[twitter] Twitter nere, folk menlösa
Utöver den internationella katastrofen att Twitter utsatts för en DoS-attack så är det ju itne bara twitter, utan även dess anvnvändare som drabbas:
many of Twitter's users have complained about feeling disconnected from the news of the day while the site is offline. / cnn.com Okej, så du har en webbläsare (i ovanstående fall troligtvis det som "kom med datorn") och du har twitter som din startsida? Testa att knappa in CNN.com i den där lilla rutan där det står http://www.twitter.com/home - jag lovar, du
kommer hitta nyheter där...
Vissa människor...
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ja jag säger då det. Jag var ungefär lika nära att avboka min livsprenumeration när jag såg hur folk blev efter att medlemar från flashback ändrat namn/åsikt på olika facebookgrupper...
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Någon som vet vilka som låg bakom attacken lol?
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Fan vad jag börjar känna mig gammal, haha.. Facebook kom och kunde inte vara mer ointressant, jag har aldrig haft ett konto hos dem. Detta Twitter vet jag inte ens vad det är. Känns som det dyker upp all möjlig skit hela tiden? Har myspace, msn och whoa typ, men det finns sjukt mkt som alla verkar ha, går jag miste om ngt särskilt som jag inte uppfattat? :S
GAIA 2006: Myspace 2007: Youtube 2008: Facebook 2009: Twitter/Spotify 2010: Voddler Följ trenden...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
2004: soundcklik
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Vikktorius Haha fortfarande 5 månader kvar.. Exakt som spotify, fast istället för album och låtar är det tusentals filmer och tv-serier som man streamar och kollar helt gratis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MadMonk 2005: ?? Playahead kanske?
2000: backlash.nu 2001: SvU community 2001: Whoa.nu ∞: Whoa.nu GAIA - Twitter är som den menlösa statusraden på Facebook, men du kan bara skriva 140 tecken.MadMonk - Ryktet som går är att det var ryssar / ryssland som ville åt en (1, jag upprepar: en ) georgisk snubbe som har konto på Twitter, Facebook, Livejournal och lite fler ställen. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Haha ja twitter är verkligen värdelöst. Man kan lika gärna använda rss-feeds från fejjan? Annars vore det nice om ngt förklarade fördelarna med att använda twitter för mig... blev det inte bara sjukt hypeat iom att cnn börja promota det i usa ashton kutcher twittrade om sin fru osv?
Fördelen med Twit mot FB är att det inte är en massa menlösa "vi som vill leka roliga, men har absolut ingen koll på hur, så vi skickar invites-guppen"-invites som dyker upp hela tiden. Nackdelen är väl att det bara är 140 tecken och de som skrivit siten inte tänkte på att göra funktioner för länkning. Sen har de olika grupperingar: Facebook utgår från att du har en kärna av polare som "växer genom kontaktknytande". Twitter utgår från att du följer dina polare och diverse kändisar och sen följer fler och fler för att dels öka din status (i och med att den som blir följd ofta följer tillbaka) när till sist Britney lägger till dig i listan över vilka hon "följer" och dels hittar fler vars oneliners du gillar. CNN hade en tävling med/mot Kutcher om vem som skulle nå till en miljon följare först och helt oväntat så vann ju den av dem som oftast gör grimascher, skriker omotiverat och nuppar med Demi Moore. 10-4, over...
ok thnx, men hur funkar systemet med att följa någon typ? måste kolla upp detta :D
Så nu e jag lite mer aktiv på twitter :D kanske får börja mobila och ha mig snart, I crave attention!
Mabande P32 Ryssland är kick-ass! Åh vad jag saknar svu. Inte 2001-svu utan svu som existerade samtidigt som whoa, jävla nicke..
Mabande Hehe, okej, fattade inte riktigt vad du menade, har aldrig provat facebook, men man typ bloggar i miniformat eller ngt?
GAIA P27 jag hade Facbook ett kort tag. men la ner de där. man skulle kunna säga att det är som en portal som gör att alla jävlar man utav en lr annan anledning inte snackar med längre kan få tag på dig, och fylla din dag med meningslös skit. jo sen går de ut på att skicka massa nuggs, huggs, slapps, pinch å allt vad det heter. fråga mig inte vilken funktion det fyller men så e de.
----------------------------------------------------------------------------
Okey, har ju sett typ alla jag känner sitta med Facebook ibland, har alltid fått för mig att det är ett community mer eller mindre, typ chatforum? Verkar ju vara rätt bra eftersom alla verkar använda det. Jag orkar inte med sånt dock oavsett hur bra det är, hehe..
hehe jag håller med fuck bra! =) men seriöst, folk snackar om att CS och world of warcraft och sånt förstör folk, men jag misstänker att facebook borde räknas in där. Twitter därimot käns jävligt amerikansk, look at me!!!, I'm in the gang type of shit hehe
----------------------------------------------------------------------------
TopDogz147 P20 Voddler ska ju lanseras redan i höst iofs...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
friktion Jag vet, men det lär inte slå igenom så snabbt.. Nästa år vet alla vad Voddler är
Facebook har ju sina praktiska sidor, skall du hitta på nått evenemang eller jippo så är det lätt att med några klick skicka inbjudningar till folk istället för att sitta och skriva en lång lista och sedan ringa/smsa och ha sig för att sprida ordet. Samma om något av dessa evenemang ändras eller liknande. Det får man ge de. Det blir ju bara jobbigt när det är nån tjomme som man ändå måste ringa för att han gråter om han inte blir bjuden. sedan att man kunde skala bort 50% av allt som finns på facebook kunde jag inte hålla med om mer.
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb