I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[bild] Kalle Anka och upphovsrätt

Övrigt - Webbsidor

Rappare

2009-07-22 20:10

[bild] Kalle Anka och upphovsrätt

Vet inte om den här blivit postad tidigare, men nu har Disney iaf gett sig in i leken på riktigt.

Länk till http://4.bp.blogspot.com/_cogFL7L0K0k/Sl9YDxmX54I/AAAAAAAAAiM/3F04IqisGeM/s1600-h/kalleanka.jpg

Den här tråden kanske passar bättre i politikforumet, men än så länge får den ligga kvar här.

2009-07-22 20:18
Haha, seriöst.

Producent

2009-07-22 20:24
vadå vad vill dom få ut?

att om man bränner ut/laddar ner musik så kommer skivbolagsbossen och hoppar in genom ens fönster och säger att man ska sjunga andra melodier för att slippa bli stämd?

detta får verkligen mig att sluta med att ladda ner/bränna iaf :|

2009-07-22 20:39
hahaha så rätt!!

//Yde - dock roligare om man bara läser halva :P
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2009-07-22 20:57
de här var i aftonbladet för några dagar sen. de här verkar ju dock inte så genomtänkt. tror dem verkligen någon kommer sluta med de? nej, jag fortsätter fildela & ladda ner.
lite off topic men jag berättar ändå. TPB kommer bli en betaltjänst. och desto mer man lägger ut där, desto mindre månadsavgift blir de. bra lösning tycker jag. plus att det slutar vara olagligt.
säkert många som redan vet, men kände ändå för att förmedla det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-22 21:17
det där va ungefär lika pinsamt som rasse-serier på http://kalle.tar.knark.net/index.php

de kunde göra det mkt bättre
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-07-22 22:39
solar och månar/tror att jag dånar

Damn, Åke Skrål kan fan flerstavsrimma!
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-07-22 22:39
det där va ungefär lika pinsamt som rasse-serier på http://kalle.tar.knark.net/index.php

de kunde göra det mkt bättre

Eh... ja, men det som trådskaparen postade var från en riktig Kalle Anka-serie.

2009-07-22 22:51
Med texthäfte, bilder och allt!
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-07-22 23:03
Eh... ja, men det som trådskaparen postade var från en riktig Kalle Anka-serie.

No shiet?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2009-07-23 04:54
Saken är att det är två helt vitt skilda saker som kalle anka serien framställer, vi får se två saker:

1) Ankungarna laddar ner skivan för privat bruk, ingeting händer.
2) Kalle köper de facto originalet och börjar producera piratkopior med syfte och tjäna pengar på det, då kommer JvA.

Slutsatsen av serien är att Disney uppmanar folk och ladda ner för privat bruk (Kalle berömmer ungarna, de blir inte straffade), men varnar för att försöka tjäna pengar på att framställa piratkopior för försäljning (JvA klättrar in genom fönstret och begår hemfridsbrott, precis som APB begår rättsligt vidriga/ifrågasättningsbara handlingar).

Rappare

2009-07-24 14:58
Kaneida

Sensmoralen med serien är att det är och bör vara skivbolagsjättarna som äger och kontrollerar musiken.

Konstigt

Många bäckar små. Disney tycker att de gör sitt för laget och hoppas väl att de får med sig fler storföretag på hjärntvätten. Det handlar ju faktiskt om barn som läser detta, och är mer lättmanipulerade än vuxna som redan har en ganska klar världsbild.

Jag gillade bilden som någon postade, som svar på Kalle-strippen, på Stefan Flods blogg:

2009-07-25 11:36
(JvA klättrar in genom fönstret och begår hemfridsbrott, precis som APB begår rättsligt vidriga/ifrågasättningsbara handlingar)

Trodde det var JvA som ägde mer eller mindre alla Kalles tillhörigheter, med tanke på hans skuldlista.
http://felidae-music.com

2009-07-27 02:42
solar och månar/tror att jag dånar

Damn, Åke Skrål kan fan flerstavsrimma!

Haha word!

2009-07-27 03:00
Skalman har alltid varit en skön snubbe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-27 19:48
detta får verkligen mig att sluta med att ladda ner/bränna iaf :|

Varför det?

2009-07-27 19:57
Varför det?

För att han ska få mer tid till andra saker, som att vara sarkastisk t.ex.

2009-07-28 00:58
Oh, snap!

2009-07-28 07:23
jukkus
Stämmer bra det där, däremot så får väl inte ens hyresvärden klampa in i din lägenhet utan vidare, speciellt inte när han representerar andra intressen är hyresfrågan.

2009-07-29 12:52
Hahah, jag läste i tidningen att Kalle hade blivit KO-anmäld för den serien.

2009-07-29 12:53

2009-07-29 15:23
Där tappade man respekten för en till gammal favorit..

Många har sjunkit djupt sen fildelar-debatten satt igång..
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!