I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Foto] Ny & Seriös Fotoblogg.

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2009-07-08 11:04

[Foto] Ny & Seriös Fotoblogg.

fotourval.wordpress.com
fotourval.wordpress.com

Här har ni en ny och lite fräschare fotoblogg. Jag och min flickvän har bestämt oss för att testa på att utnyttja detta mediet på ett seriöst sätt. Vår idé är, som oftast, i grund och botten att vi skall inspirera oss själva och locka fram det kreativa ur oss. Samtidigt kommer vi att försöka göra vårt bästa för att inspirera andra. En annan idé är att bloggen skall ha en något personlig prägel då vi tycker att de flesta fotobloggarna antigen är helt personliga eller bara riktigt seriösa och tråkiga med en massa meta-data. Vi får se om vi har rätt om den saken. Och jag vet att detta är Whoa så jag måste bara säga: Det finns mycket bra fotobloggar också. Vi kommer att länka till dem med.

Lite smått om vad vi gör (det finns mycket mer tankar och idéer kring detta. Dock måste vi först se vad som lockar mest genom att göra små stickprov):
Vi tipsar om flickr-strömmar, websinez och andra fotografer och bildbehandlare. Maria som studerar Digital bildbehandling på Fotoskolan i Stockholm kommer att skriva om hur man gör för att ställa in skrivarprofiler, hur man på bästa sätt skärper en bild anpassat för olika tryck och så vidare.

Om vår läsarkrets skulle bli det antalet vi strävar efter kommer vi att ha temaveckor där läsarana själva får vara med och olika workshops. Detta är dock något som tiden får visa. Så titta gärna in på våran foto & bildbehandlingsblogg.

Jag kan nämna att de första två dygnen redan gett resultat via antalet besök och återkommande.

fotourval.wordpress.com

(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-07-08 13:11:50)

2009-07-08 11:37
3 grymma fotografer och en blöt flickvän

Jag fick några fönsterbilder och Maria blev blöt på köpet.

Vad är det för åldersgräns på bloggen egentligen?

Ni är rätt nya i startgroparna så det har inte blivit så mycket inlägg ännu. Dock så gillar jag era alster mer än andras verk ni har länkat till. Lycka till i eran personliga utveckling och även bloggens. Kommer bokmärka bloggen och kika in då och då, kan bli riktigt intressant när den utvecklats lite, tips och trix samt how-to's är alltid välkomna. Roligt med workshops etc.

2009-07-08 13:18
Gillas skarpt. Alla som följt SpTs bilder under åren vet hur skicklig fotograf han är och utvecklas mer och mer. Big up!

Hangaround

2009-07-08 13:32
För att dra nya läsare måste man ha lockande rubriker. Helst udda siffror också. Så det är fullt medvetet=)

Jätteroligt att du tycker det. Jag förstår om nya läsare bara ser det som ännu en fotoblogg i mängden, det är inget som gör något. För det är ju där vi är nu, men vi skall kämpa mot ett mål bortanför det. Härligt att höra att du bokmärker den med. Den kommer som sagt att vara aktiv.

Hangaround

2009-07-08 13:33
TACK MELLANÖL=)
Det värmer som en varm folle.

2009-07-08 17:02
Har oxå varit ett "fan" av SpT P22 här på whoa med sina sexiga bilder. Ja sexiga.
Gillade rubriken "3 grymma fotografer och en blöt flickvän", fan satt 10 minuter och letade efter den blöta flickvännen.. hitta ingen.
Jag har ingen personlighet
Hangaround

2009-07-08 22:04
Sex säljer!!

2009-07-09 00:53
Härligt med en riktigt intressant blog istället för alla dessa blondinbella. och liknande fjortishorsbloggarna! =P
Jag har ingen personlighet

2009-07-09 01:35
Har kollat upp dina bilder ett tag nu och du är riktigt duktig, det är tjejen med uppenbarligen.

Bokmärke på denna!

2009-07-09 02:32
Grymt, lär titta in då och då
Hangaround

2009-07-09 21:57
Fan vad roligt att se det fina bemötandet=) Blir glad att ni verkar finna intresse för bloggen. tack för alla fina kommentarer peeps!

3 duktiga flickrfotografer
Hangaround

2009-07-29 23:39
Lite nytt från bloggen. Från toppen sett: Timbuktu, Perssons Pack, Frida Hyvönen.

Hangaround

2009-07-29 23:39