http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
Intressant, finns liknande exempel i Sverige där t.ex polisen har beslagtagit en kamera som bevis material för att någon fotograferat folk som var och bada (utomhus), och han befann sig ej på privatområde.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
bra gjort av killen sta pa sig och knacka han verballt!
I be around, just out of sight
hahah:P fyfan va dem knullar vakterna/polisen, hahahahahahaha bästa asså.. en gång i tiden ville jag bli polisen och fan jag borde ha satsat på det så slipper man stöta på sånna idioter... Btw, låt oss inte nu dra alla snutar över kanten, men visst fan finns de rötägg!
Jaha det här kan man ju gå ganska långt på, de här personerna verkar ju ha som uppsåt att fitta sig redan från början genom att filma poliserna. Redan där är de ute efter trubbel. Om jag som privatperson skulle se en person stå och filma mig i över 30 sek skulle jag själv gå fram och undra vad han håller på med. Bla bla frihet och fritt land... mm om de här nötterna stod ute på gatan och filmade mitt hus, har jag inte rätt att skicka iväg dem... vilket suger. dock så har jag rätt att fråga vad han håller på med, om då han börjar yla om "jag har rätt att stå här och filma" etc, skulle jag nog bli lite trumpen och gå in och hämta en stor trä skiva och ställa mig framför honom och hindra honom från att filma in i mitt hus. Som polis är man mer utsatt för hot och ju mindre dokumentation på hur man ser ut och vart man bor desto bättre. en av de orsaker varför poliser inte tycker om att bli filmade. Sen så har vi ju rötäggen till poliser som inte vill bli filmade så de kan göra hyss etc.. Tycker de flesta poliserna här på videon går tillväga på ett dåligt sätt, speciellt första snubben som nästan blir lite aggro. Finns mer subtila sätt att gå till väga.
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”
Poliserna som gick in i killens trädgård tar ju iallafall reda på om det är rätt eller fel, det är ju hedersvärt iallafall.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Maskrosbarn sluta starta massa fattiga trådar=)
Vilka lagar gäller i Sverige med att filma på offentlig plats och att filma poliser osv`?
HELSINGBORGS IF!
Maskrosbarn sluta starta massa fattiga trådar=) Haha, stfu you bastard xD
Jag tycker inte nån av filmarna gjorde fel, pga den första filmade omgivningen sen så råkade det komma 2 poliser, var av den ena förmodligen inte hade fått frukost, ilsken liten skit.
Den andra filmar ju snuten å andra sidan med vilje, men bara pga för dom har stoppat en cyklist, han kanske kollade så allting gick rätt till?
Sen dom som står och skriker i megafon, dom överdriver ju faktiskt, då hade det varit lättare att hämta en lagbok, eller surfa in sig på nätet och visa att det faktiskt är lagligt, samt att det också är en turistort.
Den tredje vakten tar sig tonvis med vatten över huvudet, när han försöker leka polis, och när ändå snubben försöker traska därifrån, så fortsätter vakten att jävlas.
http://www.myspace.com/metra186 http://www.youtube.com/watch?v=MdNx9stqXLA
det skulle jag med vilja veta vilka lagar som gäller i sverige men är för lat för att själv kolla upp det.
mhm
Edit* Man får filma på allmänplats också. Det enda som kan ställa till det är om du fotograferar/filmar skyddsobjekt. Då är det dock tydligt skyltat.
Jaha det här kan man ju gå ganska långt på, de här personerna verkar ju ha som uppsåt att fitta sig redan från början genom att filma poliserna. Redan där är de ute efter trubbel. Om jag som privatperson skulle se en person stå och filma mig i över 30 sek skulle jag själv gå fram och undra vad han håller på med. BooLee Ja, dessa personer som som visas nu i filmen kan verka bete sig så men knappast andra människor som har sämre koll på detta.. De blir utsatta för såna "påhopp" av polisen, tror knappas dem "fittar" sig mot snuten men endå blir behandlade på detta sätt och eftersom de flesta inte har så bra koll på reglerna så slutar dem förmodligen filma.. Vilket är FEL!
men lagen och lagen, som nagon i videon forsokte papeka, turismen hade dott om inte foton hade fatt tas, turister gar runt och fotar varenda liten grejj, om man nu inte far ta bilder hur kommer det sig att man ser sa manga ga runt o fota? logiken ar svaret pa denna fraga.
I be around, just out of sight
Ja, du har en poäng där Issue, men tror knappast snuten säger det till alla, men de finns fåtal som blir utsatta för detta.. Vi säger att du filmar i London och så kmr några snutar gåendes där och hamnar just framför din kamera och helt plötsligt går fram till dej och säger, vf filmar du här?? bara de e ju så jävla efterblivet i sig, va fan har dem me de att göra? Om du förstår hur jag menar, de har ingen rätt alls att gå fram och ställa den frågan när det är helt klart enligt lagen att du får filma där..
Hehe kinsen var ju cp. Såg ut som det var vid Piccadilly Cirkus?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
polisen är nog ganska utsatt i sitt jobb, men och? blir man polis ska man palla provokationer och idioter utan att ta illa upp. alla är mänskliga kanske ni säger, ja så är det nog, men är inte det ett bättre argument att ifrågasätta polisens existens överhuvudtaget?en människa i en sån sån maktposition får inte göra fel, då faller hela poängen
http://www.kommandot.se/wp/
ser bara ut som ännu några poliser, som ska lägga sigt i allt och vill visa sin makt...............oink oink
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.