycker det är synd att människor måste kritisera huruvida han hade reseförsäkring eller inte (även om jag håller med er). Nu hade han inte det och morsan har svårt att få ihop pengar, vad tjänar det till att tjata om reseförsäkringen NU?

aja gött att han är hemma=)
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2009-09-16 19:02
oj en smiley kanske av lite weird....
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2009-09-16 20:00
Ja det är skönt att han är hemma. Det är otroligt vad folk har hjälpt till, folk som inte känner han har satt in pengar osv. Otroligt fint.

2009-09-17 19:22
mm jobbade med killen, pierre, som nämdes där uppe. var ett helvete för hans familj att få hem honom.
glad att ni löst allting, hoppas ni klarar av att gå vidare.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!