Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Detta är otroligt roligt! För er som inte pallar läsa är det alltså en analog DDoS attack (när en massa användare gemensamt går in för att överbelasta ett system) på Danowskys advokatfirma (som representerar underhållningsindustrin). Den går ut på att alla ska betala in 1kr på Danowskys plusgirokonto. Eftersom det är en liten firma sköts alla transaktioner manuellt och allt måste bokföras. Det kommer således ta en väldig massa tid i anspråk. Det påstås även vara så att plusgirot är en kostnadsfri tjänst för de 1000 första transaktionerna, däefter tas det ut en avgift på 2kr för varje transaktion. det kommer således att kosta danowsky 1kr för varje transaktion. Det kommer därför både bli en tidskrävande och kostsam process. Dessutom är det så att i alla de transaktioner som skickats fel. är mottagaren skyldig att återsända beloppet till sändaren. Om alla som sänder 1kr dessutom kräver att få denna tillbaka är danowsky tvungen enligt lag att göra det. annars kan han bli tvingad av kronofogdsmyndigheten
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Jag tyckte det hela lät ganska barnsligt till att börja med. Varför attackera en "mellanhand" eller liknande. Men efter lite läsning visar det sig att advokaterna i fallet tydligen ska ha "minglat" en hel del med dommaren osv. Vet ej om det är sant eller inte men men..
Nja.. Advokatfirman det gäller är uteslutande advokater för underhållningsindustrin. De tjänar sina pegar på att sätta ditt exempelvis piratebay, och jaga fildelare. Kalla dem för djävulens advokater om du så vill. Dessutom så är danowsky (och wadstedt för den delen) polare med domaren i piratebay målet. Denne domaren är även med i en organisation för upphovsrätt, vilket gör honom jävig och vilket borde göra domslutet ogiltigt.
friktion P23 Han är jävig.. De åtalade ska begära en ny utredning också, då målsägande hade erbjudit en polis jobb om han skötte detta bra osv.. ganska otrevlig rättgång rent rättsmässigt..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
JO tog ställning samma dag som det uppdagades att han inte skulle göra någon åtgärd iom att domen redan var överklagad.. Vad gäller den köpta polisen Jim Keyzer kallades han aldrig som vittne, och det känns orealistiskt att ta om utredningen efter att ett domslut redan fallit och överklagats. Men jag håller med om att rättegången i sig var otrevlig, och att domen inte återspeglar rättegången. En korruptionsskandal, ett justitiemord och en förlorad rättssäkerhet blev den verkliga domen för sverige. Själv lyssnade jag på alla rättegångsdagarna på internet, och är förvånad över att domare och nämndemän kunde se så ensidigt i en uppenbart komplicerad fråga. (bara att exepelvis carl lundström ens kunde dömmas skyldig är skrattretande) Men saken fick sin förklaring när det kom fram att domaren var polare med målsägarna och uppenbart partisk i fallet..
haha Fantastiskt! vilka har gjort detta då? Sluta snacka och börja agera! :D.. nu ska jag betala med internetavgift!
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Du är nu klar med följande betalningar Sådärja.. där fick dem!
kan vi inte göra samma grej mot radiotjänst, så dom blir så upptagna att dom inte har tid att jaga mig
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Radiotjänst är bra
vad är skillnaden, dom förföljer ju också fattiga studenter..
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Skillnaden till vad? Det är skillnad på att jaga "pirater" och att ha gemensamt finansierad media fri från kommers.
Moderator
2009-05-12 21:37
Går man bara in via sin internetbank och fixar det eller gömmer det sig en direktlänk av något slag på hemsidan?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
jag vill inte ta del av den "fria" median precis som att jag inte vill köpa dyra filmer.. men endå tvingas jag till det..
KaptenKrok P23: Ja, såg du inte "dra pengar från ditt konto helt automatiskt"-knappen? förlåt, nej men såklart du måste göra det själv :)
Funk Valley Records Gratis musik, beats och trumsamples!
är det 1000 överföringar i månaden? isf kunde man ju sätta en regelbunden överföring på 1:- i månaden.. :P
Vem har tvingat dig att köpa dyra filmer spokie P20 ? Säg åt dem att sluta isf.
Moderator
2009-05-13 15:42
-ToaD- Nä var fanns den? :P Jag tänkte mer att på vissa sidor finns det så att man kommer direkt till ett betalställe där man använder sin dosa för att bekräfta betalningen. Lite som en minibanksida. Så allt man gör är att gå in på sin banks hemsida, och sen för man över pengarna till postgiro (eller om det var bankgiro)numret och sen har man fuckat lite för dem?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Japp KaptenKrok. Förutom att det är Plusgiro, allt står på hemsidan annars.
Vem har tvingat dig att köpa dyra filmer spokie P20? Säg åt dem att sluta isf. well staten? filmbolagen? tyckte det funkade utmärkt när jag kunde få filmerna gratis, men mycket vill tydligen ha mer..
Men du, vem är det som vill ha mer egentligen ? Klart du tyckte det var utmärkt, freeloader.. Har du inte pengarna kan du inte se nya filmer. Folk verkar tro att film är en rättighet. Begriper mig inte på de barnsliga argument folk kommer med.
hade jag inte pengar kunde jag se nya filmer endå, det funkade utmärkt, filmbolagen klarade sig endå, jag anser dock inte att 200kr är rimligt för en film, ännu mindre har jag råd att lägga ut pengarna, i min situation handlar det om att lite vill ha något, inte mycket vill ha mer..
Nej 200kr är inte rimligt. Men det gör det inte rätt att stjäla? Du har ingen rätt till filmerna du laddar ner. Och om du har råd eller inte råd spelar ingen roll. Film är som sagt ingen rättighet. Hyra film är ett ganska bra allternativ? I din situation handlar det i allra högsta grad om att ha mer. Du har haft tillgång till all film i hela världen, gratis och nu vill du ha mer!
vadå mer? jag vill ha samma som jag alltid haft, nått annat går inte att påstå. Stjäla och pirat kopiering passar inte ihop i samma mening, eftersom att inget försvinner.
Ne visst, där har du en poäng. Ingenting försvinner.